۰
plusresetminus
شهرداری شیراز :

آموزش تاب‌آوری و توسعه اجتماعی از وظایف مدیریت شهری است

تاریخ انتشارجمعه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۲۲
شهردار کلان‌شهر شيراز، پدافند غیرعامل و آموزش را بسیار مهم خواند و گفت: زمان در مدیریت بحران بسیار مهم است و وظیفه مدیریت شهری، آموزش تاب‌آوری و توسعه اجتماعی است.
آموزش تاب‌آوری و توسعه اجتماعی از وظایف مدیریت شهری است
به گزارش حافظ خبر، محمدحسن اسدی در نخستین همایش ملی تکنیک‌های توسعه پایدار در مدیریت و مهندسی گفت: یکی از ارکان بسیار مهم در توسعه پایدار، محیط زیست است که این مقوله امروزه در کشورهای پیشرفته و صنعتی و در حال توسعه   بسیار مورد توجه و ارزشمند است.
 
او با بیان اینکه در کشورهای توسعه یافته در تهیه و تولید وسایل پر مصرف مردم موضوع حفظ محیط زیست لحاظ می‌شود، گفت: در این کشورها در راستای حفظ محیط زیست تفکیک زباله از مبدأ به‌عنوان یک فاکتور مهم شهروندی است.

شهردار کلان‌شهر شیراز تصریح کرد: در کشورهای ما همچنان توسعه پایدار بر مبنای محیط زیست به‌عنوان فاکتور اصلی آن‌چنان که باید و شاید در تمام موارد لحاظ نمی‌شود.

 به گفته اسدی؛ اگر بخواهیم به توسعه پایدار دست پیدا کنیم، باید در کنار توجه به مسائل اقتصادی و اجتماعی به فاکتور  حفظ محیط زیست اهمیت بدهیم و یک همگرایی را در مسیر توسعه پایدار دنبال کنیم.

 او درباره تاب‌آوری مسائل مختلف شهری  در مقابل سیل و زلزله به‌عنوان یک مسئله مهم در مدیریت بحران به‌خصوص در  شهرها گفت: متاسفانه در سیل‌ها ما شاهد از بین رفتن جان مردم هستیم یا با بروز زلزله به دلیل مقاوم‌نبودن ساخت‌وسازها و عدم رعایت مسائل فنی ساختمان شاهد تحمیل خسارت‌های فراوان هستیم.
 
 اسدی تصریح کرد: اکنون باید با بهره‌گرفتن از ظرفیت مراکز علمی ازجمله دانشگاه‌ها، سازمان نظام مهندسی و مدیریت شهری در ساخت‌‌وسازهای شهر  قوانین و استاندارها و آیین‌نامه‌های تنظیم ملی مقررات را رعایت کنیم تا تاب‌آوری در بحران‌ها را افزایش دهیم.

این مقام ارشد مدیریت شهری کلان‌شهر شیراز تأکيد کرد: رویکرد شورای اسلامی شهر و شهرداری، اهمیت به مدیریت  بحران است و در حال تأمین تجهیزات و آموزش به‌عنوان عنصری برای کاهش خسارت‌ها در بحران.ها هستیم.

اسدی پدافند غیرعامل و آموزش را بسیار مهم خواند و گفت: زمان در مدیریت بحران بسیار مهم است و وظیفه مدیریت شهری، آموزش تاب‌آوری و توسعه اجتماعی است.

 شهردار کلان‌شهر شيراز یکی از وظایف نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و شوراها را امیدآفرینی ذکر و تصریح کرد: این موضوع از طریق کم کردن دغدغه‌ها صورت می‌گیرد و شهرداری شیراز در تلاش است تا با آموزش‌، خسارت‌های احتمالی بروز بحران را کمتر کند.

مهدی نصیری رئيس کمیته هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این همایش به مفهوم هوشمندسازی و نقش آن در توسعه پایدار اشاره و اظهار کرد: هوش مصنوعی و بخش‌های مختلف آن نظیر اینترنت اشیا، داده‌های باز و موارد تکنولوژی دیگر، کاربردی برای توسعه پایدار به‌خصوص در صرفه‌جویی در انرژی و‌ جلوگیری از تخریب محیط زیست است.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۷۳۸۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما