۰
plusresetminus
نمایشگاه های بین المللی فارس :

مردمی کردن اقتصاد با هدف تحقق شعار سال

تاریخ انتشارجمعه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۳۷
نشست هم اندیشی تخصصی حلقه میانی اقتصادی با موضوع تدوین نقشه راه مردمی سازی در جهت تحقق شعار سال رشد تولید و مهارتورم در شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس برگزار شد .
مردمی کردن اقتصاد با هدف تحقق شعار سال
به گزارش حافظ خبر، مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس در این نشست گفت: موضوع حلقه های میانی و مردمی سازی امور از مطالبات کلیدی و اساسی مقام معظم رهبری است و در جهت عینیت بخشیدن به این بیانات و تحقق شعار سال رشد تولید و مهار تورم است .

 نهاوندی افزود: برای تحقق این امر نیازمند حضور موثر یکپارچه و عمومی مردم در عرصه اقتصاد رشد تولید و با نظارت همگانی در امر مبارزه با گرانفروشی و همچنین حمایت و پشتیبانی دولت هستیم.

 او با بیان اینکه  شش راهکار و مدل اجرایی برای اجرایی شدن شعار سال وجود دارد، ادامه داد: نخستین راهکار استفاده از ظرفیت پایگاه های مردمی مردمی در محلات مساجد و پایگاه بسیج است چرا که پایگاه های بسیج و نیروهای مردمی یک ظرفیت بزرگ هستند.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس اضافه کرد: دومین راهکار ایجاد بستر و زمینه جهت حضور مردم در عرصه توزیع کالاهای اساسی و تنظیم بازار در جهت کاهش قیمت ها و ایجاد عدالت اجتماعی و نفع رساندن به خودمردم است.

 نهاوندی بیان کرد: شناسایی نیازها و ظرفیت های محلات توسط حلقه های میانی و کارگروه های مسئله محور جهت حل آنها با کمک و استفاده از تخصص خود مردم؛ پیشنهاد سرمایه گذاری جمعی و سهامدار نمودن مردم در اقتصادهای خرد با حمایت و پشتیبانی دولت را از دیگر راهکارها دانست.

وی گفت: پنجمین برنامه ای که می توان برای تحقق شعار سال بیان کرد این است که از ظرفیت تعاونی ها و حضور مردم در تصمیم گیری و مشارکت جمعی برای حل مسائل استفاده شود و  نمونه بارز آن استفاده از ظرفیت شرکت عمران و توسعه فارس است.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی با بیان اینکه  ارائه بستر و ساز و کار برای نظارت توسط کارگروه‌ها و خود مردم و همگانی نمودن نظارت ها از مهمترین راهکارهای اجرایی است، افزود: قطعا اگر این راهکارها در کنار تلاش مسولان دستگاه های اجرایی قرار بگیرد می تواند اقتصاد کشور را به شکوفایی رساند .


 پناهی عضو کمیته حلقه های میانی نیز در این جلسه گفت: امروز وظیفه همه ما این است که با شناخت دقیق از صحنه وظایف اصلی خود که همان تبیین و اجرای فرامین مقام معظم رهبری می باشد بپردازیم.

 او افزود: مقام معظم رهبری با تیزبینی و هوشمندی حرکت عمومی و همگانی جهت برون رفت از مشکلات و میدان داری جوانان نخبه و انقلابی و دستیابی به تمدن نوین اسلامی، ایجاد جریان حلقه های میانی را بعنوان راهکار عملی بیان‌ کرده است.

 پناهی ادامه داد: در حال حاضر با رویکرد بسیار مثبت و ارزشمند دولت محترم و شخص آیت اله رییسی و همچنین در استان با همراهی و همگامی استاندار محترم راه ها و سازوکار حضور موثر مردمی بویژه در حوزه اقتصاد و رشد تولید و نظارت عمومی فراهم است و جوانان و نخبگان از این فرصت استفاده و نقشه راه و مسیر درست حرکت مردمی را ترسیم و عملیاتی کنند .
رئیس سازمان بسیج صنعت معدن فارس  در این نشست گفت: برگزاری چنین جلسات تخصصی همواره راهگشا بوده و هیئت های اندیشه ورز و نخبگان می توانند در قالب حلقه های میانی و کارگروه های مسئله محور نسبت به پیگیری، رصد، پالایش و حل مشکلات حوزه تولید گام بردارند که در این زمینه سازمان بسیج موفقیت های بسیار زیادی و تجارب ارزشمندی دارد .

او اظهار کرد : ایجاد صندوق قرض الحسنه مردمی و پیگیری رفع مشکلات واحدهای تولیدی، ایجاد میزهای خدمت عملیاتی و عینی را  می توان از جمله این راهکارها نام برد.

  در ادامه اعضای حاضر در جلسه و اساتید به بیان دیدگاه ها و نظرات خود در خصوص تدوین نقشه راه مشارکت مردم در جهت در جهت تحقق شعار سال پرداختند و مقرر شد این نشست های تخصصی به حوزه اجرا و عملیاتی و از طرفی عامل ارتباط بیشتر صنعت و دانشگاه قرار گیرد.

 این نشست با حضور تعدادی از اساتید دانشگاه، جوانان نخبه و انقلابی  بسیج صنعت معدن فارس و هیئت های اندیشه ورز برگزار شد.
کد مطلب : ۲۷۳۸۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما