۰
plusresetminus
شهرداری شیراز :

نشست معاونین مالی و اقتصادی شهرداری کشور

تاریخ انتشارشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۰
هفتادوپنجمین نشست معاونین مالی و اقتصادی شهرداری کلان‌شهرهای ایران به میزبانی شیراز در حاشیه دومین رویداد بزرگ "همایش سالانه توسعه سرمایه‌گذاری در شیراز" برگزار شد.
نشست معاونین مالی و اقتصادی شهرداری کشور
به گزارشحافظ خبر، شهردار کلان‌شهر شیراز در این نشست با اشاره به برگزاری دومین سال پیاپی  همایش ملی سرمایه گذاری در شهر شیراز گفت: در این نشست پیرامون مدل‌های مالی سرمایه‌گذاری و ابزارهای نوین مالی و اقتصادی بحث شد.

محمدحسن اسدی بیان کرد: در این نشست علاوه بر معاونین مالی و اقتصادی شهرداری کلان‌شهرها، مسؤولینی نیز از بانک شهر  و شرکت‌های تابعه حضور داشتند.

این مقام ارشد مدیریت شهری کلان‌شهر شیراز ابراز امیدواری کرد: نتایج خوبی در شرایط فعلی نسبت به تامین مالی و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و جذب سرمایه‌گذار در شیراز به‌وجود آید.

اسدی با قدردانی از تلاش معاونین مالی و اقتصادی شهرداری‌های کلان‌شهرهای ایران، قانون درآمدهای پایدار شهری را موقعیتی ارزنده برای مدیریت شهری دانست.

شهردار شیراز همچنین بانک شهر را ظرفیتی ویژه برای مدیریت شهری از ابرشهر تهران تا کلان‌شهرها، مراکز استان‌ها و شهرهای دیگر دانست.

او با تأکيد بر ظرفیت ویژه شهرداری‌ها، عنوان کرد: نگاه شهرداری‌ها به دولت باید نگاه تسهیلگری باشد.

شهردار کلان‌شهر شیراز با بیان اینکه عوارض به‌تنهایی جوابگوی نیازهای کلان‌شهرها نیست، تصریح کرد: شرکت‌های زیرمجموعه بانک شهر ظرفیتی برای تأمین منابع مالی کلان‌شهر‌ها هستند و مسائل کلان‌شهرها را باید با همدلی، هوشمندی و استفاده از فرصت مدل‌های جدید تأمين مالی از بستر بانک شهر حل کرد.

دبیرکل مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران نیز با بیان اینکه هفتادوپنجمین نشست معاونین مالی و اقتصادی شهرداری کلان‌شهرهای ایران به میزبانی شیراز در حاشیه دومین همایش سالانه توسعه سرمایه‌گذاری در شیراز به بهترین نحو برگزار شد، اظهار کرد: در این نشست شاهد مصوبات خوبی برای شهرداری‌ها بودیم.

احسان متولیان ادامه داد: مصوباتی در خصوص نحوه وصول مطالبات شهرداری‌ها از دولت و همکاری بانک شهر در این زمینه و در خصوص نهضت تأمين مالی شهر در حال انجام است.

به گفته این مقام مدیریت شهری؛ قوانین مطرح در دولت و مجلس خصوصا لایحه برنامه توسعه هفتم کشور توسط شهرداری‌ها و بانک شهر بررسی و مقرر شد مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران به صورت ویژه پیگیری کند.

او همچنین به قوانین مطرح شده در مجلس شورای اسلامی خصوصا بیمه کارگران ساختمانی که به معضلی تبدیل شده، اشاره و بیان کرد: با حسن نظر مجلس شورای اسلامی این مشکل  نیز مرتفع خواهد شد.

مديرعامل بانک شهر با بیان اینکه در این نشست راهکاری برای برون‌رفت از وضعیت رکود درآمدی در شهرداری‌ها برای جذب سرمایه‌گذاری مطرح شد، گفت: در این خصوص بانک شهر بسته پیشنهادی خود را در قالب بحث طرح نهضت ملی مسکن، ظرفیت املاک و مستغلات و مجوز منتشره برای تشکیل صندوق املاک و مستغلات برای فروش یونیت‌های سرمایه‌گذاری به افراد خرد از طریق بازار سرمایه ارائه داد.

سیدمحمد احمدی اضافه کرد: برای کمک به مودیان پرداخت کننده رای‌های صادره کمیسیون ماده ۱۰۰ با توجه به ظرفیت‌های قانونی که مجلس شورای اسلامی مصوب کرده مطرح شد.

او بیان کرد: در کمیسیون مصوب شده تا بتواند نحوه تأمين مالی پایدار شهرداری کلان‌شهرهای کشور از این طریق شکل بگیرد.

احمدی با اشاره به اینکه بانک شهر با توجه رابطه سهام‌داری با شهرداری‌ها در این زمینه پیشرو بوده است، ابراز امیدواری کرد: بانک شهر بتواند نقش‌آفرینی موثری برای خدمت رسانی به شهروندان کلان‌شهرها را ایفا کند.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری کلان‌شهر شیراز نیز گفت: مهمترین مبحث مطرح شده در هفتادوپنجمین نشست معاونین مالی و اقتصادی شهرداری کلان‌شهرهای ایران، پیرامون مشکلات شهرداری‌ها با دستگاه‌های اجرایی و نحوه وصول مطالبات از آنها بود.

به گفته حمیدرضا اسماعیلی؛ صندوق زمین و ساختمان، ابزار نوین مالی جهت تأمین منابع مالی شهرها و رفع مشکلات پیش آمده از قانون بیمه کارگران ساختمان ازجمله مسائل دیگری بود که در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۷۴۲۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما