۰
plusresetminus
موسسه فرهنگی موعود عصر(عج) :

امام علی(ع) و نشانه های ظهور

تاریخ انتشاريکشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۳۸
در حاشیه نشست ۱۴۴ ام فرهنگ مهدوی از کتاب نشانه های ظهور از زبان امام علی(ع) رونمایی شد .
امام علی(ع) و نشانه های ظهور
به گزارش حافظ خبر،   روایات صادره از جانب حضرات معصومین در خصوص حضرت قائم المنتظر، مهدی موعود(عج) به بیش از شش هزار روایت می رسد، و این امر حاکی از جایگاه راهبردی مسئله مهدویت در فرهنگ شیعی است.

شایان ذکر است نخستین کسی در تاریخ اسلام از حضرت خاتم الاوصیا(ع) روایت نقل کرده و ظهورش را بشارت داده است، حضرت ختمی مرتبت، خیر خلقه محمد مصطفی(ص) بوده است.

مهدی حمد فتلاوی نویسنده مصری در اقدامی درخشان تمامی روایات نقل شده از بیان مبارک حضرت امیر المومنین(ع) علی(ع) در خصوص وجود نازنین حضرت بقیه الله الاعظم(عج) در قالب کتابی با عنوان امام علی و نشانه های ظهور گردآوری کرده است.

این کتاب درخشان که توسط دکتر محمود مطهری نیا ترجمه، و توسط انتشارات موسسه فرهنگی موعود عصر(عج) به چاپ رسیده است، ناظر بر فصول زیر می باشد:‌ مقدمه علم امام علی(ع) به امور غیبی، ۱.امام مهدی منتظر، ۲ دلایل خلافت و امامت حضرت مهدی ۳.اختلافات سیاسی در امت اسلامی ۴. فتنه های پیش از ظهور ۵.بیان اجمالی انحرافات رخ داده در امت اسلامی ۶. مقدمات عصر ظهور ۷.نشانه ها و حوادث عصر ظهور ۸. لشگر و وزاری دولت حضرت مهدی(عج) ۹. نشانه ها و مقدمات قیامت ۱۰. احادیث مفصل و نشانه قیام الساعه ۱۱. خطبه های جامع درباره نشانه ها و قیام الساعه ۱۲. بیان تفصیلی خطبیه تببین

در فرازی از این کتاب می خوانیم:

عبدالرحمان ابی لیلی نقل می کند که امام علی(ع) فرمود: در خانه ام سلمه بودیم، پیامبر اکرم(ص) و تعدادی از اصحاب مانند ابوذر، مقداد، عبدالرحمان عوف و سلمان آمدند. سلمان خطاب به پیامبر اکرم عرضه داشت: هر پیامبری وصی و دو سبط داشته است، وصی شما و دو سبط شما کیست؟ مدتی ایشان خاموش شد و سپس فرمودند: ای سلمان خداوند چهار هزار پیامبر را مبعوث کرد که چهار هزار وصی داشتند و هشت هزار سبط، سوگند به آنکه جانم در دست اوست، من بهترین پیامبران هستم و وصی من نیز بهترین اوصیا، و دو سبط من بهترین اسباط…

سپس امامان از اهل بیت خویش را بر شمرد تا به امام مهدی(عج) و دوره غیبت ایشان رسید و فرمودند:‌ «سپس امام ایشان هر قدر خدا بخواهد، غایب خواهد شد، او دو غیبت خواهد داشت، یکی از دیگری طولانی تر خواهد بود»

سپس رسول خدا به ما رو کرد و با صدای بلند فرمود:« بر حذر باشید وقتی پنجمین فرزند از هفتمین نسل من ناپدید شد»

امام علی عرضه داشت: «یا رسول الله، شرایط او در دوران غیبت چگونه خواهد بود» فرمودند: «صبر پیشه خواهد کرد تا خداوند به او اجازه قیام دهد، او از یمن قیام خواهد کرد، از روستایی «کرعه» نام. بر سرش عمامه ای دارد، زره من را به تن دارد، و ذوالفقار را به کمر بسته است. منادی ندا در دهد، این «مهدی» خلیفه خداست، از او تبعیت کنید، او زمین را سرشار از قسط و عدل خواهد کرد، همان سان که لبریز از ظلم و جور شده باشد، این رخداد در زمانی خواهد بود که دنیا دچار هرج و مرج شود، و افراد همدیگر را غارت کنند، بزرگترها به کوچکترها، و نیرومندان به ضعیفان ترحم نورزند، در چنین زمانی خداوند به او اجازه قیام خواهد داد»

با نگاهی به تلاش درخشان فتلاوی در گردآوری روایات صادره از جانب حضرت امیر المومنین علی(ع) در می یابیم، اخبار و روایات آخرالزمانی، پیشگویی ها، علائم ظهور، با کتابی هم سنگ نهج البلاغه روبروایم، گویا این کتاب آئینه ای فراروی ما قرارداده است، تا امروز و فردایمان را بنگریم، بدانیم به کجائیم، در کدامین موقعیت هستیم، و چگونه باید از این صحاری و دریاهای خوفناک بگذریم.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۷۴۳۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما