۰
plusresetminus
شهرداری شیراز :

سیستم حکمرانی نوین شهری باعث ارتقای سرمایه اجتماعی می‌شود

تاریخ انتشارسه شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۳۱
شهردار کلان‌شهر شيراز گفت: حاکمیت سیستم حکمرانی نوین شهری باعث ارتقای سرمایه اجتماعی، شفافیت، کاهش محرومیت و ایجاد رفاه اجتماعی برای مردم در شهرها می‌شود.
سیستم حکمرانی نوین شهری باعث ارتقای سرمایه اجتماعی می‌شود
به گزارش حافظ خبر،  محمدحسن اسدی در نخستین نمایشگاه تعالی حکمرانی شهری که در تالار وزارت کشور در حال برگزاری است، اظهار کرد: امروز با رویکرد مسئله محور و حکمرانی نوین شهری، دو بخش برنامه در وزارت کشور درحال جریان است.

به گفته این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز؛ نزدیک به ۱۳ شهرداری‌ کلان‌شهر کشور دستاوردهای خود را براساس محورهای تعیین شده ارائه دادند.

او افزود: بازدید وزیر کشور و برخی معاونین این وزارتخانه، در این بخش  همراه با ارائه توضیحات شهرداران این کلان‌شهرها صورت پذیرفت.

او به بخش بعدی برنامه وزارت کشور اشاره و عنوان کرد: شهرداران منتخب و استانداران براساس چارچوب مشخص شده، موضوع حکمرانی نوین را در ابعاد معین ارائه و در نهایت طی گفتگو با وزیر کشور، بقیه نقطه‌نظرات نیز مطرح می‌شود.

 اسدی ابراز امیدواری کرد: این ارائه و گفتگوها فتح بابی برای رسیدن به حکمرانی نوین شهری شود.

شهردار کلان‌شهر شيراز عنوان کرد: حاکمیت سیستم حکمرانی نوین شهری باعث ارتقای سرمایه اجتماعی، شفافیت، کاهش محرومیت و ایجاد رفاه اجتماعی برای مردم در شهرها می‌شود.

او با اظهار امیدواری از اخذ نتایج مناسب از این موضوعات و تداوم آن گفت: مقامات وزارت کشور مسائل احصا و ارائه شده را برطرف کرده تا شاهد شهرهای بهتری باشیم.

بنابراین گزارش؛ مسأله راهبردی مدیریت شهری و تحول مدیریت شهری مبنی بر تولید سرمایه اجتماعی از پایه‌های اصلی نخستین نمایشگاه تعالی حکمرانی شهری است.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۷۴۳۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما