۰
plusresetminus
سخنگوی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز:

حوزه خدمات شهری اثرگذارترین مدیریت در خدمت‌رسانی به شهروندان است

تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۴۷
نشست‌های کمیسیون محیت زیست باید زمینه‌ساز تحول قانونی،‌ ساختاری و اجرایی در سطح کلانشهرها در حوزه خدمات شهری شود.
حوزه خدمات شهری اثرگذارترین مدیریت در خدمت‌رسانی به شهروندان است
به گزارش حافظ خبر، افسانه خواست‌خدایی در چهل‌ویکمین نشست کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری مجمع شهرداران کلانشهرهای کشور به میزبانی شیراز با اشاره به اینکه معاونین خدمات شهری کلانشهرها، فرماندهان اجرایی مسئولیت میدانی در کف شهرها هستند، اظهار کرد: این نشست‌ها باید زمینه‌ساز تحول قانونی،‌ ساختاری و اجرایی در سطح کلانشهرها در حوزه خدمات شهری شود؛ چراکه قطعا بیشترین تجارب و موضوعات را در این جلسات می‌توان با یکدیگر به اشتراک گذاشت. 

او با تأکید بر این موضوع که شهر و شهرداری در طول سال برای کسب تجربه مدیران شهری هزینه‌های بسیاری می‌کند، افزود: انتقال تجربیات علمی و عملی  مدیران شهری در شهرداری باید مورد توجه ویژه نظام آموزشی در شهرداری‌ها قرار گیرد، چرا که حوزه ‌معاونت خدمات شهری یکی از بسترهای مهمی است که موضوع  انتقال تجربیات عملی به شیوه ساختارمندانه نقش اساسی در هر چه بهتر شدن مدیریت شهری دارد.

 سخنگوی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری افزود: از آفت‌های مدیریت شهری می‌توان به عدم ثبات شغلی مدیران شهری و عدم تناسب پست مدیریتی با توان علمی و عملی مدیران شهری نام برد که باید توجه ویژه به آن کرد.

خواست خدایی بیان کرد: یکی از بسترهای قانونی که در حال حاضر نیاز به پیگیری جدی دارد، ایجاد مدیریت واحد و یکپارچه شهری بین دستگاه‌های خدمات‌رسان است؛ چراکه امروز در عملیات‌هایی که در سطح شهر توسط شهرداری اجرا می‌شود، اغلب با چالش‌های اجرایی و قانونی مواجه می‌شویم که ارتباط با سایر دستگاه‌های اجرایی دارد.

او با اشاره به اینکه در کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری با همکاری ویژه معاونت خدمات شهری سعی در ساختارمند کردن موضوعات مرتبط با این حوزه داشته‌ایم، افزود: طی دو سال گذشته آیین‌‌نامه‌های کاربردی بسیار خوبی نظیر ساماندهی مشاغل خانگی، ساماندهی مشاغل مزاحم و ساماندهی دست‌فروشان و بارفروشان در دستور کار این کمیسیون قرار گرفته که با اجرای مناسب آن توسط شهرداری قطعا شاهد تحول خوبی در سطح شهر خواهیم بود.

 سخنگوی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز افزود: البته این آیین‌نامه‌ها فقط بخشی از نیازهای شهری را برطرف خواهد کرد؛ چرا که در برخی موارد نیاز به قوانین بالادستی در این خصوص داریم که قطعا این نشست می‌تواند نیازسنجی این موضوعات را برای پیگیری مدیریت واحد بین دستگاهی ملاک عمل قرار دهد.

عضو هیئت‌رئيسه شورای اسلامی شهر شیراز طرح این پرسش و مثال که آیا بحث حفظ، نگهداری و بالا بردن سرانه فضای سبز و  درختان تنها از وظایف شهرداری‌ها است؟ افزود: ماده ۲۲ قانون هوای پاک بیان کرده است که وزارت نیرو و سازمان منابع طبیعی نیز وظایفی در حوزه حفظ آبرسانی و احيا به‌عهده دارند، ولی امروز بیشترین نگاه‌ها در فضای سبز به شهرداری‌هاست که این چنین موضوعاتی خود گواه آن است که نیاز جدی اجرای مدیریت واحد شهری بین دستگاه‌های خدمات‌رسان در تمام سطوح را داریم.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۷۴۴۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما