۰
plusresetminus
ورزشهای همگانی استان فارس:

ورزش به سالم سازي جامعه كمك شاياني مي‌كند

تاریخ انتشارشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۵۷
ورزش‌های همگانی باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادیه شود .
ورزش به سالم سازي جامعه كمك شاياني مي‌كند
به گزارش حافظ خبر، اولین جلسه فصلی هیات ورزش های همگانی شهرستان جهرم با حضور محمدرضا رضایی رئیس  کمیسیون عمران مجلس و نماینده مردم شریف شهرستان های جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی، محمدحسن شعبانی فرماندار شهرستان جهرم، نسرین زارعی معاون فرماندار و  مشاورعالی  ورزش های همگانی شهرستان جهرم، علیرضا غلامیان رئیس هیات ورزش های همگانی استان فارس،محمدهادی اسلامی سرپرست اداره ورزش و جوانان جهرم ، محمدعلی زارعیان جهرمی رئیس هیات ورزش های همگانی شهرستان جهرم وباحضور مسئولین کمیته‌ها، گروه ها و انجمن ها، ورزشکاران و پیشکسوتان هیات ورزش های همگانی شهرستان جهرم در سالن اجتماعات فرمانداری ویژه شهر جهرم برگزار شد. 

شعبانی فرماندار ویژه جهرم  با اشاره به اهمیت و جایگاه ورزشهای همگانی در سلامت افراد جامعه اظهار داشت: ورزش‌های همگانی باید به عنوان یک فرهنگ در بین اقشار مختلف مردم جامعه نهادیه شود.
وی افزود: توسعه ورزشهای همگانی در ارتقای شاخص های اجتماعی و فرهنگی نیز موثر است و دانشگاه ها ، آموزش و پرورش و شهردای ها می توانند در این زمینه فعال‌تر عمل کنند.
نماینده عالی دولت در شهرستان جهرم گفت: ورزش به سالم سازي جامعه كمك شاياني مي‌كند، به همين دليل اولويت‌هاي ما در توسعه شهرستان براي نشاط در بين جامعه و قشر جوان، ايجاد زيرساخت‌هاي ورزشي براي تقويت هيات‌هاي ورزشي است.
شعبانی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی شهرستان نیز برای توسعه ورزش همگانی تلاش کنند، بیان کرد: اگر امروز به موضوع ورزش همگانی توجه نشود، قطعا در آینده با آسیب‎های اجتماعی بیشتر و مشکلات وسیع‎تر مواجه خواهیم شد.
علیرضا غلامیان، رئیس هیات ورزش‌های همگانی استان فارس در این جلسه گفت: جهرم یک شهر ورزش دوست، پویا و پر انرژی در سطح استان فارس است. 

وی با بیان اینکه به صورت رسمی و در سامانه تنها ۱۵ هزار نفر ورزشکار در شهرستان جهرم ثبت شده وبیمه ورزشی دارندافزود: جامع هدف ورزش های همگانی افرادی هستند که ورزش نمی کنندو یا به صورت اماتورورزش را انجام می دهندو توقع داریم هیات ورزش های همگانی جهرم برای این جامعه هدف تلاش و برنامه ریزی نماید ایشان درادامه اعلام داشتن برابربررسی ها و گزارشات ارائه شده شهرستان جهرم یکی از شهرهای برتروفعال درهیات ورزش های همگانی استان می باشدکه انشاالله شاهد پیشرفت این شهرستان درتمام رشته های ورزشی باشیم.
  محمدرضا رضایی، نماینده مردم شریف شهرستان های جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی  در این جلسه اظهار داشت: ورزش های همگانی نقش مهمی در نشاط و شادابی جامعه دارد. 

وی افزود: شورای عالی ورزش وهیات ورزش های همگانی بایدبه صورت ماهانه وفصلی در سطح شهرستان  وبا حضور مسئولین مربوطه تشکیل و درحوزه ورزش تصمیمات لازم اتحاد واز تیم ها و مقام آوران ورزشکار درجهت تشویق و ترغیب دیگر ورزشکاران اقدام گرددوترتیبی اتخاذگرددکه مردم نیز بتوانندازکلیه امکانات ورزشی ادارات درتمام ساعت ها استفاده و نباید محدود به ساعات اداری شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بارها به وزیر ورزش و جوانان تاکید کردم که باید همه سالن های ورزشی در اختیار هیات های ورزشی قرار گیرد، بیان داشتن: به تازگی بخشنامه شد که در سراسر کشور همه سالن های ورزشی بدون مزایده در اختیار هیات های ورزشی قرار بگیرد. 
رضایی در پایان بیان داشت: ورزش اثر خود را بر همه حوزه ها می گذارد و قطعا با ورزش می توان جامعه ای با نشاط، سالم و پر انگیزه داشت. 
 محمدهادی اسلامی نیزضمن خوش آمدگویی وبیان اقدامات عمرانی در حوزه ورزش اقدامات وفعالیت های اداره و هیات های ورزشی را از زمان تصدی این مسئولیت بیان داشته واعلام فرمودن درشهرجهرم تعداد46هیات ورزشی 15سمن مردم نهاد و80باشگاه ورزشی  به جز بخش های مرکزی.کردیان و سیمکان مشغول به فعالیت می باشند.
سرپرست اداره ورزش وجوانان درادامه نیز اعلام داشتن به لحاظ وسعت هیات ورزش های همگانی که درحال حاضر44 کمیته وگروه درآن فعالیت داشته وهیات ورزشی دیگر نیز همین تعداد است و درخواست می شود نسبت به ساخت سالن امفی تئاتروکنفرانس جهت اداره ورزش وجوانان وهیات همگانی با همت ودستور رضایی درنظرگرفته و انشاالله به زودی شاهد گلنگ زنی آن باشیم.

زارعیان جهرمی رئیس هیات  همگانی شهرستان جهرم نیز در ادامه توضیحات کاملی را درخصوص انتخاب نفرات جهت تصدی مسئولین درکمیته و انجمن ها بیان و فعالیت هیات را درچندماه گذشته  به اطلاع مسئولین درجلسه رساند.

در پایان این جلسه نیز اعضای جدید هیات رئیسه ومسئولین جدیدکمیته ها وگروه های ورزش های همگانی شهرستان جهرم که 60  نفرمی باشند معرفی و حکم خود را از دست مسئولین دریافت کردند و به تعدادی از عزیزان نیز لوح تقدیر وقدردانی  از طرف هیات به جهت همکاری در برنامه های ورزشی سال گذشته به خصوص برنامه صبح ونشاط اعطا شد .
کد مطلب : ۲۷۴۵۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما