۰
plusresetminus
دانشگاه شیراز :

فراخوان ایده فرم و سازماندهی فضایی برای احداث ساختمان دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه شیراز

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۱۳
دانشگاه شیراز فراخوان ایدة فرم و سازماندهی فضایی برای احداث ساختمان دانشکدة مهندسی مکانیک دانشگاه شیراز را منتشر کرده است.
فراخوان ایده فرم و سازماندهی فضایی برای احداث ساختمان دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه شیراز
به گزارش حافظ خبر، عطاالله ربیعی، رئیس دانشکده‌ی مهندسی مکانیک دانشگاه شیراز در جمع خبرنگاران، ضمن اعلام این خبر توضیح داد: دانشگاه شیراز باهدف استفاده از نظرات و ایده‌های نسل جوان، به‌ویژه دانشجویان خلاق دانشگاه شیراز، برای احداث ساختمان جدید دانشکده‌ی مهندسی مکانیک دانشگاه اقدام به انتشار فراخوان جذب ایده‌ی فرم و سازماندهی در این خصوص کرده است.
وی افزود: خیّر محترم سازنده‌ی ساختمان جدید دانشکده‌ی مهندسی مکانیک به‌واسطه‌ی تجربه‌های متعدد خود در فعالیت‌های عمرانی، تجربه‌ی بسیار نیکی در راستای استفاده از نظرات نسل جوان داشته است. بدین منظور در شکل‌گیری ساختمان دانشکده، متمایل است از نظرات این نسل، به‌ویژه دانشجویان دانشگاه شیراز استفاده شود؛ همچنین باهدف اهمیت‌گذاری به نظر و ایده‌ی نسل جوان، جوایزی به‌مبلغ یک میلیارد‌ریال برای چهار اثر برتر مطابق فراخوان منتشرشده: (اثر اول ۴۰میلیون تومان، اثر دوم ۲۵میلیون تومان، اثر سوم ۲۰میلیون تومان و اثر چهارم ۱۵میلیون تومان)، ازسوی خیّر محترم در نظر گرفته شده و دانشگاه شیراز نیز با کمال میل از این ایده استقبال کرده است. 
رئیس دانشکده‌ی مهندسی مکانیک، با بیان اینکه این خیّر محترم از دانش‌آموختگان قدیمی دانشگاه شیراز و از افراد موفق و صاحب‌نام در امر فرآیند تولیدات صنعتی در داخل و خارج از کشور است، افزود: احداث دانشکده‌ی مهندسی مکانیک به متراژ حدود 18000متر مربع در قالب دو بال شکل خواهد گرفت که هزینه‌های قابل توجهی را در پی خواهد داشت و به‌طور کلی، سیاست دانشگاه با توجه به پراکندگی‌های ساختمان‌های متعدد دانشگاه و هزینه‌های سرسام‌آور آن، بر این است که فرآیند طرح تجمیع دانشکده‌های مختلف را در پردیس ارم دنبال نماید. از همین‌رو، شکل‌گیری و ساخت دانشکده‌ها در پردیس ارم، از اولویت‌های طرح توسعه‌ی دانشگاه است.
 ربیعی اطلاع داد: مطابق فراخوان ارائه‌ شده، ازجمله معیارهای ارزیابی برای احداث ساختمان دانشکده‌ی مهندسی واقع در پردیس ارم، هویت ملی و دانشگاه شیراز، اقلیم و بستر ساختمان و اقتصاد ساختمان است.
وی ضمن دعوت از افراد واجد شرایط در این فراخوان، گفت: امید است افراد جوان به‌ویژه دانشجویان دانشگاه شیراز باشرکت در این فراخوان به صورت فردی یا گروهی، اثر ماندگاری از خود به جای بگذارند و به کمک خیّر محترم شاهد باشیم در زمان معینی دانشکده‌ی مهندسی مکانیک که یکی از دانشکده‌های قدیمی دانشگاه شیراز با بیش از 60 سال سابقه است، احداث شود. 

گفتنی‌ست متراژ، موقعیت زمین و دیگر اطلاعات لازم در سایت سایت دانشکده‌ی مهندسی مکانیک دانشگاه شیراز بارگزاری شده است. متقاضیان محترم برای ارتباط با و دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت دانشکده به نشانی:https://mee.shirazu.ac.ir  یا به‌صورت حضوری به دفتر ریاست دانشکده‌ی مهندسی مکانیک دانشگاه شیراز مراجعه  کنند.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۷۴۶۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما