۰
plusresetminus
معاون استاندار فارس:

آغاز احداث میدان میوه و تره‌بار شهرستان کوهچنار

تاریخ انتشارشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۵
آیین کلنگ زنی میدان میوه و تره بار و مجتمع صنفی شهرستان کوهچنار که پروژه ای با وسعت ۲۵ هزارمتر مربع است و در ۱۴ ماه ساخته خواهد شد؛ با حضور معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس برگزار شد.
آغاز احداث میدان میوه و تره‌بار شهرستان کوهچنار
به گزارش حافظ خبر،   محمد فرخ زاده در آیین کلنگ زنی میدان میوه و تره بار و مجتمع صنفی شهرستان کوهچنار گفت: با توجه به اینکه در شهرستان کوه چنار جاده ترانزیتی وجود داشت جای خالی صنایع و صنعت در این شهرستان وجود داشت.

به گفته معاون استاندار فارس این پروژه ۲۵ هزارمتر مربع وسعت دارد و در ۱۴ ماه ساخته خواهد شد و به گفته سرمایه گذار ۵۰۰ شغل مستقیم و غیر مستقیم ایجاد خواهد کرد.

او با اشاره به عبور و مرور روزانه حدود ۲۰ هزار خودرو در روزهای عادی از جاده ترانزیتی کوهچنار افزود: این تعداد تردد در روزهای پیک تردد به ۶۰ هزار خودرو می رسد که نشان می دهد ایجاد مجتمع های صنفی با وجود ظرفیت هایی که این شهرستان به ویژه در حوزه مرکبات دارد، سبب رونق خواهد شد.

جانشین استاندار فارس در شورای توسعه گردشگری تاکید کرد: این مجموعه دارای امکانات مجتمع بین راهی همانند اقامتگاه، رستوران و تامین سوخت نیز است.

فرخ زاده با اشاره به اینکه با استفاده از ظرفیت سرمایه گذاری می تواند در منطقه اشتغال مولد ایجاد کند، گفت: این پروژه فتح باب خیر است تا در سالی که به نام رشد تولید و مهار تورم نامگذاری شده است شاهد رونق اقتصادی در سطح شهرستان کوهچنار باشیم

معاون استاندار فارس بر لزوم اهمیت دادن به استعدادهای منطقه همچون درصد بالای تولید مرکبات و انجیر تاکید کرد.

او با اشاره به استفاده از ظرفیت احداث هنرستان در جوار صنعت ادامه داد: با راه اندازی این هنرستان ها می توانیم افراد جوان و جویای کار در حوزه صنعت را آموزش دهیم تا زمینه را برای تقویت اشتغال زایی فراهم نماییم .

به گفته فرخ زاده کوهچنار منطقه‌ای مستعد برای سرمایه گذاری از طریق ایجاد تعاونی است؛ چرا که با استفاده از ظرفیت تعاونی ها برای تحقق اشتغال و تجمیع ریز سرمایه از سطح جامعه ،اشتغال و تولید مولد ایجاد می گردد که این کار منجر به رشد و اقتصاد منطقه خواهد شد.

 این مقام ارشد درحوزه گردشگری استانداری فارس با دعوت از سرمایه گذارانی که در توسعه منطقه اثر گذار هستند افزود: توجه به حوزه سرمایه گذاری به صورت ویژه و تمام وقت در استان با برگزاری جلسات کارگروه رفع موانع تولید و سرمایه گذاری و صادرات و شورای راهبردی و اقتصادی به صورت دائمی درحال انجام است.

 فرخ زاده از راه اندازی دفتر توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری استان فارس در کشور عمان خبر داد و گفت: این دفتر می تواند یک دروازه برای توسعه ارتباطات با کشورهای عربی باشد و در آینده توسعه روابط درسطح ملی را رقم بزند

به گفته او با استفاده از این دفتر سرمایه گذاری بازارهای هدف در کشور های حوزه خلیج فارس تعریف می‌شود

 فرخ زاده با اشاره به اینکه استان فارس به عنوان استان معین برای ارتباط با کشورهای حوزه خلیج فارس انتخاب شده است یادآوری کرد بزودی تیمی اقتصادی از استان فارس به کشور عمان و قطر خواهند رفت تا زمینه برای فعالیت های اقتصادی با کشورهای همسایه فراهم شود.

معاون استاندار فارس در پایان از هر دو سرمایه گذار قطری و ایرانی تقدیر و تشکر کرد.

وی بیان کرد: سرمایه گذار ایرانی پیش از. این در کشور قطر کارمند سفارت ایران بوده و با یکی از سرمایه گذاران آن کشور پروژه این مشترک را آغاز کرده است.

 
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۷۴۸۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما