۰
plusresetminus
رئیس کمیته محرومیت زدایی شورای اسلامی شهر شیراز :

نارضایتی مردم شیراز از نحوه توزیع نان

تاریخ انتشارجمعه ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۵۱
رئیس کمیته محرومیت زدایی شورای اسلامی شهر شیراز گفت : گزارش های مردمی و میدانی حاکی از افزایش تعداد روزهای تعطیلی واحد های خبازی و طولانی شدن صف خریداران در مقابل نانوایی ها طی هفته های اخیر است.
نارضایتی مردم شیراز از نحوه توزیع نان
به گزارش حافظ خبر، رئیس کمیته محرومیت زدایی شورای اسلامی شهر شیراز در نشست بررسی مشکلات نانوایی های محلات شیراز که با حضور رئیس اتحادیه صنف نانوایان ، نماینده خبازان و دبیر کمیته آرد و نان فرمانداری برگزار شد با تأکید بر ضرورت تسریع در رسیدگی و رفع مشکل نانوایان ، گفت : گزارش های مردمی و میدانی حاکی از افزایش تعداد روزهای تعطیلی واحد های خبازی و طولانی شدن صف خریداران در مقابل نانوایی ها طی هفته های اخیر است و مردم کلانشهر شیراز نباید برای تهیه حداقل خوراک روزانه خود با کمبود و مشکل مواجه باشند .

دکتر سیده مریم حسینی در رابطه با وضعیت این روزهای نانوایی ها در کلانشهر شیراز تسریع کرد : صف‌های طولانی در مقابل بسیاری از نانوایی‌های محلات شیراز باعث شده که مردم برای خرید نان ساعت‌ها در صف انتظار بایستند و هم زمان با تشکیل صف‌های طولانی، بسیاری از نانوایان ساعت‌های پخت نان را کمتر کرده‌اند و حتی سرعت پخت نانشان هم خیلی کندتر شده است . برخی نانوایی‌ها نیز با کمبود نان مواجه شده‌اند و در بررسی های میدانی سطح شهر نشان می دهد برخی واحد های نانوایی نیز تعطیل هستند. وضعیت نامناسب این روز های نانوایی ها موجب نارضایتی و نگرانی مردم کلانشهر شیراز از نحوه توزیع نان ، صف های طولانی ، کاهش ساعت کار و تعطیلی برخی نانوایی ها شده است . 

در ادامه  رئیس اتحادیه صنف نانوایی های شیراز در پاسخ به چرایی کاهش ساعت کار نانوایی‌ها در کلانشهر شیراز گفت: با توجه به طرح ملی هدفمندی یارانه ها و استقرار دستگاه پوز ویژه فروش نان که نسبت به تعداد نان فروخته شده به نانوایی‌ها یارانه داده می‌شود.  در بررسی های صورت گرفته از زمان اجرایی شدن طرح هوشمند سازی یارانه آرد و نان حاکی از تخلفاتی از سوی برخی نانوایی ها به وسیله دستگاه کارتخوان با تراکنش های صوری و خرید تعداد زیاد نان از سوی برخی کسب و کارها که اصلا در سامانه ثبت نام نکرده اند و همچنین حضور تعداد قابل توجهی از مهاجرین که از کارت بانکی برخوردار نیستند و در طول روز ممکن است چندین مرتبه نان بگیرند موجب کمبود سهیمه اختصاص داده شده آرد به نانوایی های شیراز شده و در نهایت با اتمام سهمیه، نانوایی‌ها چاره‌ای جز تعطیلی زودهنگام و کاهش ساعت کاری در روز ندارند.

در پایان عضو شورای اسلامی شهر شیراز اظهار داشت:به دلیل وظیفه کمیته محرومیت زدایی در مساعدت به مردم، مقرر گردید تا دو هفته آینده از طرف مسیولین ذی ربط ضمن رصد و رفع مشکلات ارائه گزارش نمایند .
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۷۵۱۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما