۰
plusresetminus
آستان قدس رضوی:

تامین جهیزیه زوج های احسان پذیر و برای نو عروسان نیازمند

تاریخ انتشارشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۱۱
پویش ملی «هدیه امام»، پویش شبکه مردمی «حسنا» بنیاد کرامت رضوی به منظور تسهیل ازدواج جوانان احسان جو اجرا شد.
تامین جهیزیه زوج های احسان پذیر و برای نو عروسان نیازمند
به گزارش حافظ خبر،  به مناسبت دهه کرامت و ایام میلاد حضرت رضا (ع) طرح «هدیه امام»، پویش شبکه مردمی «حُسنا (حامیان سنت نبوی ازدواج )» برای تامین جهیزیه زوج های احسان پذیر و برای نو عروسان نیازمند توسط مرکز امور بانوان و خانواده خانواده بنیاد کرامت رضوی در سراسر کشور…
به مناسبت دهه کرامت و ایام میلاد حضرت رضا (ع) طرح «هدیه امام»، پویش شبکه مردمی «حُسنا (حامیان سنت نبوی ازدواج )» برای تامین جهیزیه زوج های احسان پذیر و برای نو عروسان نیازمند توسط مرکز امور بانوان و خانواده خانواده بنیاد کرامت رضوی در سراسر کشور اجرا شد.
بِسْمِ ٱللَّٰهِ ٱلرَّحْمَٰنِ ٱلرَّحِیمِوَاَنْفِقُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَلَا تُلْقُوا بِاَیْدِیکُمْ اِلَى التَّهْلُکَةِ ۛ وَاَحْسِنُوا ۛ اِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُحْسِنِینَ [سوره مبارکه بقره– آیه شریفه 195]
فاطمه دژبرد، مدیر مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی درباره جزئیات این طرح ملی گفت: مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی در راستای اعتلای روز افزون کارکرد خانواده و تحکیم و تعالی آن، با بهره‌گیری از ظرفیت‌های این آستان مقدس و مجموعه نهادها و تشکل‌های مردمی، اقدام به طراحی و پیاده‌سازی طرح «حسنا» (حامیان سنت نبوی ازدواج ) کرده است.
به گفته دژبرد، در گام اول اجرای این طرح ملی، شبکه‌سازی، مهارت‌افزایی، دانش‌افزایی و فعال‌سازی خادمیاران ازدواج دنبال شد تا با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی، سنت حسنه وساطت در ازدواج احیا شود.
وی امیدوار است: در گام دوم این طرح ملی که در دهه کرامت امسال اجرایی شده شبکه مردمی حسنا کمک خواهند کرد تا پویش «هدیه امام» برای تامین جهیزیه نوعروسان احسان‌جو شکل بگیرد و این بار مهربانی و رافت امام رئوف (ع)، به تسهیل ازدواج و تشکیل خانواده رضوی کمک کند.
در ادامه دژبرد تصریح کرد: در این مرحله به همت مردم و به نام مبارک حضرت رضا (ع) اقلام جهیزیه برای اهدا به نو مزدوجین محروم و نیازمند تامین خواهد شد.
وی با اشاره به اهمیت مشارکت گروه های مختلفی مردمی برای تامین این هدایا گفت: از تمامی گروه‌های خانوادگی از جمله محافل روضه‌های خانگی در نقاط مختلف کشور دعوت می‌کنیم به نام امام رضا (ع) به این پویش بپیوندند و هر جمعی حداقل یک قلم جهیزیه به ارزش پنج تا هشت میلیون را متقبل شود تا به یک همدلی و همراهی ملی، تا بتوانیم جهیزیه‌های کامل مورد نیاز هر روز به ارزش ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان را تامین و به این عزیزان اهدا کنیم.
گفتنی است برگزار کنندگان این امر خیر و ستودنی با تخصیص شماره کارت بانکی تحت محوریت کانون بانوان و خانواده در هر استان بستر متمرکز تسهیل واریز وجوه پرداختی هموطنان نوع دوست و سرشار از معرفت ایران اسلامی را فراهم کرده اند.
 
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۷۵۲۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما