۰
plusresetminus
دانشگاه علوم پزشکی شیراز :

فارس در مسیر توسعه

تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۱۲
این بخش نیز با دیگر بخش های این مجموعه 11 قسمتی آشنا می شویم؛ گامی بلند در مسیر توسعه سلامت فارس که در نگاهی کلی، تا کنون به طور میانگین 78 درصد پیشرفت داشته است.
فارس در مسیر توسعه
به گزارش حافظ خبر، معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه در ادامه معرفی 11 پروژه مهم عمرانی سلامت فارس که با سفر رئیس جمهور به استان در سال 1400، با قدرتی مضاعف مسیر توسعه را پیموده اند، روند پیشبرد این 11 پروژه را به طور کلی و به صورت میانگین، 78 درصد اعلام کرد که با توجه به ماهیت پروژه های عمرانی حوزه سلامت و فرآیند ویژه راه اندازی، ساخت و تکمیل این پروژه ها، این مهم با تلاشی شبانه روزی و ممارستی جدی در امر پیگیری و رایزنی، محقق شده است.

دکتر «سید ابوالفضل هاشمی اصل» هفتمین مصوبه این سفر را تکمیل بیمارستان ۳۲ تخته قادرآباد در شهرستان خرم بید عنوان کرد که در مسیر توسعه دسترسی خدمات سلامت در جای جای استان پهناور فارس و با پیگیری های دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سفر استانی رئیس جمهور به شیراز در سال 1400، این پروژه نیز به عنوان یکی از مصوبات این سفر تعریف شد.



او ادامه داد: این مهم در تقویت خدمات بیمارستان 10 تختخوابی کنونی قادرآباد، به عنوان پروژه ای دیگر از مصوبات حوزه سلامت این سفر استانی، با پیش بینی مبلغ 30 میلیارد تومان مورد توجه قرار گرفته و از این مبلغ، تامین 15 میلیارد تومان به سازمان برنامه و بودجه کشور و 15 میلیارد تومان نیز به وزارت بهداشت محول شد که ۱۷ میلیارد تومان اعتبار تاکنون به این پروژه اختصاص داده شده است.

به گفته این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از زمان تصویب این مصوبه در نیمه دوم سال 1400، رایزنی های متعددی برای بهره برداری مناسب در مسیر توسعه خدمات سلامت در قادرآباد صورت گرفت و سرانجام با قطعیت یافتن نحوه پیگیری آن، به دلیل همزمانی با فصل سرما و غیراصولی بودن انجام بتون ریزی از لحاظ استانداردهای سازه ای، مراحل ساخت آن با تلاش تیم مدیریت فنی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با جدیت دنبال شده است.

او با اشاره به ساخت سقف‌های طبقات این بیمارستان و خریداری سیستم سرمایشی و گرمایشی، از پیشرفت 57 درصدی پروژه تا کنون خبر داد.

پروژه توسعه بیمارستان حضرت زینب(س)، گامی به سوی تحقق اهداف جوانی جمعیت

دکتر هاشمی اصل ادامه داد: پروژه توسعه بیمارستان حضرت زینب(س) پس از پنج سال توقف، در سال 1401 پس از انجام نیازسنجی نسبت به اهمیت توسعه خدمات بیمارستان کنونی حضرت زینب(س) به عنوان مرکز مهم تخصصی خدمات زنان و زایمان در منطقه جنوب شهر شیراز، از یک پروژه درمانگاهی، به یک پروژه بیمارستانی ارتقاء یافت.



او افزود: برای تحقق این هدف مهم که با برنامه ریزی برای راه اندازی 85 تخت جدید بیمارستانی به همراه بخش هایی نظیر اتاق عمل و با استانداردهای مدرن در حوزه خدمات تخصصی صورت گرفت، کارشناسی های لازم در زمینه استانداردسازی سازی، ایمن سازی پروژه و تغییر کاربری با جدیت در دستور کار قرار گرفت تا این پروژه عمرانی بزرگ شیراز، بار دیگر حیات یافته و خدمتی نوین در منطقه جنوب شهر شیراز، با هدف افزایش دسترسی مردم این منطقه به خدمات دولتی درمانی در زمینه های درمان ناباروری و خدمات تخصصی زنان و زایمان، فراهم آید.

به گفته دکتر هاشمی اصل از سال 1401 و تحویل پروژه از سوی خیر عرصه سلامت، پس از کارشناسی و اقدامات لازم برای ایمن سازی و پیاده سازی ابعاد مختلف برای تغییر کاربری، این سازه اکنون به مرحله پیشرفت 48 درصدی رسیده است. علاوه بر آن، بخشی از تجهیز موتورخانه بیمارستان به عنوان پشتیبان سالختمان قدیم و بخش الحاقی نیز خریداری شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: در مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان فارس در سال 1400، یکصد میلیارد تومان برای این پروژه پیش بینی شده است که شامل 50 میلیارد از سهم مسوولیت اجتماعی وزارت نفت، 20 میلیارد اعتبارات استانی، 20 میلیارد وزارت بهداشت و 10 میلیارد نیز سازمان برنامه و بودجه است. از این میزان تا کنون نیمی از سهم بودجه سازمان برنامه و بودجه تامین شده و با رایزنی های انجام شده و دعوت از نماینده وزارت نفت برای دو مورد بازدید حضوری از روند پیشرفت پروژه و تشریح اهمیت آن، 10 میلیارد نیز از مجموع سهم وزارت نفت، محقق شده که این همکاری ها نقش موثری در نزدیک شدن به اهداف پیش بینی شده برای به ثمر رسیدن این پروژه مهم درمانی شهر شیراز داشته است.



او نهمین مصوبه سفر رییس جمهوری به فارس را ساخت بیمارستان ۶۴ تخت خوابی ارسنجان عنوان کرد که با اختصاص مبلغ 95 میلیارد تومان از محل ماده ۵۶ قانون بودجه به راه اندازی بیمارستان جدید شهرستان ارسنجان از محل تسهیلات بانکی ماده 56، به تصویب رسید و ادامه داد: به رغم برگزاری بیش از 30 نشست هم اندیشی برون بخشی در سطح استانی و کشوری برای تحقق این مصوبه از زمان تصویب در سال 1400 تا کنون، این مهم محقق نشده و در نهایت پیگیری در مرکز با مدیرعامل بانک توسعه و تعاون کشور به نتیجه رسید و با دریافت مجوز نهایی، بودجه ۹۵ میلیارد تومانی به تکمیل این بیمارستان تخصیص یافت.



معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در حالی که پیشرفت این پروژه در زمان سفر رئیس جمهور، حدود 43 درصد بوده است، دانشگاه علوم پزشکی شیراز در مسیر تحقق رسالت های خود در توسعه خدمات سلامت محور در تمامی مناطق خاک پهناور فارس، تا کنون این پروژه را به پیشرفت 65 درصدی در ساختمان اصلی ارتقا داده است و پیش بینی می شود که این بیمارستان نیز در دهه فجر امسال به بهره برداری برسد.

​​​​​​
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۷۵۵۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما