۰
plusresetminus
رییس پارک ملی بمو :

مهار حریق پارک ملی بمو در شیراز

تاریخ انتشارشنبه ۳ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۲۰
رئیس پارک ملی بمو، از مهار آتش‌سوزی ارتفاعات این پارک مشرف به روستای بَردج در حوالی شیراز خبر داد.
مهار حریق پارک ملی بمو در شیراز
به گزارش حافظ خبر، محمدجانی، امروز جمعه ۲ تیر با تائید وقوع حریق در محدوده‌ای از پارک ملی بمو در ارتفاعات مشرف به روستای بردج، شمال شرق شیراز، گفت: واکنش سریع یک محیط بان و همراهی فوری دستگاه‌های مختلف و مردم، موجب مهار به موقع حریق شد.
او افزود: محیط بان پارک ملی بمو با مشاهده آتش‌سوزی در ارتفاعات مشرف به روستای بردج و مخروبه‌های مجاور این روستا اقدام به اطلاع رسانی و جلوگیری از گسترش حریق کرد.
محمدجانی با بیان اینکه محسن یعقوب‌زاده، محیط بان پارک ملی بمو، با اقدام به موقع و سریع برای اطلاع‌رسانی در مورد حریق، باعث در امان ماندن سایر نقاط این پارک از سرایت آتش شد، گفت: محیط بانان پارک ملی بمو در تلاشی شبانه روزی برای مراقبت از طبیعت و انفال الهی در این منطقه می‌کوشند و اقدامات آنان قابل تقدیر است.
او گفت: این آتش‌سوزی نیز در کمترین زمان ممکن با هماهنگی شورا و اهالی روستای بردج و آتش نشانی و محیط بانان و مدیریت بحران محیط زیست قبل از آسیب به منطقه مهار شد.
"بَمو" از پارک‌های ملی ایران و واقع در استان فارس است. این پارک که نامش را از کوه بمو گرفته، در ۱۰ کیلومتری شمال شهر شیراز قرار دارد و حدود پنج دهه تحت حفاظت قرار دارد.
این پارک ملی که ۴۸ هزار هکتار وسعت دارد، همجوار با شهرستان زرقان در مسیر بزرگراه شیراز – اصفهان واقع شده‌ و یکی از مناطق چهارگانه طبیعی در استان فارس است.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۷۵۶۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما