۰
plusresetminus
دانشگاه علوم پزشکی شیراز :

راه اندازی دبیرخانه تجلیل از خیرین بین المللی حوزه سلامت، در شیراز

تاریخ انتشارجمعه ۹ تير ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۱۴
مدیرکل امور خیرین و موسسات خیریه سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از انتخاب دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای راه اندازی دبیرخانه تجلیل از خیرین بین المللی حوزه سلامت خبر داد.
راه اندازی دبیرخانه تجلیل از خیرین بین المللی حوزه سلامت، در شیراز
به گزارش حافظ خبر، محمدجواد حیدری پور در دیدار با رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با اشاره به تمرکززدایی دبیرخانه های مختلف کشور در این حوزه گفت: با توجه به ظرفیت ها و زیرساخت های موجود و با برنامه ریزی هایی انجام شده در اداره کل سازمان های مردم نهاد و خیرین سلامت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، از پیشنهاد واگذاری دبیرخانه تجلیل از خیرین بین المللی حوزه سلامت به دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت. 

او ضمن سپاس از مشارکت گسترده نیکوکاران عرصه سلامت فارس که از دیرباز در این زمینه پیشتاز و نام آور بوده اند، از تلاش مسوولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در راستای جذب خیرین در حوزه سلامت و برگزاری نشست های منظم مجمع خیرین تامین سلامت فارس به ویژه دکتر «سید وحید حسینی» رییس دانشگاه و دکتر «علی اکبر رامجردی» مدیرعامل مجمع خیرین تامین سلامت فارس، قدردانی کرد.



 حیدری پور با اشاره به بازدیدهای انجام شده از پروژه های عمرانی در حال ساخت به همت خیرین در شیراز، راه اندازی بیمارستان های بزرگ خیرساز را در شیراز و استان را از اقدامات برجسته خیرین در حوزه سلامت فارس برشمرد.

این مقام مسئول در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام افزایش دو برابری میزان مشارکت خیرین حوزه سلامت در سال گذشته، نیت نیک خیرین را به عنوان موتور محرکه ای در مسیر ارتقای روزافزون خدمات و زیرساخت حوزه سلامت دانست و گفت: خیرین سلامت فارس در پیشبرد اهداف سلامت محور در این استان، مشارکت فعالانه داشته اند که این فرهنگ غنی و نیت نیک، برکات فراوانی به همراه داشته و شایسته تجلیل است.

مدیرکل امور خیرین و موسسات خیریه سلامت وزارت بهداشت با اشاره به تلاش مستمر نظام سلامت کشور در این حوزه، از انجام حدود چهل بازدید از شهرهای کشور و پروژه های عمرانی مجموعه سلامت کشور با حضور مسوولان امور خیرین و موسسات خیریه سلامت، در سال گذشته، به عنوان تلاشی در این زمینه یاد کرد.

شیراز، پیشرو در تشکیل مجمع خیرین تامین سلامت در کشور / مشارکت خیرین بین‌المللی و ایرانیان خارج از کشور در پیشبرد اهداف سلامت محور فارس

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز در این نشست با اشاره به اینکه تشکیل مجمع خیرین تامین سلامت در کشور، از شیراز آغاز شده است، گفت: در نشستی که مسوولان حوزه سلامت فارس با مقام معظم رهبری در آبان سال 1385 داشتند، تشکیل این مجمع به عنوان الگویی برای کشور مورد تقدیر ایشان قرار گرفت.

دکتر «سید وحید حسینی» بر اهمیت نقش خیرین در مشارکت در بخش های مختلف خدمت رسانی سلامت محور، رفاه دانشجویان، بیماران و مراجعان به مراکز بهداشت و درمان تاکید کرد و افزود: از دیگر زمینه های موفقیت مجمع خیرین تامین سلامت فارس، جلب خیرین بین‌المللی و ایرانیانی است که در خارج از کشور حضور دارند.



مسئول ارشد حوزه سلامت فارس با تاکید بر تلاش برای توسعه زیرساخت ها در حوزه سلامت، از خیرین تامین سلامت فارس قدردانی کرد و گفت: با تلاش خیرین، اقدامات کم نظیری در استان صورت گرفته که می توان به ساخت بیمارستان های بزرگ خیر ساز و راه اندازی همراه سراهای بیمار، اشاره کرد.

این نشست امروز چهارشنبه، هفتم تیر 1402 در دفتر ریاست دانشگاه و با حضور دکتر «حمیدرضا قاسم پور» معاون مدیریت سازمان های مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مهندس «ابوذر پاریزی» مدیر روابط عمومی دانشگاه برگزار شد.

دیگر برنامه سفر امروز مهندس «محمدجواد حیدری پور» مدیرکل امور خیرین و موسسات خیریه سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به شیراز، حضور در گردهمایی فصلی دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی قطب پنج کشور با موضوع خیرین سلامت بود که صبح امروز، به میزبانی شیراز، در مجتمع ولایت برگزار شد.

 
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۷۶۰۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما