۰
plusresetminus
شهرداری شیراز :

گسترش زیرساخت‌های حمل‌ونقل شهری

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۰ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۱۰
یکی از دستورهای جلسه این هفته شورای معاونین شهرداری شیراز که در معاونت حمل‌ونقل و ترافیک برگزار شد، به مسئله طرح مصوب جامع حمل‌ونقل و ترافیک این کلان‌شهر اختصاص داشت.
گسترش زیرساخت‌های حمل‌ونقل شهری
به گزارش حافظ خبر، اختصاص بیش از ۵۰ درصد بودجه شهرداری شیراز جهت گسترش زیرساخت‌های حمل‌ونقل شهری

شهردار کلان‌شهر شیراز در این نشست که قائم‌مقام، معاونین و مدیران شهرداری حضور داشتند، با بررسی این طرح که به‌عنوان نقشه راهی در سیاست‌گذاری این حوزه مطرح است، از اهتمام ویژه معاون حمل‌ونقل برای اماده‌سازی و تصویب آن در شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور قدردانی کرد.

محمدحسن اسدی که توجه ویژه‌ای به ایجاد، تقویت و گسترش زیرساخت‌های حمل‌ونقل شهری دارد، به اختصاص بیش از ۵۰ درصد بودجه شهرداری شیراز به این حوزه اشاره و اظهار کرد: این بخش از بودجه صرف موضوعاتی اعم از بی آر تی، تقویت ناوگان حمل‌ونقل عمومی (نوسازی اتوبوس و تاکسی‌ها)، توسعه خطوط ریلی، ساخت تقاطع‌ها و پل‌ها و بزرگراه، تعریض معابر و نظایر آن به‌منظور تسهیل در امر ترافیک و کاهش آلایندگی انجام می‌شود.

این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز در این جلسه به موضوع حمل‌ونقل ریلی و توسعه خطوط آن به‌منظور خدمات‌رسانی بهتر به شهروندان و ایجاد رضایتمندی پرداخت.

حل گره‌های ترافیکی در محورهای مختلف شهر و ایجاد نخستین بی آر تی در محور شمال غرب شیراز از دیگر موضوعاتی بود که او به آن پرداخت.

تعریض معابر، ایجاد محدوده ترافیکی و طرح زوج و فرد از دیگر مسائلی بود که شهردار شیراز در این جلسه بررسی کرد.

طرح مصوب جامع حمل‌ونقل و ترافیک کلان‌شهر شیراز تعیین‌کننده محورهای توسعه آتی

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز نیز راهکارهای طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک این کلان‌شهر را تعیین‌کننده پروژه‌های حمل‌ونقلی و عمرانی آینده شهر شیراز دانست و گفت: این طرح باهدف ایجاد سندی که بتواند طرح‌های جدید توسعه و ساخت زیربناهای شهری را ساماندهی و بودجه‌ریزی کند، تدوین و تصویب شد.

هادی شه دوست شیرازی درباره اهداف و مزایای طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک اظهار کرد: مطالعات طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک شهر شیراز به‌عنوان بالاترین سطح از مطالعات برنامه‌ریزی حمل‌ونقل، نقشه راه توسعه شیوه‌های مختلف حمل‌ونقل را در قالب شبکه بهینه تلفیقی و یکپارچه ارائه کرده که در آن اولویت‌های توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل شهری تا افق ۱۴۰۹ مشخص‌شده است.

او خاطرنشان کرد: این برنامه مطالعاتی باهدف ایجاد سندی که بتواند طرح‌ها و پروژه‌های جدید شهری شامل: عمرانی و حمل‌ونقل را با در نظر گرفتن وضعیت اقتصادی و بهینه‌ترین روش توسعه شهری ارزیابی کند، همه بایدها و نبایدها، الزامات ترافیکی و روش‌های اجرایی موفق را در ۶ محور تدوین و در خود گنجانده است.

این مقام حوزه حمل‌ونقل در مدیریت شهری شیراز با اشاره به دامنه مطالعات جامع حمل‌ونقل و ترافیک کلان‌شهر شیراز اظهار کرد: این مطالعات دربرگیرنده ۶ سرفصل کلی شامل موضوعاتی همچون حمل‌ونقل غیر موتوری، حمل‌ونقل همگانی یکپارچه، شبکه معابر، پارکینگ، پایانه‌های برون‌شهری و مدیریت تقاضای سفر است و راهکارهای رفع مشکلات موجود در آن مطرح‌شده است.

معاون شهردار شیراز ادامه داد: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، بتوانیم بخش مهمی از راهکارها و پیشنهاد‌های مطرح‌شده در این ۶ فصل را برای افق‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت که به‌تفصیل مشخص هستند در شهر پیاده‌سازی کنیم تا شهروندان اثرات مثبت این برنامه را در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک در سطح شهر احساس کنند.

شه دوست شیرازی با بیان اینکه غالباً اثرات طرح‌های برنامه‌های ترافیکی بلندمدت هستند و باید مجموعه عوامل دخیل در این حوزه به صوت یکسان و همسان پیش بروند، تأکید کرد: با اجرای دقیق طرح جامع که نقشه راهی در خصوص توسعه آتی زیرساخت‌های حمل‌ونقلی شهر شیراز به شمار می‌آید، اولویت‌بندی پروژه‌های حمل‌ونقلی، عمرانی و شهرسازی با رعایت عدالت اجتماعی رقم خواهد خورد و از هدر رفت هزینه و زمان درروند دستیابی به شبکه حمل‌ونقل یکپارچه جلوگیری می‌شود.

بنابراین گزارش، محمدحسن اسدی در این جلسه از معاون حمل‌ونقل و ترافیک و جمعی مدیران و کارشناسان این حوزه معاونت که در ارائه طرح مصوب جامع حمل‌ونقل و ترافیک نقش داشتند، تقدیر کرد.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۷۶۶۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما