۰
plusresetminus
ورزشهای همگانی استان فارس:

اجرای ۷۰ برنامه در هفته عفاف و حجاب 

تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۲ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۲۷
رئیس کمیته فرهنگی و مسئولیت اجتماعی هیات ورزش‌های همگانی استان فارس؛ برنامه‌های این هیات، در هفته عفاف و حجاب را تشریح کرد: محمدرضا جعفری گفت: ۲۱ تیرماه در تقویم جمهوری اسلامی به نام روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است که در این روز عده‌ای در مسجد گوهرشاد مشهد توسط مزدوران رژیم پهلوی به جرم دفاع از عفاف و حجاب، به خاک و خون کشیده شدند.
اجرای ۷۰ برنامه در هفته عفاف و حجاب 
به گزارش حافظ خبر، مقام معظم رهبری مدظله العالی در تبیین مفهوم حجاب، برداشتهای نادرست را از آن جدا می کند: «اسلام می خواهد که رشد فکری و علمی و اجتماعی و سیاسی و- بالاتر از همه- فضیلتی و معنوی زنان به حدّ اعلی برسد و وجودشان برای جامعه و خانوادۀ بشری به عنوان یک عضو، حدّ اعلای فایده و ثمره را داشته باشد. همۀ تعالیم اسلام از جمله مسئلۀ حجاب، بر این اساس است. مسئلۀ حجاب به معنای منزوی کردن زن نیست. اگر کسی چنین برداشتی از حجاب داشته باشد، برداشتش کاملًا غلط و انحرافی است. مسئلۀ حجاب به معنای جلوگیری از اختلاط و آمیزش بی قید و شرط زن و مرد در جامعه است. این اختلاط، به ضرر جامعه و به ضرر زن و مرد- به خصوص به ضرر زن - است.»

وی افزود : شهید مطهری در کتاب «مسئله حجاب» می نویسد: «حجاب در اسلام از یک مسئله کلی و اساسی ریشه می گیرد و اسلام می خواهد انواع التذاذهای جنسی، چه بصری و لمسی و چه نوع دیگر، به محیط خانوادگی و در کادر ازدواج قانونی اختصاص یابد و اجتماع منحصراً برای کار و فعالیت باشد. برخلاف سیستم غربی عصر حاضر که کار و فعالیت را با لذّت جویی های جنسی به هم می آمیزد، اسلام می خواهد این دو محیط را کاملًا از یکدیگر تفکیک کند.»

مسئول کمیته فرهنگی و مسئولیت اجتماعی هیات ورزش های همگانی استان فارس گفت: امر مهم، توجه به روح متعالی انسان در کنار تندرستی است. 
 وی با بیان اینکه حداقل ۷۰ برنامه فرهنگی ، ورزشی و اجتماعی به مناسبت هفته عفاف و حجاب با محوریت معرفی فعالیت‌های ورزشی و بدنی برای آحاد مردم ولایت‌مدار فارس برنامه‌ریزی شده است؛ گفت: لازم است تا در این ایام  ضمن توجه اهمیت توجه به عفاف و حجاب  دستورالعمل های ابلاغی را در محیط های ورزشی لحاظ کرد و مورد توجه قرار داد.
مسئول کمیته فرهنگی و مسئولیت اجتماعی هیات ورزش های همگانی استان فارس گفت : در حاشیه مسابقات دارت بانوان دستگاه های اجرایی کشور که به میزبانی هیات ورزش های همگانی استان فارس برگزار شد با حضور معاون امور فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان فارس از شش ورزشکار بانوان که با حجاب کامل در مسابقات حضور داشتند تقدیر شد .

وی همچنین برگزاری جشن‌های مذهبی در کنار فعالیت‌های ورزشی را گامی مهم در راستای معرفی سیره اهل بیت علیه‌السلام برشمرد و توجه به پوشش مناسب هم برای بانوان و هم آقایان را باید مورد توجه قرار داد .
 اجرای برنامه‌های فرهنگی، توزیع بسته‌های معیشتی، نذر ورزشی، نذر خون، مسابقات عکاسی، نقاشی و دل نوشته و حضور ورزشکاران در کنار خادم یاران رضوی، اجرای برنامه‌های مفرح و شاد، ورزش روزانه و عصرانه با پیوست‌های فرهنگی عفاف و حجاب ، تجلیل از خانواده های معزز شهدا و ایثارگران  در این ایام را از دیگر برنامه‌های هیات ورزش‌های همگانی استان فارس در هفته عفاف و حجاب  اعلام کرد.  
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۷۶۷۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما