۰
plusresetminus
مدیر کل تامین اجتماعی فارس:

50 درصد جمعیت فارس، تحت پوشش بیمه ای قرار دارند

تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۲ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۱۰
مدیر کل تامین اجتماعی فارس گفت: حدود یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در استان، مستمری افراد واجد شرایط را پرداخت کرده ایم و در استان ۸۲۸ هزار و ۳۸۶ بیمه شده اصلی داریم که با احتساب افراد تحت تکفل به حدود تقریبی ۲ میلیون بیمه شده می رسد و ۵۰ درصد جمعیت…
50 درصد جمعیت فارس، تحت پوشش بیمه ای قرار دارند
به گزارش حافظ خبر، جلیل مرادی، در جمع خبرنگاران گفت: از ابتدای خرداد تا پایان مرداد طرح بخشودگی برای کارفرمایان در نظر گرفته است و اگر قرار است کارفرمایان از بخشودگی کامل بهره مند شوند باید مبالغ مربوط به خود را ظرف ۱۲ قسط پرداخت کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی سازمان تامین اجتماعی فارس با یادآوری این مطلب که عمده خدمات کارفرمایان و بیمه شدگان به صورت غیر حضوری انجام می شود که ارائه خدمات غیر حضوری برای بیمه شده و مستمری بگیران بیش از ۲۰ مورد است، اظهار کرد: ارائه مفاصات هم به صورت غیرحضوری فراهم شده است و برای لحاظ شدن سوابق نیز امکان ثبت درخواست و بررسی ها به صورت غیرحضوری وجود دارد‌ و اعتراض کارفرما، اعزام سربازان به کمیسیون، پرداخت هزینه بیمه بیکاری، درخواست کفالت و ... هم از طریق سایت تامین اجتماعی قابل انجام است.
وی با اشاره به اینکه امسال شاهدافزایش ۲۷ درصدی حقوق برای حداقل بگیران هزینه اولاد و مسکن افزایش یافته است، افزود: حدود یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در استان، مستمری افراد واجد شرایط را پرداخت کرده ایم و در استان ۸۲۸ هزار و ۳۸۶ بیمه شده اصلی داریم که با احتساب افراد تحت تکفل به حدود تقریبی ۲ میلیون بیمه شده می رسد و ۵۰ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه ای قرار دارند.

بر اساس این گزارش در ادامه، صادق جلیلی، هم گفت: سال گذشته بیش از ۲۲ هزار مورد بستری بیمار و بیش از ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار مراجعه سرپایی در استان داشتیم و طی سال گذشته ۲۸ پزشک عمومی و متخصص و ۱۰۵ نفر از سایر رسته های درمانی، تبدیل وضعیت شده اند‌.

معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت درمان تامین اجتماعی فارس اضافه کرد: بیمارستان ۳۲۰ تخت خوابی تامین اجتماعی در بلوار حسینی الهاشمی شیراز در حال احداث است که برای فاز دوم آن مشغول انتخاب پیمانکار هستیم که پیش بینی می شود بیمارستان ظرف ۲ سال به بهره برداری برسد.

وی افزود: افتتاح یک درمانگاه در فیروزآباد ۸۴۰ میلیارد تومان هزینه ساخت این پروژه بوده که در سفر هیئت دولت افتتاح خواهد شد و یک درمانگاه در شهرستان مهر ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته، درمانگاه خرمبید هم ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته، همچنین درمانگاه زرقان که ۴۰ درصد خیر ساز هم تحویل سازمان شده است.

کریم آقایی، هم گفت: بخش درمان تامین اجتماعی به دو بخش مستقیم و غیر مستقیم است و شبکه ای وسیع شامل ۴۴۵۰ مرکز طرف قرارداد در بخش غیر مستقیم تامین اجتماعی فارس است.

معاون خرید راهبردی و اسناد پزشکی تامین اجتماعی فارس اضافه کرد: ۹۶۰ مرکز پارا کلینیک و یک هزار و 10 داروخانه طرف قرارداد در استان فارس وجود دارد و سال گذشته ۲ هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان میزان پرداختی ما به مراکز درمانی بابت خدمات بوده که نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد ۲۴۴ درصدی داشته است و پرداختی به بیمارستان های خصوصی طرف قرارداد و خیریه تا پایان ۱۴۰۱ تسویه شده است.
 
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۷۶۸۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما