۰
plusresetminus
شهردار منطقه یک شیراز :

عطر تابستان با کاشت گل های دائمی

تاریخ انتشاريکشنبه ۲۵ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۰۹
معاون خدمات شهری یک منطقه شیراز، از استمرار و ادامه فعالیت های این منطقه در زمینه ایجاد و گسترش فضای سبز مناسب در محدوده منطقه خبر داد.
عطر تابستان با کاشت گل های دائمی
به گزارش حافظ خبر، مجید دهقان معاون خدمات شهری منطقه گفت: به منظور زیباسازی و تلطیف کالبد شهر، عملیات توسعه فضای سبز درسطح محدوه منطقه در حال انجام است.

دهقان گفت: از ابتدای سال جاری در راستای افزایش زیبایی و طراوت فضای شهری تعداد ۲۲۰۰۰ متر مربع انواع نشاء فصلی شامل آهار، جعفری، پریوش و اطلسی، مینا، ابری، تکمه ای و برگ رنگ در بولوارهای زند، آزادی، جمهوری، بعثت، پاسداران، استقلال و خیابان های ارم، ستارخان بوستان‌های سطح منطقه کاشته شده است.

معاون خدمات شهری منطقه یک با بیان اینکه با کاشت ۴۰۰۰۰ گلدان گل انواع گل‌های فصلی از جمله جعفری، اطلسی، آهار، پریوش در رنگ‌های متنوع در معابر مختلف منطقه از جمله بولوار مطهری، پل ستارخان، میدان ارم، میدان صدا و سیما، میدان امام حسین(ع) و تقاطع عفیف آباد و خیابان قدوسی شرقی و همچنین ساعت گل این نقاط عطر آگین شده است افزود: فضای سبز شهری به عنوان بخش جاندار محیط شهری مکمل بخش بی‌جان شهر است.

وی با اشاره به تأثیرات گل و گیاهان در روحیه شهروندان بیان کرد: کاشتن گل و گیاه و به طور کلی نگاه کردن به فضای سبز باعث برانگیخته شدن احساس شادی، آرامش و طراوت، مثبت اندیشی و دوری از غم و اندوه می‌شود.

دهقان با تأکید بر رویکرد و اهداف این منطقه بر کاشت گیاهان، درخت و درختچه و انواع گل‌های دائمی و فصلی سازگار با اقلیم شهر، افزود: این روزها بسیاری از میادین و بلوارهای اصلی منطقه طبق اصول طراحی و با رعایت کامل اصول فنی و کارشناسی در حال کاشت است.

معاون خدمات شهری منطقه یک شیراز اظهار کرد: با توجه به محدودیت منابع آبی و لزوم صرفه‌جویی و استفاده بهینه از این نعمت الهی با توجه به اهمیت صرفه‌جویی در میزان مصرف آب این منطقه با رویکرد توسعه سامانه‌های مکانیزه آبیاری گام‌های مؤثری برداشته است به همین منظور اجرای طرح آبیاری مکانیزه در بلوارها و میادین اصلی شهر و حذف تردد تانکر در دستور کار منطقه قرار دارد.
 
 
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۷۶۸۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما