۰
plusresetminus
شهرداری شیراز :

چهارمین بازدید شبانه مدیریت شهری کلان‌شهر ‌شیراز

تاریخ انتشارجمعه ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۱۴
شهردار شیراز در بازدید شبانه مدیریت شهری کلان‌شهر ‌شیراز با همراهی اصحاب رسانه از پروژه زیربنایی لوله‌گذاری محور دروازه قرآن بازدید و از بازگشایی این مسیر از ابتدای شهریورماه خبر داد.
چهارمین بازدید شبانه مدیریت شهری کلان‌شهر ‌شیراز
به گزارش حافظ خبر، محمدحسن اسدی در چهارمین بازدید شبانه از پروژه لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی محور دروازه قرآن اظهار کرد:‌ با توجه به حجم بزرگ این پروژه، اجرای آن در شرایط عادی و در محوری که تردد بسیاری است، چندین ماه طول می‌کشید؛ اما باهمت شهرداری، شورا و پیمانکار پروژه مقرر شد این پروژه ظرف مدت یک ماه اجرا شود که این پروژه مهم تا پایان مردادماه به اتمام و از ابتدای شهریورماه این مسیر بازگشایی خواهد شد.

وی افزود: امروز در تمام سطح کلان‌شهر شیراز شاهد اجرای پروژه‌های عمرانی هستیم.

بنا به اظهار این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز؛ در هفته دولت و سفر ریاست جمهوری به شیراز بیش از ۲ هزار میلیارد تومان پروژه در این حوزه افتتاح می‌شود.

شهردار شیراز این نوید را داد که در هفته آینده تعدادی از پروژه‌های محرومیت‌زدایی افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

اسدی با بیان اینکه وعده شورا و شهرداری به مردم در مسیر خدمات‌رسانی و انجام پروژه‌های بزرگ و تأثیرگذار در زندگی مردم به عینیت رسیده است و شاهد اجرای این پروژه‌ها هستیم، گفت: رفتار مردم باوجود برخی از مزاحمت ترافیکی پروژه‌های عمرانی و زیرساختی مثبت است و از اینکه مشاهده می‌کنند خدمات‌گذاران آنها در مجموعه شورا و شهرداری درحال‌توسعه و عمران شهر هستند، نسبت به مسائل ترافیکی صبوری کرده و از ما حمایت می‌کنند.

او در ادامه برخی پروژه‌های اجرایی در سطح شهر شیراز را تشریح و عنوان کرد: از ورودی دروازه قرآن پروژه گردشگری در حال اجراست.

شهردار کلان‌شهر شيراز افزود: از ورودی شمال غرب پروژه زیرگذر گویم و در محور شهرک گلستان نیز اجرای خط سوم مترو با هشت ایستگاه به طول ۱۰ کیلومتر و ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار در حال اجرا هستند.

اسدی گفت: از محور پل فسا بزرگراه شهید استواربه طول ۵.۵ کیلومتر و عرض ۸۰ متر در حال اجراست.

 پروژه میدان میوه و تره‌بار، جهش آسفالت در سطح مناطق یازده‌گانه شهر شیراز در حال انجام است که اسدی در این بازدید شبانه به آن اشاره کرد.

شهردار کلان‌شهر شیراز از بهره‌برداری ۵۰ پروژه محرومیت‌زدایی در مناطق یازده‌گانه شهرداری طی هفته‌های آینده خبر داد و گفت: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها بخشی از نیازهای زیرساختی مناطق شهری و کم برخوردار برطرف می‌شود.

او همچنین از بازدید شبانه پروژه‌های عمرانی در چهارشنبه‌های هر هفته خبر داد و گفت: یکی از فاکتورها در انجام پروژه‌های عمرانی استفاده از ظرفیت تمام مجموعه‌های شهرداری و بعضاً پیمانکار پروژه‌ها برای اتمام سریع‌تر پروژه‌ها است که در همین راستا چهارشنبه‌شب‌های عمرانی برای بررسی و روند پروژه‌های عمرانی در دستور کار کمیسیون عمران و حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر قرار دارد.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز نیز در بازدید شبانه از پروژه لوله‌گذاری و جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی دروازه قرآن گفت: کار سخت در میدان سخت، مرد میدان عمل می‌خواهد که تیم فعلی شهرداری شیراز، مرد میدان عمل در کارهای سخت شهر هستند.

رضا محمدیان با اشاره به اینکه سرعت انجام پروژه لوله‌گذاری دروازه قرآن باوجود داشتن مسائل فنی و پیچیدگی خاص خودش قابل‌قبول است، عنوان کرد: نوع بافت خاک، شیب زمین و ترافیک دروازه قرآن انجام این پروژه با سختی‌های مواجه کرده است که سرعت عملیات همراه با دقت جای قدردانی دارد.

او اظهار امیدواری کرد: طی دو هفته آینده و اتمام پروژه، بهره‌برداری از این پروژه به دست مردم انجام شود تا به این صورت از همراهی مردم در این پروژه خدماتی قدردانی شود.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز نیز تصریح کرد: در نقاط مختلف شهر در زمان پروژه‌های عمرانی باید به محیط پیرامونی پروژه نیز توجه شود و به نکات زیباسازی و محیطی اطراف پروژه دقت لازم صورت بگیرد.

محمدیان عنوان کرد: شهر شیراز از دیرباز محل توجه محور جنوب کشور و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس بوده است و این جایگاه شهر شیراز می‌طلبد با اقدامات مدیریت شهری هر چه بیشتر فاصله و طراز این کلان شهر را از سایر شهرها در مسیر آبادانی کمتر شود.

 عضو شورای پارلمان شهری همچنین گریزی به وضعیت بهسازی ورودی شهر شیراز از سمت اکبرآباد و دروازه قرآن پرداخت و گفت: توجه به نورپردازی دروازه قرآن و المان‌ها پل اکبرآباد قبل از نوروز باید به اتمام برسد.

این نماینده پارلمان شهری از شهردار منطقه خواست نسبت به بهسازی و رفع موارد نازیبا و ناایمن ورودی دروازه قرآن در مسیر پارک حاشیه‌ای رسیدگی شود.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۷۷۸۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما