۰
plusresetminus
دانشگاه علوم پزشکی شیراز :

آغازین طرح حامیم در فارس

تاریخ انتشارجمعه ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۷
با حضور استاندار فارس، مشاور عالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، مسوول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان فارس و روسا و مدیران دانشگاه های علوم پزشکی فارس، آیین آغازین طرح «حامیم» در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، برگزار شد.
آغازین طرح حامیم در فارس
به گزارش حافظ خبر، مشاور عالی رئیس دانشگاه در جمع دانشجویان برگزیده برای حضور در طرح حلقه های میانی بین حاکمیت و مردم(حامیم) با بیان اینکه این دانشجویان افسران جهاد تبیین هستند، گفت: شما دانشجویان باید به خود افتخار کنید که برای مشارکت در طرح حامیم انتخاب شده اید، زیرا در دوره های مختلف تاریخی دیده ایم که پس از حرکتی که به همت حضرت امام خمینی(ره) و مردم در کشور ایجاد شد همواره نخستین گروه هایی که کارهای اساسی در کشور انجام داده اند، گروه های دانشجویی بوده اند و بسیاری از فرماندهان دفاع مقدس و مسوولان جهاد سازندگی نیز دانشجویانی بودند که از دانشگاه در این میدان ها حضور داشتند.

دکتر «محمود نجابت» با تاکید بر رویکرد مبتنی بر بصیرت در میان دانشگاهیان برای تحلیل مسائل، ادامه داد: انسان با تمام علم و دانشی که کسب می کند باز هم نیازمند توجه ذات باریتعالی است و در کنار بعد علمی باید به ابعاد معرفتی، اعتقادی، تعهد، توکل به خداوند، وفای به عهد و توسل به ائمه اطهار(ع) نیز توجه ویژه داشته باشیم.



او از دانشجویان خواست در تمام کارها از خداوند بخواهند که ارتقاء پیدا کنند و از نظر معنوی قوی شوند و تلاش کنند مسوولیت های خود را به خوبی انجام دهند.  

مشاور عالی رئیس دانشگاه در ادامه با دعوت دانشجویان به پیگیری صحت مسائل، بر نقش روشنگری دانشجویان در جامعه تاکید کرد و افزود: دانشجویان باید مطالبه گر باشند، اما این مطالبه گری باید با رعایت اصول اخلاقی و شجاعت همراه باشد؛ در عرصه های خدمت نیز ابتدا باید در خدمت دین باشیم و پس از آن در کنار خدمت به مردم، برای افزایش کیفیت کارها نیز تلاش کنیم.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های فارس نیز در آیین افتتاح طرح حامیم گفت: طرح حامیم مخفف حلقه های میانی است که این حلقه ها به تعبیر مقام معظم رهبری، حلقه های بین حاکمیت و مردم است و ما در دانشگاه برای تشکیل و تقویت این حلقه ها تلاش می کنیم.



حجت الاسلام والمسلمین دکتر «حمید مقامی» افزود: امسال دومین سالی است که این طرح برگزار می شود و در کل استان بیش از 500 نفر از این طرح استفاده می کنند که در بعضی از دانشگاه ها امروز آیین اختتامیه برگزار می شود، اما در دانشگاه و دانشکده های علوم پزشکی و بعضی از دیگر دانشگاه های استان امروز آیین افتتاحیه طرح حامیم با ظرفیت حدود 180 نفر، در حال برگزاری است.

او اضافه کرد: این دوره با هدف توانمندسازی حلقه های میانی برگزار می شود و بسیاری از فعالان سیاسی و فرهنگی دانشگاه ها برای حضور در این طرح انتخاب شده اند که در یک دوره یک هفته ای نشست های فرهنگی و سیاسی به آنان ارایه می شود تا برای سال تحصیلی جدید آماده شوند و در سال تحصیلی پیش رو به کنش گری فرهنگی و سیاسی خود ادامه دهند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز در مورد برگزاری طرح حامیم به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: این برنامه با محوریت برنامه های آموزشی، فرهنگی، تربیتی، اجتماعی و تشکلی برگزار و اردوی زیارتی و زیارت حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) پیش بینی شده که اهمیت و ویژگی این دوره را نشان می دهد.



دکتر «محمدحسین انباردار» افزود: شما دانشجویان محور دانشگاه هستید و تمام فعالیت هایی که در دانشگاه ها انجام می شود با محوریت دانشجویان است؛ اگر دانشجو نباشد دانشگاهی نیز تشکیل نمی شود و این موضوع نشان دهنده ارزش و اهمیت جایگاه دانشجو است، بنابراین در ابتدا باید خود شما دانشجویان این ارزش و اهمیت را درک کنید و به دنبال آن مسیری را که شروع کرده اید، ادامه دهید.
او اضافه کرد: دانشگاه محل آموزش، تربیت و فکر کردن است؛ شما وقتی تفکر و تحرک را آغاز کنید دانشگاه نیز به دنبال شما حرکت خواهد کرد.  

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار امیدواری کرد اینگونه برنامه ها همچنان ادامه داشته باشد و فعالیت های دانشجویی به سایر افراد جامعه نیز منتقل شود و برکات و اثرات زیادی در دانشگاه ها شاهد باشیم.



این برنامه، امروز بیستم مرداد 1402، با حضور دکتر «محمدهادی ایمانیه» استاندار فارس، دکتر «محمود نجابت» مشاورعالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، حجت الاسلام والمسلمین دکتر «حمید مقامی» مسوول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های فارس، دکتر «مهدی رضاییان» رئیس دانشگاه 
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۷۷۸۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما