۰
plusresetminus
استاندار فارس:

نهایی شدن طرح جامع آب استان تا شهریورماه سال۱۴۰۳

تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۲۲
استاندار فارس گفت: طرح جامع آب استان حداکثر تا شهریورماه سال ۱۴۰۳ جمع بندی و نهایی شود.
نهایی شدن طرح جامع آب استان تا شهریورماه سال۱۴۰۳
به گزارش حافظ خبر، محمد هادی ایمانیه، در شورای حفاظت از منابع آب و سازگاری با کم آبی استان در شیراز افزود: نیاز است که مشاور طرح با استفاده از نیروی انسانی بیشتر، سرعت کار را افزایش دهد و زودتر از موعد تعیین شده طرح را به سرانجام برساند.
وی ادامه داد: برخی مواقع طولانی شدن روند تهیه و تدوین یک طرح ممکن است منجر به این شود که آمار و اطلاعاتی که جمع آوری شده کارایی لازم را نداشته باشد و پس از اتمام تهیه طرح مجددا نیاز باشد آن طرح بازبینی و آمار آن به روز شود.
استاندار فارس تصریح کرد: بنابراین طرح جامع آب استان با توجه به اهمیت که برای استان دارد باید با سرعت بیشتری پیش رود و نیمه نخست سال آینده نهایی شود.

ایمانیه همچنین در این جلسه خواستار تعیین تکلیف بحث اصلاح الگوی کشت با بهره گیری از ابزارهای تشویقی و بازدارنده، تعیین تکلیف شیوه عملیاتی کردن نصب کنتورهای هوشمند، توجه به پلمب چاههای غیر مجاز، ساماندهی پساب شهرهای استان و همچنین تعیین تکلیف وضعیت کشت برنج در چند شهر استان شد.

وی، همچنین خواستار توجه جدی تر به طرح انتقال آب خلیج فارس شد و گفت: برای اینکه این طرح از چند جبهه اجرا شود باید برای آب انتقالی خریدار تعریف شود و شراطی فراهم شود که سرمایه گذاران تشویق به سرمایه گذاری در مسیر انتقال آب شوند.

استاندار فارس افزود: در بحث فرونشست زمین در استان نیز یک برنامه اجرایی عملیاتی با همکاری زمین شناسی و جهاد کشاورزی و سایر مجموعه های مرتبط برای شهرستان‌هایی که در این زمینه دچار بحران هستند تهیه شود.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۷۸۱۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما