۰
plusresetminus
استاندار فارس:

حمایت از سرمایه گذاری در زمینه صنایع تبدیلی

تاریخ انتشارشنبه ۴ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۱۸
ایمانیه در دومین همایش منطقه ای و شهرستانی استان فارس، با بیان اینکه سرمایه گذاران در راستای توسعه کشور، اشتغال آفرینی، رونق تولید و بهبود معیشت مردم تلاش می کنند، گفت: با توجه به ظرفیت هایی که این استان در زمینه تولید محصولات کشاورزی، باغی و دامی دارد، از سرمایه گذاری در زمینه ایجاد صنایع حمایت می کنیم.
حمایت از سرمایه گذاری در زمینه صنایع تبدیلی
به گزارش حافظ خبر،  محمد هادی ایمانیه در دومین همایش سرمایه‌گذاری منطقه‌ای و شهرستانی که با حضور سرمایه گذران شهرستان‌های مرودشت، زرقان، بیضا، پاسارگاد، ارسنجان و سپیدان در شهرستان مرودشت برگزار شد گفت: با توجه به اینکه در ۶ شهرستان مذکور کشاورزی و باغداری رونق دارد؛ با هدف جلوگیری از خام فروشی محصولات، سرمایه گذاران را دعوت به سرمایه گذاری در زمینه صنایع تبدیلی می‌کنیم.
وی، بر ضرورت حمایت همه جانبه از سرمایه گذاران تاکید کرد و ادامه داد: در همین راستا در جریان سفر امروز به شهرستان مرودشت مصوب شد که یک شهرک صنعتی جدید تاسیس و عمدتا برای صنایع تبدیلی استفاده شود؛ این آمادگی را داریم در پنج شهرستان دیگر نیز از راه اندازی چنین شهرکی حمایت کنیم.
نماینده عالی دولت در فارس اظهار کرد: این شهرستان ها در زنجیره ارزش مواد غذایی اعم از کشاورزی، باغداری، دامداری و مرغداری و هم با توجه به برخورداری از آثار تاریخی و طبیعی در زمینه گردشگری می‌توانند موفق باشند.
فارس؛ ظرفیت نهفته گردشگری
وی با تاکید بر اینکه در هر ۳۷ شهرستان استان، ظرفیت و بناهای تاریخی متعددی وجود دارد، اظهار داشت:در حوزه گردشگری تاریخی، مذهبی، تفریحی و سلامت باید برخلاف تبلیغات و معرفی نادرست و خلاف واقعی که غربی ها از کشورمان داشته و دارند، کشور و استان و ظرفیت ها و توانمندی های آن را به دنیا معرفی کنیم تا شاهد حضور گردشگران بسیاری در کشور باشیم؛ یکی ای راه های تحقق این موضوع، توسعه سرمایه گذاری در این زمینه هاست.
دکتر ایمانیه، تسهیلات و تامین زیرساخت ها را دو مشکل پیش روی سرمایه گذاران عنوان کرد و گفت: برخی سرمایه گذاران برای تکمیل سرمایه گذاری خود نیاز ب تسهیلات دارند سریعترین روش تامین منابع مالی استفاده از ابزارهایی همچون شراکت، صندوق توسعه ملی، بازار بورس و... است.
وی افزود: در خصوص زیرساخت ها بویژه آب و برق اقدامات متعددی صورت گرفته است. احداث خط انتقال آب از خلیج فارس به استان از چند نقطه مختلف و استفاده از پساب شهرهای بزرگ دو روش اصلی تامین آب صنایع است. برای تامین برق نیز، احداث نیروگاه و استفاده از انرژی های تجدید پذیر در دستور کار قرار دارد که این حوزه هم آماده همکاری با سرمایه گذاران هستیم.
رئیس شورای توسعه و برنامه فارس، افزایش بهره وری را یکی دیگر از جنبه های سرمایه گذاری عنوان کرد ک افزود: با ارتقا تکنولوژی، استفاده از الگوهای جهانی و هم افزایی به سمت بیشترین بهره با صرف کمترین هزینه قدم بردارید.
دکتر ایمانیه در پایان خطاب به سرمایه گذاران حاضر در این همایش گفت: از شما که در راستای توسعه کشور، اشتغال آفرینی، رونق تولید و بهبود معیشت مردم تلاش می کنید سپاسگزارم.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۷۸۶۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما