۰
plusresetminus
صدا و سیمای مرکز فارس:

بهره مندی ناشنوایان استان از برنامه های سیمای فارس

تاریخ انتشارچهارشنبه ۸ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۵۵
با امضای تفاهم نامه بین صداوسیمای فارس، اداره کل بهزیستی استان، شورای اسلامی شهر شیراز و شهرداری شیراز، ناشنوایان فارس از برنامه های سیمای فارس بهره مند می شوند.
بهره مندی ناشنوایان استان از برنامه های سیمای فارس
به گزارش حافظ خبر، در این مراسم که چهارشنبه 8 شهریور در صداوسیمای فارس برگزار شد، مدیرکل صدا و سیمای استان گفت: زیرساخت های حضور مترجم ناشنوایان در بخش خبری و دو برنامه پزشکی و اجتماعی صدا و سیمای فارس فراهم شده و به زودی ناشنوایان عزیز می توانند این برنامه ها را با زبان مخصوص خود ببینند.

دکتر پهلوانیان با بیان اینکه این حرکت نماد و نشانه است برای برنامه ریزی دستگاه های خدمات رسان جهت خدمت به همه شهروندان افزود: این شایستگی و ظرفیت وجود دارد که شهر شیراز از جنبه های زیرساختی و سخت افزاری، فرهنگی و نرم افزاری و آموزش حقوق شهروندی بعنوان شهر دوستدار معلول معرفی شود.

مدیرکل بهزیستی فارس هم در این نشست با اشاره به وجود 147 هزار معلول در فارس گفت: ۲۱ هزار ناشنوا در فارس زندگی می کنند و این حرکت ارزشمند در اخبار استان کار مهم و مبارکی است تا  این قشر از جامعه به اخبار صدا و سیما دسترسی داشته باشند. 

هوشیار ابراز امیدواری کرد این حرکت امیدآفرین بزودی در دیگر برنامه های صداوسیمای فارس نیز آغاز شود. 

عضو شورای شهر شیراز نیز گفت: ۵۰ هزار معلول در شیراز هستند که نیاز به توجه ویژه دارند و در شورای اسلامی شهر شیراز ۱۶ تکلیف برای شهرداری جهت توجه به معلولان تنظیم و تصویب شده است.

زارعی با بیان اینکه فضای خوبی در شهر برای معلولان ایجاد شده است، افزود: ایجاد فرهنگسرای ویژه معلولان، بوستان با امکانات ویژه و مناسب سازی شهری از جمله این اقدامات است و در حال حاضر نه هزار و۹۰ نقطه نامناسب در معابر اصلی شهر شیراز شناسایی و برای اقدام به شهرداران 11 منطقه کلانشهر شیراز ابلاغ شده است.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۷۸۸۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما