۰
plusresetminus
ورزشهای همگانی استان فارس:

ورزش همگانی فارس حامی کودکان اتیسم

تاریخ انتشارشنبه ۲۵ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۴۲
محمدرضا جعفری رئیس کمیته فرهنگی و مسئولیت اجتماعی هیات ورزش های همگانی استان فارس  از اجرای برنامه های ورزش ، فرهنگی و همچنین مسئولیت اجتماعی منظم و دوره ای ویژه فرزندان اتیسم خبر داد .
ورزش همگانی فارس حامی کودکان اتیسم
به گزارش حافظ خبر، محمدرضا جعفری رئیس کمیته فرهنگی و مسئولیت اجتماعی هیات ورزش های همگانی استان فارس  از اجرای برنامه های ورزش ، فرهنگی و همچنین مسئولیت اجتماعی منظم و دوره ای ویژه فرزندان اتیسم خبر داد و گفت : برای اولین بار  در کشور به همت کمیته فرهنگی و مسئولیت اجتماعی هیات ورزش های همگانی استان فارس ایستگاه اتیسم در همایش ها ، پیاده روی ها و اجتماع های ورزشی راه اندازی شد و با هدف آشنایی عموم با طیف اتیسم کارهای ارزشمندی صورت گرفت و اکنون  کمیته داوطلبین ورزشی هیات ورزش های همگانی استان فارس به سرپرستی آقای محمد نظری از ابتدای سال ۱۴۰۲ با اجرای  برنامه های ورزشی و فرهنگی جهت هم افزایی خانواده ها و ورزش همگانی برنامه هایی بصورت پیوسته و ماهانه برگزار می کند. 

وی افزود  فعالیت بدنی، آمادگی جسمانی کودکان و نوجوانان را افزایش دهد و  مهارت، موفقیت، اعتماد به نفس و روابط اجتماعی آنها را نیز بالا ببرد. حال تصور کنید تمریناتی برای کودکان اتیسم تهیه شده باشد، کودکانی که از لحاظ اعتماد به نفس و روابط اجتماعی دچار مشکل هستند، دقیقا با ورزش میتوان ضعف های این کودکان را برطرف کرد.


جعفری افزود :  جشنواره آب بازی، ورزش، و کاردستی به همت کمیته داوطلبان ورزشی استان فارس و موسسه خیریه حامیان اتیسم شیراز برای افرادی با اتیسم، سندروم داون، و کم‌توانی ذهنی، این برنامه به دلیل دارا بودن اهداف اجتماعی و فرهنگی بسیار مهمی برای جامعه موجودیت دارد.

وی افزود :  این اقدامات می‌توانند به موارد زیر کمک کنند:
افزایش شادی و نشاط: افراد با اتیسم، سندروم داون و کم‌توانی ذهنی نیاز دارند تا به عنوان اعضای جامعه شرکت کنند و از فعالیت‌های جامعه‌ای لذت ببرند. برگزاری جشنواره بازی‌ها، ورزش و کاردستی به آنها این فرصت را می‌دهد.
توانمندی‌سازی: ارائه آموزش‌ها و فرصت‌های ورزشی و هنری به افراد کم‌توانی ذهنی و اتیسم می‌تواند مهارت‌های آنها را تقویت کند و به آنها اعتماد به نفس بیشتری بدهد.
ترویج فرهنگ تعامل اجتماعی: با شرکت در جشنواره، افراد با اختلالات توانایی اجتماعی به تعامل با دیگران عادت می‌کنند و مهارت‌های ارتباطی خود را بهبود می‌بخشند.
تبیین آگاهی عمومی: برگزاری جشنواره برای جامعه افکار عمومی نسبت به نیازها و توانایی‌های افراد با اتیسم، سندروم داون و کم‌توانی ذهنی آگاهی می‌آورد و به تعمیق درک از این افراد کمک می‌کند.
ترویج ورزش و هنر: ایجاد علاقه به ورزش و هنر در این افراد باعث می‌شود که فعالیت‌های سالم و سازنده‌تری را در زندگی‌شان پیگیری کنند.
رئیس کمیته فرهنگی و مسئولیت اجتماعی هیات ورزش های همگانی استان فارس افزود  این جشنواره ها نه تنها برای افراد با اختلالات توانایی، بلکه برای تمامی اعضای جامعه، یک فرصت است برای ارتقاء تفهیم و تعامل اجتماعی، ایجاد شادی و نشاط، و ترویج مهارت‌های ورزشی و هنری است .
محمد نظری سرپرست کمیته داوطلبین ورزشی هیات ورزش های همگانی استان فارس گفت : برنامه های کودکان اتیسم زمانی خود را نشان می دهد که خانواده بتواند ساعتی را کنار فرزند دلبندنشان به ورزش و تحرک بپردازند ، کمیته داوطلبین ورزشی با حمایت خانواده های اتیسم میتواند گام های بلندی را برای ارتقای و سلامت فرزندان اتیسم بردارد.
  وی افزود :بدینوسیله از همکاران ارزشمند افسانه عظیمی نیا سرپرست فرهنگی کمیته داوطلبان ورزشی و رضا مرادی مدیر عامل موسسه خیریه حامیان اتیسم شیراز که ما را در برگزاری این برنامه ها یاری می رسانند تقدیر و تشکر بعمل می آید.
کد مطلب : ۲۷۹۴۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما