۱
plusresetminus
فرهنگی :

اکران فیلم و پوستر مستند ابوریحان تالار خاطرات

تاریخ انتشارشنبه ۲۵ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۵۴
آئین رونمایی فیلم  ابوریحان تالار خاطرات به کارگردانی و تهیه کننده « بهرام سلمانی » و با حضور هنرمندان رشته های مختلف هنری در گالری تار و پود و سینما فرهنگ رونمایی و اکران شد .  
اکران فیلم و پوستر مستند  ابوریحان تالار خاطرات
به گزارش حافظ خبر، در این شب بیاد ماندنی و بعد از مدتها هنرمندان شیرازی  دورهم جمع شدند  تا این فیلم مستند و نوستالژیک  را در یک اکران خصوصی به تماشا بنشینید .

 فیلم ابوریحان تالار خاطرات به « تهیه کننده گی بهرام سلمانی » و با حضور هنرمندان تئاتر شیراز تولید شده است  که حرف ها ، و نقدهایی بسیاری دارد به وضعیت فرهنگی ، هنری و مخصوصا به عملکرد ضعیف دستگاه های فرهنگی شیراز ، در خصوص پاسداشت و سرپا نگه داشتن مکانهای فرهنگی و هنری شیراز .

تالار ابوریحان اولین تالار نمایش شیراز واقع در دروازه کازرون است که حدود پنچاه سال از عمر این تالار می گذرد و متاسفانه ساختمان آن فرسوده شده است و همانطور به حال خود رها شده است ،
این ساختمان در حالی رها شده است که حوالی آن مکان نیز در یک ناهنجاری و وضعیت بد فرهنگی سپری می کند و افراد ولگرد و معتاد خیابان های اطراف آن را احاطه کرده‌اند ...
تأسف هنرمندان در این مستند از بی درایتی ، کم توجهی و کم لطفی مسئولین در دوره های مختلف می دانند که ساختمان ابوریحان به مرور مخروبه شده و بسیاری از هنرمندان هم بدلیل کم توجهی مسئولین از این شهر فراری شده اند و هرکدام در گوشه ای از این سرزمین مشغول به کار هستند .
این اکران همراه بود با رونمایی از پوستر فیلم که با نشان ( پنچ حلقه ی فیلم آویزان و عکسهای از نمایش ها و تئاترهای قدیمی به تصویر کشیده شده است که کماکان در هوا سرگردان است ) پنچ دهه از عمر تالار را به نمایش می گذارد . 

 ابتدا در این مراسم نرگس ایرانپور که خود از قدیمی‌های تئاتر شیراز است به عنوان مجری برنامه رونمایی از پوستر را شروع کرد و در ادامه بهرام سلمانی کارگردان فیلم با دعوت از اساتید ، رحیم هودی ، مجید چیزفهم ، حسن مشکین فام ، نادر شهسواری ، حبیب بختیاری ، کاظم سراطی ، قاسم بیطرف و هنرمندان دیگر دعوت کرد تا در جایگاه قرار بگیرند و پوستر فیلمد را در هوای دلنشین کافه گالری تار و پود رونمایی کنند .
مدعوین ‌بعد از رونمایی پوستر در سینما فرهنگ مرکز اسناد به تماشای این فیلم نوستالژیک و مستند نشستند.

بعد از اکران، نرگس ایرانپور مجری برنامه با افسوس و آه از وضعیت تالار ابوریحان و خاطرات خوب آن مکان گفت و بهرام سلمانی کارگردان فیلم هم با ذکر خاطره ای از سال هشتاد در جشنواره عشایر کشور در خرم آباد و احترامی که عزت انتظامی و مدیران شهر خرم آباد به هنرمندان شیرازی داشتند و متاسفانه در شهر شیراز این احترام و پاسداشت وجود خارجی ندارد گفت:  اگر وضع به همین منوال طی شود مثل دیگر هنرمندان  که  از این شهر رفتند ، هنرمندان جدید هم مجبور به کوچ از شهر شیراز خواهند شد .

در ادامه رحیم هودی  از پیشکسوتان بازیگری از عدم توجه مدیران از ساخت تالار مرکزی در سیلو گله کرد که چرا مسئولین به حرف خود در مورد بازسازی تالار ابوریحان و تالار مرکزی عمل نمی کنند . و هر کاری که خودشان دوست داشته باشند انجام می دهند و کاری به روند و رشد فرهنگی شهر نمی کنند .
در این رویداد که هنرمندان بسیاری از رشته های مختلف هنری گرد هم آمده بودند ، مهندس قانعی مدیر کل ارشاد فارس ،  موسوی نژدا معاون هنری ارشاد ، ابراهیم شیشه گر رئیس انجمن سینمای جوان حضور داشتند ، که مدیر کل فقط جهت گرفتن عکس یادگاری بروی سن حاضر شد و هیچ حرفی در خصوص فیلم ابوریحان و نقدهای هنرمندان نگفت . 
در پایان از عوامل فیلم ، تجلیل شد که این پروژه را در سه سال تولید کرده اند .
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۷۹۴۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما