۰
plusresetminus
فرمانده سپاه ناحیه احمد بن موسی علیه السلام شیراز:

انتقال فرهنگ حماسه دفاع مقدس به جوانان با زبان هنر

تاریخ انتشارشنبه ۱ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۳۳
فرمانده سپاه ناحیه احمد بن موسی علیه السلام شیراز، دفاع مقدس را گنجینه تمام عیار در تمام حوزه ها دانست و گفت: فرهنگ حماسه دفاع مقدس به جوانان و نسل های بعد به زبان هنر انتقال پیدا کنید.
انتقال فرهنگ حماسه دفاع مقدس به جوانان با زبان هنر
به گزارش حافظ خبر،  سرهنگ عباس قره خانی در جمع رزمندگان ایثارگران و پیشکسوتان دفاع مقدس که در سالن امام خامنه‌ای مدظله العالی اداره راه برگزار شد، ضمن گرامیداشت،هفته دفاع مقدس، یاد و خاطره ۱۵هزار شهید استان فارس،شهدای مدافع امنیت و سلامت و همچنین شهدای حادثه تروریستی سومین حرم اهل بیت علیهم السلام خطاب به رزمندگان،ایثارگران و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس گفت: هر چقدر که در صف یاران اصحاب اولیای خدا باشیم خطر بیشتر ما را تهدید می‌کند و ما باید مراقب باشیم که نکند خدای ناکرده چون در ۸ سال جنگ تحمیلی بودیم و از اسلام و انقلاب دفاع کردیم دیگر هیچ چیزی ما را دگرگون نمی‌کند و تغییر نمی‌دهد واین   خطای  بزرگ ذهن است که از هوای نفس پیروی می کند. 
وی با اشاره به برخی از آیات، علت انحراف اشخاص خواص  را پیروی از هوای نفس معرفی کرد و به  نمونه‌  داستان بلعم باعورا با توجه به آیات قرآن  اشاره کرد و خاطر نشان شد: وَاتْلُ عَلَیْهِمْ نَبَأَ الَّذِیَ آتَیْنَاهُ آیَاتِنَا فَانسَلَخَ مِنْهَا فَأَتْبَعَهُ الشَّیْطَانُ فَکَانَ مِنَ الْغَاوِینَ× وَلَوْ شِئْنَا لَرَفَعْنَاهُ بِهَا وَلَـکِنَّهُ أَخْلَدَ إِلَی الأَرْضِ وَاتَّبَعَ هَوَاهُ فَمَثَلُهُ کَمَثَلِ الْکَلْبِ.بلعم باعورا یکی از اصحاب حضرت موسی( ع) بود و مقام بالایی در بنی‌اسرائیل داشت و در روایات هست که مستجاب‌الدعوه بود و مردم نزد او التماس دعا می‌گفتند و حاجات‌شان برآورده می‌شد. 
سرهنگ  عباس قره  خانی  با اشاره به آیات شریفه قرآن کریم که می‌فرماید: ما این مقام را به او دادیم و می‌توانستیم که این را وسیله‌ای قرار دهیم تا رفعت بیشتری پیدا کند، ولی خودش نخواست. چه شد؟ أَخْلَدَ إِلَی الأَرْضِ وَاتَّبَعَ هَوَاهُ؛ دلبستگی به زمین پیدا کرد و از هوای نفسش پیروی کرد. کارش به این جا رسید که فَمَثَلُهُ کَمَثَلِ الْکَلْبِ؛ از آن مقام عالی که داشت تنزل کرد و مثل سگ شد.
فرمانده سپاه ناحیه احمدبن موسی علیه السلام شیراز، زمان شناسی،ولی شناسی واطاعت بی‌چون و چرا از امام زمان خویش را سه مقوله مهم در عصر حاضر خواند و گفت: در طول تاریخ شاهد بودیم وقتی پیامبر از دنیا می‌رود در همان ابتدا عده کثیری دچار انحراف می‌شوند و بحث سقیفه را پیش می کشند چرا که در زمان شناسی و ولی شناسی خود کوتاهی کردند. 
 سرهنگ عباس قره خانی، با اشاره به اکثر افرادی که بعد از رحلت امام (ره)  از قطار انقلاب پیاده شدند و امام شناسی آنها دچار مشکل شد،اذعان داشت:رزمندگان دوران دفاع مقدس باید مراقب باشند از این که  ۸ سال مجاهدت و تلاش شبانه روزی  از انقلاب دفاع کردند، احساس کنند که هیچ خطری آنها را دنبال نمی‌کند.
وی در پایان با اشاره به  موقعیت زمان کنونی افزود: یکی از زمان هایی که همه ما مورد ابتلا و آزمایش قرار خواهیم گرفت، همین برهه کنونی است که مشکلات و تهدیدات علیه نظام زیاد است  و همه ما باید مراقب باشیم تا از این امتحان الهی با سربلندی بیرون بیاییم.
در پایان مراسم، تعداد ۱۰۰نفر از رزمندگان دوران دفاع مقدس برادر و خواهر که در دفاع مقدس مجاهدت کردند تجلیل به عمل آمد.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۷۹۹۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما