۰
plusresetminus
بهارنکو:

همکاری بهارنکو و بهزیستی فارس در راستای استحکام بنیان خانواده

تاریخ انتشارسه شنبه ۴ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۱۳
جلسه ای به منظور همکاری های دوجانبه بین بهزیستی و بهارنکو در دانشگاه علمی کاربردی غدیر برگزار شد. 
همکاری بهارنکو و بهزیستی فارس در راستای استحکام بنیان خانواده
به گزارش حافظ خبر، مدیر عامل گروه موسسات دانش بنیان خانواده بهارنکو اظهار کرد: این موسسه در سال ۱۳۸۹ کار خود را از آموزش های هنگام ازدواج آغاز کرد و با ارتقاء کیفیت و کمیت، آموزش ها را برای اولین بار در کشور از دو به ۱۲ ساعت افزایش داد.

حمید مقامی با اشاره به گسترش  موسسه طی این ۱۳ سال و فعالیت های متعدد و متفاوت در حوزه های پیش و پس از ازدواج علاوه بر هنگام ازدواج، گفت: در واقع بهارنکو از یک مرکز به گروه موسسات دانش بنیان تبدیل شد.

مدیر عامل بهارنکو مدل این موسسه را مبتنی بر تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر حلقه های میانی که راه حل برون رفت از مشکلات هستند، پنداشت و گفت: بهارنکو نیز گروهی از خود مردم بوده که مورد قبول حاکمیت نیز است.

وی افزود: به طوری که مقام معظم رهبری در دیدار با چند تن از فعالین حوزه خانواده طرح بهارنکو را الگو معرفی کردند. 

وی اضافه کرد: پیش از سال ۱۳۸۹ آمار طلاق های زیر یک و پنج سال زندگی مشترک حدود ۱۶ درصد و حال به زیر سه درصد در سطح شهر شیراز رسیده است. 

وی افزود: با بازدید کارشناسان شورای عالی انقلاب فرهنگی از این گروه موسسات دانش بنیان و بررسی آمار و تاثیر این مرکز بر کاهش طلاق، طرح بهارنکو را موفق برشمردند. 

در ادامه مسوولین موسسات بهارنکو حاضر در جلسه نیز به معرفی موسسه خود پرداختند.

مدیر کل بهزیستی استان فارس گفت:  از شما و تیم جوان و متخصصی که دارید و در راستای کنترل کاهش  طلاق فعالیت دارید،  تشکر میکنیم. 

محمد رضا هوشیار عنوان کرد: تجربه بسیار خوبی را شما و گروهتان دارید که میتوان با یک هم افزایی موارد، مشکلات و موانع را کشف و اقدامات مثمر ثمرتری را در راستای تحکیم بنیان خانواده و فرزندآوری انجام دهیم. 

در پایان بنا به انعقاد تفاهم نامه بین این دو دستگاه در آینده ای نزدیک شد.

لازم به ذکر است که علاوه بر مسئولین موسسات بهارنکو،  معاون پشتیبانی،  اجتماعی،  مشارکت‌ها،  پیشگیری و امور حقوقی بهزیستی استان نیز در این نشست حضور داشتند.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۸۰۱۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما