۰
plusresetminus
مدير كل نوسازي مدارس فارس:

دفاع مقدس نمونه اي از تجلي اراده خداوند

تاریخ انتشارجمعه ۷ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۰۱
محمود میرزایی مدیرکل نوسازی مدارس استان فارس در حاشیه مراسم کلنگ زنی آموزشگاه شهید نخل رو در روستای مکویه خنج مراسم شروع سال تحصیلی و هفته دفاع مقدس را تقارن مبارکی دانست و گفت : این هفته مقدس یادآور دوره ای است که حتما بر تارک تاریخ کشور ما و بشریت می درخشد.
دفاع مقدس نمونه اي از تجلي اراده خداوند
به گزارش حافظ خبر، وی با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس به نوعی یک مدرسه و دانشگاه است که نسل در نسل ما را مورد تعلیم قرار می دهد ،  خاطر نشان کرد: این دوره به صورت خلق الساعه شکل نگرفت چرا که هم بر دیگران تأثیر گذاشت و هم مورد تأثیر قرار گرفت.

مدیرکل نوسازی مدارس فارس این دوره از تاریخ کشور را برآمده از نهضت سرور آزادگان عالم و نهضت عاشورا دانست و خاطر نشان  کرد: در هشت سال دفاع مقدس یک نسل با همه ی آحادش و از اقشار مختلف پای یک مسئله ی اساسی که دفاع از کشور و هویت فرهنگی آن است ایستادند.

میرزایی تاکید کرد: دفاع مقدس آن قدر اثرگذار بود که فقط در صحنه ی سنگر و جبهه محدود نبوده بلکه داخل و خارج کشور را تحت تأثیر قرار داد به گونه ای که تبدیل به یک نهضت شد.

ایشان با بیان اینکه خاستگاه نهضت مقاومت که در حال حاضر در نقاط مختلف جهان به عنوان یک الگو استفاده می شود به نحوی در دفاع مقدس شکل گرفته است.

میرزایی نهضت های مقابله با تحریم و هرگونه تهدید از جانب دشمنان را نیز برگرفته از دفاع مقدس برشمرد و گفت: دفاع مقدس به عنوان یک مدرسه و دانشگاه به ما یاد داد که بگوییم حتی اگر کشته شویم  اما می توانیم و می شود.
وی همچنین دفاع مقدس را نمونه اي از تجلي اراده خداوند در حمايت از حق عليه باطل دانست و گفت : دفاع مقدس به همه ی ما درس مقاومت ، توانستن و زیر بار ظلم نرفتن  داد که باید مورد تأمل قرار گیرد.

قابل ذکر است این مدرسه سه کلاسه متوسطه دوره اول دخترانه است که مبلغ دو میلیارد تومان آن توسط خیر همسر شهید نخل رو  و یک میلیارد تومان فرمانداری خنج و سه میلیارد تومان آن را نوسازی مدارس فارس متعهد گردیده اند .
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۸۰۳۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما