۰
plusresetminus
دبیر جامعه روحانیت شیراز :

برگزاری دومین پیش همایش «مرجع مجاهد» در شیراز

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۱۱
دبیر جامعه روحانیت شیراز از برگزاری دومین پیش همایش «مرجع مجاهد» خبر داد و گفت: این برنامه در راستای بزرگداشت چهلمین سالگرد ارتحال مرجع مبارز آیت‌الله‌العظمی سیدعبدالله شیرازی برگزار می‌شود.
برگزاری دومین پیش همایش «مرجع مجاهد» در شیراز

به گزارش سحاب پرس، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحی‌الدین طاهری در نشست خبری با خبرنگاران از برگزاری دومین پیش همایش «مرجع مجاهد» در شیراز خبر داد و گفت: این آیین روز پنجشنبه، ۱۳ مهر ساعت ۸:۳۰ در رواق دارالعباده حرم مطهر احمدبن موسی(ع) در راستای بزرگداشت چهلمین سالگرد ارتحال فقیه و مرجع مبارز آیت‌الله‌العظمی حاج سیدعبدالله شیرازی برگزار می‌شود.
وی افزود: در این آیین، پس از قرائت پیام آیت‌الله مکارم شیرازی مجتهد و مرجع تقلید تشیع، آیت‌الله احمد بهشتی عضو مجلس خبرنگان رهبری، آیت‌الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس، آیت‌الله سیدشرف‌الدین ملک حسینی نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری و استاندار فارس سخنرانی خواهند کرد.
طاهری با بیان اینکه اولین پیش همایش در شهر قم با حضور علما و چهره‌های برجسته تشیع برگزار شد، اظهارکرد: پس از شیراز، تهران میزبان سومین پیش همایش خواهد بود و در نهایت اوایل سال آینده، همایش بین‌المللی مرجع مجاهد در شهر مشهد مقدس با حضور چهره‌های برجسته جهان اسلام و مذهب تشیع برگزار می‌شود.
دبیر جامعه روحانیت مبارز شیراز در تشریح شخصیت آیت‌الله سید عبدالله شیرازی، بیان کرد: ایشان از علمای مبارز شیعه در قرن چهاردهم هجری قمری بود. مادر ایشان از نوادگان شیخ مرتضی انصاری و پدر ایشان از شخصیت‌های بزرگی زمانه خود بودند. همچنین در شهرشیراز و حوزه علمیه نجف علوم دینی را فرا گرفته و در بیست و یک سالگی به درجه اجتهاد نایل آمد.
وی ادامه داد: آیت‌الله شیرازی به دلیل رفتار بد حزب بعث عراق به ایران و شهر شیراز بازگشتند که در دوران خفقان رضاخانی مورد استقبال پر شور مردم قرار گرفتند و بعد به دعوت فقهای مشهد در جوار امام هشتم شیعیان سکنا گزیدند. منزل و حسینیه ایشان در زمان انقلاب اسلامی مرکز مبارزات علیه رژیم ستم شاهی بود از این‌رو با یورش نیروهای شاه به منزل ایشان ۱۴ نفر از مبارزان انقلابی به شهادت رسیدند.
رئیس هیئت امنای آستان سیدعلاءالدین حسین(ع) با اشاره به پشتیبانی آیت‌الله شیرازی از امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی، تأکید کرد: در زمان دفاع مقدس برخی‌ها اطلاق لقب شهید به رزمندگان ایرانی جایز نمی‌دانستند اما آیت‌الله شیرازی همگام با امام خمینی(ره)، استفاده از لقب شهید برای کشته‌شدگان در جنگ تحمیلی را اعلام کردند که این کار نشان از دیدگاه بلند ایشان دارد.
طاهری با بیان اینکه شخصیت‌هایی نظیر آیت‌الله سید عبدالله شیرازی مایه افتخار و سربلندی استان فارس هستند، گفت: رهبر معظم انقلاب در سفر خود به شهر شیراز یکی از ملاک‌های در قله بودن استان فارس را وجود چهره‌های ارزشمندی نظیر علما، عرفا و هنرمندان برجسته دانستند از این‌رو با بررسی تاریخ نیز به این موضوع پی خواهیم برد.
دبیر جامعه روحانیت مبارز شیراز با اشاره به اینکه خبرنگاران برنامه ویژه‌ای برای معرفی شخصیت های علمی و فرهنگی و ادبی استان فارس داشته باشند، گفت: مردم فارس و شهر شیراز تلاشگر هستند اما اهل هیچ گاه اهل قیل و قال نبودند از این‌رو وظیفه داریم چهره‌های برجسته و شخصیت‌های نخبه را به مردم نه تنها ایران بلکه جهانیان معرفی کنیم.
وی با تأکید بر اینکه فقها و مراجع شیرازی کارهای بزرگی کردند که دنیا را دگرگون کرد، بیان کرد: باید به داشتن فقها و دانشمندان دیار امین ولایت افتخار کنیم چراکه فارس منبع غنی شخصیت‌های فقهی است از این رو امیدواریم که بزرگداشت شخصیت‌های فقهی علمی، ادبی و اخلاقی قدم‌های مثبتی در خصوص معرفی آن‌ها به جامعه باشد.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۸۰۵۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما