۰
plusresetminus
آغاز افتتاح طرح های ملی:

آغاز عملیات اجرایی طرح زیرگذر و روگذر جاده دسترسی معادن کوار

تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۳۶
با حضور وزیر صنعت،معدن و تجارت، عملیات اجرایی طرح زیرگذر و روگذر مسیر احداث جاده دسترسی به معادن مناطق طسوج و محمود آباد آغاز شد.
آغاز عملیات اجرایی طرح زیرگذر و روگذر جاده دسترسی معادن کوار
  • به گزارش حافظ خبر، عباس علی آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در آیین افتتاح این پروژه با اشاره به اهمیت شناسایی ظرفیت های دانش بنیان استان فارس، تاکید کرد که کشور ما صنعتی است و باید به سمت توسعه صنعتی دانش بنیان پیش رویم.
لازم به ذکر است میزان سرمایه گذاری این پروژه ۱۲۵۰ میلیارد ریال است که با مشارکت ایمیدرو در راستای خدمات دهی به بیش از ۸۰ کوره آجرپزی و توجه به امر زیر ساخت در معادن و صنایع معدنی، انجام می شود.

گفتنی است، وزیر صنعت، معدن و تجارت برای بازدید و افتتاح چندین پروژه تولیدی وارد استان فارس شده است و رضا محتشمی پور، معاون معادن و فراوری مواد وزارت به همراه فرشاد مقیمی، سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی در این سفر، وزیر صمت را همراهی می کنند.

آیین بهره برداری از طرح توسعه مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارگاد با سرمایه‌گذاری ۴۰ هزارمیلیارد ریال با حضور دکتر علی آبادی وزیر صمت درشهرستان کوار 
ایزدی: تکمیل زنجیره تولید، تامین محصولات مورد نیاز صنایع فلزی و فلزات اساسی و صنایع پایین دستی اهداف افتتاح طرح توسعه ذوب آهن پاسارگاد است
  با حضور عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت ، حمید رضا ایزدی مدیرکل صمت فارس ، عبدالعلی رحیمی  مظفری نماینده مردم شریف شهرستانهای کوار، سروستان و خرامه در مجلس شورای اسلامی سعید خانی فرماندار کوار و سایر روسا و تشکلهای بخش خصوصی ، فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران،  آیین بهره برداری ازطرح توسعه مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارگاد در شهرستان کوار انجام شد.
 
مدیرکل صمت گفت:  ۲ طرح توسعه مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارکاد کوار تولید شفت های‌صنعتی میله و میلگرد آلیاژی(۴۵۰هزارتن ظرفیت سالیانه) و الکترود گرافیتی( با ظرفیت سالیانه ۶۵۰۰ تن) با مجموع میزان سرمایه گذاری ۴۰ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۵۰ نفر به بهره برداری رسید.
حمیدرضا ایزدی با تاکید بر پایداری وافزایش ظرفیت تولید در صنایع استان گفت: افتتاح طرحهای صنایع معدنی و تولیدی مجتمع ذوب آهن پاسارگاد در راستای تکمیل زنجیره تولید، تامین محصولات مورد نیاز صنایع فلزی و فلزات اساسی ، صنایع پایین دستی و پایداری و افزایش ظرفیت تولید است.
 
وی بااشاره به اینکه صنعت فولاد به عنوان یک صنعت مادر به رونق سایر صنایع کمک می‌کند اضافه کرد: دستیابی به رونق اقتصادی و افزایش درآمد ملی‌ در کنار افزایش اشتغال و بهبود رفاه اجتماعی، از پیامدهای توسعه صنعتی است که در این راستا ارتقا بهره‌وری، ارزش افزوده بیشتر، تنوع‌بخشی به تولیدات و ایجاد زنجیره‌های ارزش، انواع کسب و کارها و اشتغال جدید و مسیرهای کسب رفاه را فراهم می‌کند.
گفتنی است: این شرکت بزرگترین فولاد ساز بخش خصوصی کشور وو جزو صادرکنندگان مطرح استان و کشور می باشد.فاز اول این کارخانه سال ۱۳۹۲ در زمینه تولید شمش فولادی آلیاژی با ظرفیت ۱.۵ میلیون تن در سال به بهره برداری رسید و در سالهای ۱۳۸۹ تا۱۳۹۹ نیز فازهای دوم و سوم در زمینه تولید گندله آهن با ظرفیت سالیانه ۳.۴ میلیون تن و آهن اسفنجی با ظرفیت ۱.۸ میلیون تن به بهره برداری رسیده است. همچنین این شرکت در زمینه انواع گازهای صنعتی و تولید آهک کلسینه، نیزفعال بوده وطرح های توسعه دیگری در دست احداث دارد.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۸۰۸۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما