۰
plusresetminus
شهرداری شیراز :

تقویت زیرساخت‌های گردشگری در دستور کار شهرداری شیراز

تاریخ انتشاريکشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۱۹
شهردار شیراز گفت: باغ پرندگان و سرزمین برفی این کلان‌شهر به‌منظور تقویت زیرساخت‌های گردشگری احداث می‌شوند.
تقویت زیرساخت‌های گردشگری در دستور کار شهرداری شیراز
به گزارش حافظ خبر، محمدحسن اسدی در جلسه انعقاد تفاهم‌نامه باغ پرندگان و سرزمین برفی در شهر شیراز که سرمایه‌گذاری از کشور ترکیه و رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر شیراز نیز حضور داشتند، با بیان اینکه این کلان‌شهر یکی از قطب‌های گردشگری ایران است، اظهار کرد: باید زیرساخت‌های گردشگری در سطح کلان تقویت شوند.

این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز با  بیان اینکه شهرداری در تقویت زیرساخت‌های گردشگری، اقدامات بسیار موفقی داشته است‌، گفت: همایش‌های بین‌المللی توسعه سرمایه‌گذاری در شهر شیراز به میزبانی شهرداری این کلان‌شهر منجر به عقد قراردادهای مختلف ازجمله احداث آکواریوم در شهر شیراز شد.

شهردار کلان‌شهر شیراز اعلام کرد: کار عملیات اجرایی پروژه آکواریوم از اوایل سال جاری آغاز و کار طبق برنامه زمان‌بندی به‌خوبی پیش می‌رود‌.

او در ادامه گفت: برای تقویت زیرساخت‌های گردشگری شیراز، مذاکراتی با سرمایه‌گذاران در داخل و خارج از کشور انجام و پس از بررسی‌ ابعاد مختلف بسته‌های پیشنهادی سرمایه‌گذاران، موفق به عقد تفاهم‌نامه احداث باغ پرندگان و سرزمین برفی در شیراز، با یک گروه سرمایه‌گذار از کشور ترکیه‌ شده‌ایم. 

اسدی بیان کرد: باغ پرندگان و سرزمین برفی، ۲ پروژه بسیار جذاب هستند که شهر جنت‌طراز شیراز، به عنوان یک قطب  گردشگری به آن نیاز دارد و می‌تواند جوابگوی این قطب باشد. 

شهردار شیراز در خصوص تفاهم‌نامه احداث باغ پرندگان و سرزمین برفی به عنوان یک کار مشارکتی گفت: پروانه و احداث بخشی از ساختمان به عهده شهرداری شیراز و تأسیسات مربوطه، بخش دیگر ساختمان و بهره‌برداری بر عهده طرف مقابل است.

اسدی اظهار امیدواری کرد: بنا به تفاهم به وجود آمده بتوانیم با سرعت کار را پیش برده و پس از عقد قرارداد تا ظرف دو سال آینده شاهد اجرا و بهره‌برداری این پروژه‌ها در شهر شیراز باشیم.

 این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز در خصوص تله‌کابین و شهربازی بزرگ هم که دو زیرساخت‌ بزرگ گردشگری این کلان‌شهر هستند، بیان کرد: امید است بتوانیم به سرعت پیش برویم و به نتایج مطلوبی دست یابیم.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۸۱۳۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما