۰
plusresetminus
شورای شهر شیراز:

استفاده نکردن از شرکت‌های غیر فارسی، در طراحی پروژه‌های جامع شیراز

تاریخ انتشاريکشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۱۵
عضو شورای اسلامی شهر شیراز از سازمان نظام مهندسی خواست تا اجازه ندهد شرکت‌های غیر فارسی، طراحِ طرح و پروژه‌های جامع شهر شیراز باشند چون ممکن است بسیاری از معیارها و شاخص‌های مناسب شهری را در نظر نگیرند.
استفاده نکردن از شرکت‌های غیر فارسی، در طراحی پروژه‌های جامع شیراز
به گزارش حافظ خبر، محمدرضا هاجری عصر امروز، ۳۰ مهرماه در نطق پیش از دستور جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز از نیروهای شهرداری، مسکن و شهرسازی و تمامی ادارات و سازمانهایی که در حوزه معماری و شهرسازی تلاش و طرح های جامع شهری را تهیه می‌کنند، خواست طرح و پروژه‌های جامع شهری شیراز را به شرکت‌های غیر فارسی واگذار نکنند و سپس افزود: دردآور است وقتی اعتراض می‌کنیم، توجیه می‌کنند «شرکتی در این راستا در فارس وجود ندارد». هزاران عضو سازمان نظام مهندسی فارس نمی‌توانند با استفاده از تمامی ظرفیت و تخصص‌های خود، چند شرکت مناسب در سطح ملی راه‌اندازی و کد رسمی و قانونی دریافت کنند.
عضو شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: از سازمان نظام مهندسی به‌عنوان نماینده مردم، درخواست دارم تمام قد وارد صحنه شوند، نگذارند شرکت‌های غیر فارسی، طراحِ طرح جامع شهر شیراز باشند چون ممکن است بسیاری از معیارها و شاخص‌های مناسب شهری رادر نظر نگیرند که نگرفته‌اند. شورا و شهرداری آمادگی دارد در این راستا تمام قد از شرکت‌های ممتاز فارسی حمایت و دفاع کرده وکارها را با معیارهای قانونی به عزیزان فارسی بسپارند.
هاجری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در خبرها آمده بود، شهردار تهران برای نهایی کردن قرارداد دریافت ۶۳۰ واگن مترو عازم پکن پایتخت چین شد، از شهردار شیراز تقاضا دارم با ارتباط گیری با وزیر کشور بر مبنای قول مساعد ایشان برای تهیه واگن‌های مورد نیاز قطار شهری شیراز، مانند تهران، با پیش‌پرداخت و گشایش خط اعتباری تسریع صورت گیرد. باید قبول کرد تهران، همه ایران نیست. امکانات حمل و نقل عمومی در تمام کلان‌شهرها باید به‌صورت عادلانه توزیع شود، مبادا حضور در جلسات هیئت دولت و ارتباطات ویژه، عامل شود عدالت در توزیع امکانات و اعتبارات به مسلخ‌گاه فرستاده شود. پیگیری مستمر و لحظه به لحظه نیاز ضروری است.
وی با اشاره به اهمیت توجه به ورزش‌های همگانی نیز گفت: توسعه ورزش‌های همگانی و صبحگاهی در تمامی بوستان‌های شهر یکی از اهداف مهم شورا و شهرداری است که در سلامت و نشاط اجتماعی شهروندان موثر است. در حال حاضر در نزدیک به ۵۵ بوستان، منطقه شهرداری، برای هرکدام ۵ ایستگاه ابلاغیه وجود دارد که حدود ۴۵ ایستگاه فعال است. چنانچه دیگر دستگاه‌ها مانند ورزش و جوانان شیراز، هیئت ورزش همگانی و بسیج ورزشکاران نواحی چهارگانه بسیج سپاه شیراز به کمک بیایند، می‌توان ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی را چند برابر کرد.
 
وی با بیان اینکه در بوستان‌های خانواده و باغ‌های مهر بانو بستر مناسب برای ورزش بانوان ایجاد شده و می‌شود،‌ افزود: این افراد می‌توانند درمحیطی مصفا و آرام، سلامت و نشاط اجتماعی خود را به پیش ببرند. همکاری مشترک و هم‌افزایی تمامی ادارات و سازمان‌هایی که در حوزه ورزش فعال هستند، می‌تواند بهترین وضعیت را رقم بزند. باور داریم شادی و نشاط نیاز جامعه امروز ماست، اما با رعایت شرع و قانون اثرگذارتر خواهد بود.
 
عضو شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: با توجه به مصوبه جدید مجلس شورای اسلامی برای نوسازی بافت‌های فرسوده، همراه با بسته‌های ویژه تشویقی، شورا و شهرداری لازم است بستر آسان را در احیای بافت‌های فرسوده همراه با مشوق‌ها به خوبی اطلاع‌رسانی کرده، سلایق شخصی و اداری را کنار گذاشته، صد در صد حامی احیاگران باشد تا نوسازی شهری اتفاق بیفتد. متأسفانه شاهدیم بافت‌های فرسوده را درجه‌بندی کرده، همین عامل می‌شود عدالت عمومی در دریافت مشوق‌ها به خوبی رعایت نشود. قانون‌دانان قانون‌شکن بهره کافی را می‌برند، اما ساکنین واقعی و حقیقی بافت‌های فرسوده، کمترین بهره نصیبشان می‌شود.
 
هاجری در ادامه از دستگاه قضائی فارس و فرماندهی نیروی انتظامی فارس که تمام قد برای پایان دادن به معضل و مشکل سد معبر در شهر به کمک شورا و شهرداری آمدند و طی جلسه کاربردی تصمیمات مناسبی اتخاذ کردند، قدردانی کرد و گفت: شهر از آن همه شهروندان است. عبور و مرور و تردد آرام و امن حق آنهاست، هیچکس نباید به خود اجازه دهد با سد معبر درتردد شهروندان اخلال ایجاد کند.
 
وی همچنین با اشاره به اتفاقات اخیر نوار غزه گفت: جنایت بی‌شرمانه و خبیثانه رژیم اشغالگر و کودک‌کش صهیونیستی با بمباران بیمارستان غربی با موشک‌های اهدایی آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان نشان داد، حقوق بشر و حق و حقوق کودکان و بانوان برای این جانیان فقط حربه‌ای است به‌عنوان اهرم فشار بر علیه دولت‌های مستقل.
 
عضو شورای اسلامی شهر شیراز افزود: وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل توسط سه عضو دائم( آمریکا، انگلیس و فرانسه) نشان داد بی‌عدالتی و سلطه‌گری در مجامع بین‌المللی تبدیل به مشوق برای جنایتکاران شده که لازم است ساختار ناعادلانه سازمان ملل و شورای امنیت تغییر یابد.
 
هاجری تأکید کرد: سکوت سازمانهای مدعی حقوق بشری و کری، کوری و لالی رسانه‌های مزدور جهانی نشان می‌دهد در برابر اینگونه جنایات ضد بشری باید قوی بود، مقاومت کرد تا دشمن دست از جنایات خود بردارد. امروز، فلسطین بیش از هر زمانی زنده است، چون نهضت فلسطین زنده است، جو غالب جهانی به نفع فلسطینیان مظلوم است نه سفاکان صهیونیسم.
 
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۸۱۳۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما