۰
plusresetminus
هیات ورزش های همگانی استان فارس:

ورزش همگانی در خدمت کودکان اتیسم ، سندروم دوان و کم توان ذهنی

تاریخ انتشاردوشنبه ۱ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۳۶
کارگاه آشنایی با ورزش پرثوآ و روپایی و گوی پردار ویژه افراد اتیسم، سندروم داون و کم توان ذهنی توسط کمیته داوطلبان ، کمیته پرثوآ  ، کمیته روپایی‌‌ و گوی پردار هیات ورزش های همگانی استان فارس استان فارس با همکاری موسسه خیریه حامیان اتیسم شیراز و  به مناسبت هفته تربیت بدنی در  سالن ورزشی منتظران قائم شهر شیراز برگزار شد . 
ورزش همگانی در خدمت کودکان اتیسم ، سندروم دوان و کم توان ذهنی
به گزارش حافظ خبر، محمد نظری سرپرست کمیته داوطلبین ورزشی هیات ورزش های همگانی استان فارس در این خصوص گفت: این گونه فعالیت‌ها می‌تواند به بهبود کیفیت زندگی افرادی که با چالش‌های ویژه‌ای روبه‌رو هستند کمک کند و به آنها فرصتی برای شرکت در ورزش و فعالیت‌های بدنی فراهم کنند.

وی افزود : این کارگاه‌ها  به افراد اتیسم، سندروم داون و کم توان ذهنی این امکان را می دهد تا  مهارت‌های جسمانی، اجتماعی، و حرکتی را آموزش ببینند  و به آنها اعتماد به نفس بیشتری می دهد.

نظری بیان کرد: همچنین، این فعالیت‌ها می‌توانند باعث ایجاد ارتباطات اجتماعی بین افراد باشند و فرصتی برای شرکت در تمرینات گروهی و تیمی فراهم کنند.

 سرپرست کمیته داوطلبین ورزشی هیات ورزش های همگانی استان فارس ادامه داد: اجرای فنون و مبارزه توسط کمیته پرثوا و آموزش فنون روپایی و گوی پردار نیز به افزایش تنوع و جذابیت  برنامه‌ها کمک خواهد کرد.

او اظهار کرد:  این ورزش‌ها می‌تواند به تقویت قدرت جسمانی، تعادل، و هماهنگی در افراد کمک کند و همچنین قدرت تصمیم گیری  شخصی  را افزایش می دهد.

ضمن تقدیر از اعضای هیئت رئیسه هیات ورزش های همگانی استان فارس و کمیته های حاضر در این برنامه افزود این نوع فعالیت‌ها نه تنها به افراد با چالش‌های ویژه کمک کند ، بلکه به جامعه نیز کمک کند تا درک اجتماعی لازم را  نسبت به افراد با نیازهای ویژه نشان دهد و این نوع فعالیت‌ها نیاز به تعهد و حمایت مداوم دارد و می‌تواند تأثیر مثبت طولانی‌مدتی در زندگی افراد با نیازهای ویژه و خانواده های ایشان داشته باشد.
کد مطلب : ۲۸۱۴۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما