۰
plusresetminus
معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب آبفا شیراز :

ارایه خدمات با اولویت قراردادن مناطق محروم و محورهای تاریخی و فرهنگی

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۴۴
معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب آبفا شیراز از ارایه خدمات با اولویت قراردادن مناطق محروم و محورهای تاریخی و فرهنگی شیراز خبر داد.
ارایه خدمات با اولویت قراردادن مناطق محروم و محورهای تاریخی و فرهنگی
به گزارش حافظ خبر،  محمدهادی ستوده افزود: شبکه فاضلاب شیراز با پیشرفت 65درصدی در حال توسعه و پیشرفت است و برخی از محورهای اصلی بافت تاریخی و فرهنگی شیراز شامل خیابان طالقانی در مجاورت مسجد تاریخی وکیل مدت ها پیش به شبکه فاضلاب پیوسته و در دست بهره برداری است.

 وی با ارایه توضیحاتی پیرامون ماجرای دپوی فاضلاب شهری در آب انبار مسجد وکیل گفت: سرویس های بهداشتی موجود مسجد وکیل به شبکه فاضلاب متصل نبوده و همچنین نیازمند توسعه و بازسازی است.

این مقام مسئول ادامه داد:به منظور حل مشکل فاضلاب مسجد وکیل، جلسه ای در سال 1401 با محوریت فرمانداری شیراز و حضور نمایندگان دستگاه های مختلف در محل مسجد وکیل برگزار و مسئولیت هر یک از دستگاه ها تعیین شد. 

ستوده خاطرنشان کرد: بر این اساس مقرر گردید با توجه به اینکه سرویس های بهداشتی مسجد وکیل قابلیت اتصال به شبکه فاضلاب موجود در خیابان طالقانی را بصورت ثقلی ندارد، لذا بخش باقیمانده ثقلی در معبر ضلع جنوبی مسجد از شبکه موجود خیابان طالقانی تا گذر قلوه سنگی توسط شرکت آب و فاضلاب شیراز اجرا شود و بازسازی و توسعه سرویس بهداشتی و پمپاژ داخلی و اتصال بخش تحت فشار نیز توسط شهرداری و میراث فرهنگی انجام شود. 

معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب آبفا شیراز ابراز داشت: در همین زمینه شرکت آبفای شیراز در مدت کوتاه و در آذر ماه سال گذشته به تعهدات خود در این محور عمل کرد و بخش های احداث شبکه تحت فشار و بازسازی سرویس های بهداشتی باقی ماند که توسط شهرداری منطقه تاریخی شیراز و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس در حال پیگیری است.

وی با تاکید بر این موضوع که رویکرد آبفا شیراز بر اساس تعامل و هم افزایی با سایر دستگاه ها است، بیان داشت: بر اساس قانون مسئولیت گسترش شبکه فاضلاب توسط آبفای شیراز تا درب مجموعه های مسکونی، تجاری، گردشگری و غیره است و در مورد ایجاد و بهسازی زیرساخت های داخلی اماکن مسئولیتی ندارد.

 ستوده در بخش پایانی سخنانش اظهار داشت: شرکت آبفای شیراز جهت همکاری بیشتر آمادگی خود را اعلام نموده است تا لوله شبکه تحت فشار را در اختیار شهرداری شیراز قرار دهد تا مشکل فاضلاب مسجد وکیل در کوتاه ترین زمان ممکن برطرف شود.
 
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۸۱۹۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما