۰
plusresetminus
شهرداری شیراز :

احداث و تجهیز مجتمع شوق زندگی با مصوبه شورای اسلامی شهر

تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۱۳
شهردار شيراز گفت: شهرداری این کلان‌شهر مجتمع شوق زندگی را طبق مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز احداث و تجهیز کرده است .
احداث و تجهیز مجتمع شوق زندگی با مصوبه شورای اسلامی شهر
به گزارش حافظ خبر، مجتمع حمایتی و اجتماعی شوق زندگی در راستای شناسایی ‌و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در شیراز افتتاح شد.

 مجتمع شناسایی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، از جمله‌ها برنامه‌های تأکید شده در سند تحول قوه قضائیه، در کشور آغاز به‌کار کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در آیین افتتاح این مجتمع، اظهار کرد: این مجتمع با هدف پایش وضعیت آسیب‌های اجتماعی و حمایت از آسیب‌دیدگان اجتماعی راه‌اندازی شده و حاصل یک کار جمعی است

اسماعیل قزل‌سفلی با ابراز خرسندی بیان کرد: مجموعه‌های مختلف توانستند یک اقدام جمعی انجام دهند و برای هدف بسیار مهم "کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی" از تمام توان و دانش اجرایی خود استفاده کردند.

او گفت: در این مجتمع، تمامی دستگاه‌ها و مجموعه‌های متولی با هم‌افزایی و همکاری با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی گام بردارند.

رئیس کل دادگستری استان فارس نیز این مجموعه را نقطه تلاقی همکاری و تعامل دستگاه‌های ذیربط در استان فارس و کلان‌شهر شیراز ارزیابی و اظهار کرد: بر اساس اسناد بالادستی سند تحول قوه قضاییه و سیاست‌های کلان دولت در حمایت از اقشار آسیب پذیر، تأسیس این مجتمع در دستور کار قوه قضائیه و دولت قرار گرفته است و امروز در استان فارس نیز مجتمع شوق زندگی را در کمترین زمان ممکن با بهترین زیرساخت راه‌اندازی کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی با بیان اینکه بی‌پنا‌ه‌ترین افراد در این مجموعه خدمت‌رسانی خواهند شد، ابراز امیدواری کرد: با اقدامات اولیه و همکاری ویژه نهاد‌های مسئول در راه‌اندازی مجتمع شوق زندگی می‌توانیم خدمت‌رسانی مجموعه شوق زندگی شیراز را به الگویی برای کشور تبدیل کنیم.

رئیس شورای قضایی فارس گفت: این مجتمع، مجموعه‌ای برای اجرای طرح‌های حمایتی، اجتماعی و حتی اقدامات علمی و پژوهشی در حوزه‌های اجتماعی دارای ظرفیت‌های بالایی است و مجموعه قضایی استان از طرح‌ها و ایده‌های نو در حوزه‌های اجتماعی استقبال می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز اظهار کرد: این اقدام یک کار بسیار ارزشمند و بزرگ است و برای تاثیر بهتر این اقدامات باید همکاری و هم‌افزایی بیشتر میان سازمان‌ها صورت گیرد و با همکاری و هماهنگی تمامی دستگاه‌ها صورت پذیرد.

سید ابراهیم حسینی بیان کرد: همه برنامه و هدف ما گسترش اخلاق، معنویات و سبک زندگی اسلامی است و برای رسیدن به این اهداف باید برنامه‌ریزی کنیم و به صورت فعال به این موضوعات رسیدگی کرده تا آثار و برکات آن را در جامعه ببینیم.

شهردار کلان‌شهر شیراز نیز اظهار کرد: برنامه‌ریزی مدیریت شهری در جهت کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی بنا به تأکید رهبر معظم انقلاب، مطابق با سند جامع ماده ۸۰ قانون در برنامه ششم توسعه کشور و همکاری بین دستگاهی براساس مصوبه شورای اسلامی شیراز انجام گرفته است.

محمدحسن اسدی بر شناسایی و پیگیری آسیب‌های اجتماعی با نگاه حل مسئله تأکید و تصریح کرد: مجموعه شوق زندگی با همکاری ۱۸ دستگاه و نهادهای عمومی در حوزه‌های پیشگیری و رفع آسیب‌های اجتماعی فعالیت و تکلیف دارند.

او خاطرنشان کرد: این موضوع، نشان‌دهنده عزم راسخ و اهتمام مسؤولین و مدیران ارشد شهری برای کاهش و رفع آسیب‌های اجتماعی است.

این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز بیان کرد: همه تلاش ما رفع توقعات و انتظارات شهروندان است و شهروندان علاوه بر اجرای پروژه‌های عمرانی و رفع محروميت، انتظار ساماندهی آسیب‌های اجتماعی را دارند و این به همکاری و همدلی و هم‌افزایی تمام دستگاه‌های متولی نیاز است.

اسدی گفت: شهرداری شیراز این مجتمع را طبق مصوبه شورای اسلامی این کلان‌شهر احداث و تجهیز کرده است.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۸۲۰۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما