۰
plusresetminus
شهرداری شیراز :

بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی در ۳ بازه زمانی دهه فجر و پایان سال جاری و هفته شیراز ۱۴۰۳

تاریخ انتشارشنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۱۹
رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز با تصریح بر بهره‌برداری به‌موقع پروژه‌‌های عمرانی گفت: بخشی از این پروژه‌ها در دهه فجر و بخشی تا پایان سال جاری و هفته شیراز سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند .
بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی در ۳ بازه زمانی دهه فجر و پایان سال جاری و هفته شیراز ۱۴۰۳
به گزارش حافظ خبر،  ‌کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز به میزبانی شهرداری منطقه ۲ برگزار شد که ضمن بررسی پروژه‌های عمرانی، بازدید از این پروژه‌ها نیز در دستور کار داشت.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز در این جلسه با تصریح بر بهره‌برداری به‌موقع پروژه‌‌های عمرانی اظهار کرد: بخشی از این پروژه‌ها در دهه فجر و بخشی تا پایان سال جاری و هفته شیراز سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند.

رضا محمدیان با توجه به تعریف ۲۰ پروژه جدید بیان کرد: اجرای این پروژه‌ها از سال آینده در دستور کار خواهد بود که پروژه سرمایه‌گذاری بازار بنکداران شماره ۲ شیراز با ۴۰ هزار مترمربع زیربنا از پروژه های شاخص این منطقه‌ است و می‌تواند استان‌های هم‌جوار جنوبی را پوشش دهد.

او با اشاره به تعریف پروژه‌های محرومیت‌زدایی در منطقه ۲ گفت: در این منطقه با توجه به اهمیت وسیع منطقه ۲ در سطح شهرک بهار و بولوارهای مأذون قشقایی، محراب و نهضت، پروژه‌های بسیار خوبی تعریف‌شده است که با اجرای آن‌ها تحول بسیار خوبی را در سطح منطقه شاهد هستیم.

رئيس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: در ۷‌ ماهه نخست سال جاری علاوه بر مصرف مصالح تولیدی معادن شهرداری از ۲ معدن دیگر استفاده‌شده است و حجم استفاده از شن و ماسه و مصالح زیرسازی جاده و بزرگراه‌ها معادل ۲ سال گذشته است که این نشان از سرعت انجام کار در پروژه‌های مختلف راهسازی شهری و اهتمام شورا و شهرداری جهت ایجاد دسترسی های جدید در سطح شهر و کاهش معضل ترافیک است. 

 محمدیان گفت: برگزاری جلسات کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز در سطح مناطق یازده‌گانه شهرداری، موجب می‌شود تا  با بازدید و رصد عینی گزارشات، مسائل و مشکلات حمل و نقل و عمرانی مناطق احصا شده و اقدامات لازم برای پیگیری مسائل دنبال شود. 

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز با اشاره به پیشرفت پروژه‌های عمرانی در سطح منطقه ۲، اظهار کرد: حُسن بازدید از پروژه‌های عمرانی، آن است که نواقص پروژه‌ها مشاهده و رفع آن‌ها در دستور کار قرار ‌گیرند.

محمدتقی تذروی افزود: یکی از مشکلاتی که در سطح منطقه ۲ با آن مواجه هستیم تمرکز ۴ ملک در بلوار مأذون قشقایی است که در صورت رفع مشکل این املاک، مسیر دسترسی به بلوار ابوذر غفاری بازخواهد شد.

ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در شهرداری منطقه ۲ ادامه داد: با توجه به اینکه پروژه سرمایه‌گذاری بنکداران شماره ۲ در سطح این منطقه بااعتبار ۴۵۰۰ میلیارد تومان طراحی‌شده، پیش‌بینی می‌شود بیش از ۲ هزار میلیارد تومان آورده برای شهرداری شیراز داشته باشد.

سخنگو و رئیس کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز به لایحه‌های مهم عمرانی مطرح شده در این جلسه کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز اشاره و با تأکید بر ضرورت ایجاد پیست اتومبیلرانی و موتورسیکلت به‌ویژه برای جوانان و نوجوانان گفت: این موضوع در جلسه کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز جانمایی و طراحی آن در دستور کار قرار گرفته است.

سیده مریم حسینی تأکید کرد: در تلاشیم تا نسبت به جانمایی این پیست علاوه بر منطقه ۲ در سطح شهر نیز صورت گیرد.

او اضافه کرد: برای ساماندهی و احداث جایگاه‌های سوخت کوچک‌مقیاس در سطح شهر باید این اقدام انجام می‌شد که در این جلسه در خصوص آن بحث و گفت‌وگو شد.

 پروژه‌های عمرانی سطح منطقه ۲ از دیگر مباحث مورداشاره رئیس کمیته محرومیت‌زدایی بود که او در این خصوص گفت: ۷ پروژه عمرانی در ۷ محله دراین منطقه در حال اجراست که زیرسازی، کانیواگذاری، جدول‌گذاری و آسفالت در محروم‌ترین مناطق سطح این منطقه ازجمله پروژه‌های اجرایی است.

حسینی اضافه کرد: برای اجرای پروژه‌های یکی از محلات تنها ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

لوله‌گذاری و اجرای شبکه فاضلاب، اجرای خطوط هدایت و جمع‌آوری آب‌های سطحی از معابر از دیگر پروژه‌های اجرایی در حوزه محرومیت‌زدایی در سطح ۲ منطقه است که سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: انتظار می‌رود به‌زودی این منطقه از کم برخورداری خارج شود.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۸۲۱۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما