۰
plusresetminus
استاندار فارس:

از توجه به حفظ بافت تاریخی تا تفویض اختیار به جنوب استان

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۲۶
ایمانیه بر ضرورت حفظ بافت تاریخی تاکید کرد و گفت: در بازآفرینی شهری، تامین پارکینگ، بصورت تجمیعی صورت پذیرد.
از توجه به حفظ بافت تاریخی تا تفویض اختیار به جنوب استان
به گزارش حافظ خبر، ستاد بازآفرینی شهری صبح امروز به ریاست دکتر محمدهادی ایمانیه استاندار و سایر اعضا در سالن شهید سلیمانی برگزار شد.
استاندار فارس در این جلسه بر ضرورت برگزاری منظم جلسات ماهیانه تاکید کرد و گفت: بعضا مشاهده می شود به دلایل غیرمنطقی برگزاری جلسات به تعویق می افتد؛ در غیاب بنده با حضور معاونت عمرانی جلسات منظم را برگزار کنید.
 
وی افزود: جلسات یک هفته درمیان مدیرکل شهری استان، شهردار شیراز و مدیرکل راه و شهرسازی استان برگزار و نتایج آن به دفتر بنده ارائه شود.
 
دکتر ایمانیه، خواستار حل مسائل قبل از ورود به جلسه ستاد بازآفرینی شد و تصریح کرد: مسائل ملی را بنده موظف هستم در سطح کلان پیگیری کنم؛ اگر چه جایگاه فارس از متوسط کشور بالاتر است ولی در رتبه بندی های کشور باید جایگاه بهتری داشته باشید.
 
وی با بیان اینکه بخشی از بافت های فرسوده در بافت تاریخی قرار دارد، اظهار داشت: طبق قوانین در بازآفرینی شهری می بایست درصدی از بنا برای پارکینگ لحاظ شود در صورتی که اولویت اول ما حفظ بافت تاریخی است لذا تدابیری اتخاذ شود تا در بافت تاریخی، پارکینگ ها بصورت تجمیعی دیده شود.
 
نماینده عالی دولت در فارس در پایان نیز ستاد بازآفرینی شهری را مکلف کرد، اختیار کامل خود را در جنوب استان، به اداره کل راه و شهرسازی لارستان تفویض نماید.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۸۲۱۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما