۰
plusresetminus
تولیت آستان علاءالدین حسین علیه السلام :

صدرا می تواند الگوی مناسب زیست شهری باشد

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۳۰
حجت الاسلام والمسلمین طاهری گفت: صدرا می تواند الگوی مناسب زیست شهری در استان فارس شود.
صدرا می تواند الگوی مناسب زیست شهری باشد
به گزارش حافظ خبر، شهردار جدید صدرا مجتبی پارسایی با حضور در حرم مطهر حضرت سید علاءالدین حسین علیه السلام با تولیت آستان مقدس این امامزداه دیدار کرد. حجت الاسلام طاهری با تبریک مسئولیت جدید به ایشان گفت : صدرا یکی از مناطق بکر و دارای ظرفیت عظیم در ابعاد مختلف است که تنها با حضور نیروهای توانمند و پاکدست می تواند به الگویی ماندگار در زمینه ی توسعه شهری و زیست اجتماعی استان فارس تبدیل شود.

 دبیر جامعه روحانیت شیراز با اشاره به اینکه صدرا هنوز هم سرمایه ی بزرگ و ارزشمندی برای استان است که ابعاد آن شناخته نشده افزود: در حال حاضر این شهر  در حال مطرح شدن به عنوان نماد سلامت در جهان است به ویژه با راه اندازی بیمارستان پیوند که با زحمات جناب آقای دکتر ملک حسینی و دیگر همکارانشان انجام شده می توان شاهد بلند آوازی روز افزون نام صدرا بود.

وی همچین اظهار داشت : آسیب هایی که در برابر پیشرفت شهر صدرا وجود دارد باید با حضور گروه جدید مدیریتی شهری و مسئولین محترم شرکت عمران صدرا با دقت و حوصله برطرف شود و این شهر را از مرکز تجمع مهاجرین به نقطه ای تبدیل کرد که از ساکنینی با هویت مشترک و دارای پیوندهای فرهنگی یکسان برخوردار است.

 طاهری با بیان اینکه زندگی آپارتمانی هم از مصادیق تهاجم فرهنگی غرب به جوامع دنیا است و  باید ترویج ساخت و ساز برج ها از دستور کار شهرداری ها کنار گذاشته شود گفت : حتی در خود کشورهای اروپایی آپارتمان ها را بیشتر برای مهاجرین اختصاص می دهند در حالیکه غالب مردم اصیل این کشورها در خانه های ویلایی زندگی می کنند. تنش های اجتماعی و آسیب های روانی زندگی آپارتمانی بر هیچکس پوشیده نیست و خانواده را از پویایی به خمودگی دچار کرده و این سبک زندگی تاثیر خود را بر جامعه، به ویژه نسل جوان بر جای گذاشته است.


 تولیت آستان مقدس سید علاءالدین حسین علیه السلام اذعان داشت ؛ از اقدمات خوب دولت جناب آقای رئیسی توجه به ترویج مسکن ویلایی است.  این اعتقاد قلبی ما است که مملکت متعلق به هیچ گروه و جناحی نیست بلکه به همه ی مردم ایران تعلق دارد و باید با انجام کارهای فرهنگی و بهره بردن از ظرفیت های مردمی و ساکن کردن سرمایه های اجتماعی، حاشیه ها را از دامن مناطق مختلف از جمله شهر صدرا زدود.

 حجت الاسلام طاهری در پایان تامین امنیت به ویژه در باغشهرهای صدرا و زیبا سازی ظاهر شهر را از مولفه های مهم در جذب مردم برای سکونت در آن دانست و از شهردار خواست این موارد را جزو برنامه های مدیریتی خود قرار دهد.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۸۲۲۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما