۰
plusresetminus
شهرداری شیراز :

کمک به باغداران نوعی سرمایه‌گذاری است

تاریخ انتشاريکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۵۲
باغات قصردشت و درختان خرمالو و انار آنها میراث گرانبهای شیراز هستند .
کمک به باغداران نوعی سرمایه‌گذاری است
به گزارش حافظ خبر، شهردار کلان شهر شیراز در آیین افتتاح جشنواره خرمالو و انار قصردشت شیراز گفت: کمک به باغداران به نوعی سرمایه‌گذاری است و هر اقدامی که در خصوص ترویج باغات صورت گیرد که به سودآوری منجر شود، به اقتصادی کردن باغات کمک خواهد کرد.

نخستین جشنواره انار و خرمالو قصردشت شیراز در راستای نقش و اهمیت باغات قصردشت در مدیریت و محیط زیست شهری و معرفی این گنجینه گرانبها به مخاطبان تا پنجم آذر ماه در  محل بوستان شهید رجایی همراه با اجرای ویژه برنامه‌های شادمانه در حال اجراست.

شهردار کلان‌شهر شیراز در آیین افتتاح جشنواره انار و خرمالو قصردشت اظهار کرد: در سطح دنیا، ایران کشوری شناخته شده است اما کلان‌شهری همچون شیراز به دلیل ویژگی‌های متفاوت آن به ویژه باغات قصردشت شهرت بسیار زیادی دارد.

 محمدحسن اسدی افزود: طی چهل سال گذشته مساحت باغات قصردشت، قریب به ۳ هزار هکتار بوده است، امروز به یک هزار هکتار تقلیل یافته است و این در حالی است که هنوز این تفکر وجود دارد که برخی باغات سیاه‌درخت هستند و باید درختان آن قطع شود، اما این تفکر صحیح نیست و با توجه به اینکه محصول این درختان انار، خرمالو و آلو است، باید حفظ و گسترش آن صورت گیرد. 

او با تأکيد بر این موضوع که برای باغداران باید اقدام لازم انجام شود تا صرفه اقتصادی برای آنها ایجاد شود، گفت: کمک به باغداران به نوعی سرمایه‌گذاری است و هر اقدامی که در خصوص ترویج  باغات صورت گیرد که به سودآوری منجر شود، به اقتصادی کردن باغات کمک خواهد کرد. 

شهردار شیراز با اشاره به اینکه باغات قصردشت و درختان خرمالو و انار آنها میراث گرانبهای چند ساله این کلان‌شهر هستند، از برگزاری جشنواره گل انار در هفته شیراز در اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۳ خبر داد.

اسدی اضافه کرد: در حال حاضر جشنواره خرمالو و انار در مقطع شهری در حال برگزاری است و تلاش خواهیم کرد این جشنواره در سال ۱۴۰۳ در سطح ملی برگزار شود.  

این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز اظهار کرد: با برگزاری این جشنواره می‌توان خرمالو و انار را به عنوان یک نشانه مخصوص شهر شیراز معرفی کرد.

او ادامه داد: حمایت همه‌جانبه و بی‌چون و چرا از باغداران مهمترین موضوعی است که در برگزاری این جشنواره باید آن را مدنظر داشت.

اسدی همچنین افزود: ساخت‌وساز، بسته شدن راه آب‌ها و خشک شدن قنات‌ها موضوعات پر تکراری است که باغداران قصردشت آن را مطرح می‌کنند و از مجموعه مدیریت شهری تسهیل برای ایجاد مسیر دسترسی مناسب را در خواست دارند.

شهردار کلان‌شهر شیراز در این مراسم یک مطالبه همه جانبه را عنوان و تصریح کرد: باید حمایت همه جانبه از باغدار صورت گیرد؛ چرا که باغداری کار بسیار سخت و پر هزینه‌ای است، پس باید باغات را به سودآوری رساند و بتوانیم مشکلات باغداران را به حداقل برسانیم.

او با اشاره به علاقه مردم شیراز به فضای سبز و باغات قصردشت از اجرای ۲ پروژه نوید داد و گفت: پروژه‌های پل زندگی و دهکده گردشگری از جمله طرح‌های اجرایی است.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۸۲۳۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما