۰
plusresetminus
شهرداری شیراز :

استفاده از ظرفیت آرامستان‌های دارالسلام و دارالرحمه در راستای پیشبرد اهداف فرهنگی

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۲۸
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به پیشینه و اتمام ظرفیت آرامستان‌های دارالسلام و دارالرحمه گفت: اینجانب توصیه می‌کنم با بهترین شیوه از آن‌ها در جهت اهداف فرهنگی  استفاده شود.
استفاده از ظرفیت آرامستان‌های دارالسلام و دارالرحمه در راستای پیشبرد اهداف فرهنگی
به گزارش حافظ خبر،  آیت‌الله سید علی‌اصغر دستغیب در دیدار با رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌ها و مشاور شهردار شیراز در امور آرامستان‌ها با تأکید بر لزوم اهمیت خدمت‌رسانی به مردم در آرامستان‌ها، اظهار کرد: معتقدیم زیارت اهل قبور راز و رمزهایی را برای ما یادآور و موجبات آرامش خاطر و اطمینان قلبی می‌شود که در دین مبین اسلام به اهمیت زیارت اهل قبور تأکیدات فراوان شده است، پس خدمت‌رسانی به آرامستان‌ها از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

 او با تأکید بر لزوم حفظ حرمت اموات مؤمنین بیان کرد: حرمت اموات مؤمنین شامل روح و جسم می‌شود؛ چراکه جسم حامل روح بوده و با آن عمل صالح انجام‌شده است و نشان بارز آن، آداب مخصوص اموات از قبیل تکریم اموات در قالب تغسیل، کفن‌، نماز، تشییع و  دفن است.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مدیریت و مجریان امور آرامستان‌ها کار مهم و باارزشی را عهده‌دار هستند، عنوان کرد: اهمیت این کار خصوصاً در بعضی مقاطع زمانی که انجام این‌گونه مسئولیت‌ها حساس‌تر و دشوارتر بوده و طبعا ثوابش بیشتر است دوچندان است.

آیت‌الله دستغیب با اشاره به پیشینه و اتمام ظرفیت آرامستان‌های دارالسلام(با ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن) و دارالرحمه گفت: این‌جانب توصیه می‌کنم با بهترین شیوه از آن در جهت اهداف فرهنگی اسلامی استفاده شود.

رئیس حوزه علمیه رضویه با بیان اینکه پیش‌تر و مکرر به مسئولین مربوطه تأکید کرده‌ام که دارالسلام با توجه به شخصیت‌های ارزشمند و چهره‌های برجسته مدفون در آن به‌مثابه یک گنج بسیار باارزش است و به تعبیر دیگر یک میراث فرهنگی است، اضافه کرد: از این زمینه مساعد و مناسب بهترین بهره‌برداری در جهت پیشبرد اهداف دینی و فرهنگی جامعه صورت پذیرد و مطمئناً کسانی که نسبت به این امر مهم اهتمام می‌ورزند از باقیات‌صالحات خوبی برخوردار می‌شوند.

این مقام حوزوی در خصوص بهشت احمدی نیز اظهار امیدواری کرد: این آرامستان با ظرفیت بسیار بالایی که دارد، باتدبیر به بهترین وجه اداره شود.

رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری شیراز نیز بیان کرد: سازمان آرامستان‌ها یکی از سازمان‌های خاص، بدون تعطیلی شهرداری‌ها است.

علی‌محمد ابراهیمی گفت: یکی از سخت‌ترین مشاغل که از واجبات کفایی است انجام امور مربوط به قبرستان‌ها در کلانشهرهای بزرگ است، پس ارتقای سطح خدمت‌رسانی به مردم از اهمیت بالایی برخوردار است و خداوند متعال را شاکریم که توفیق خدمت را به ما داده است.

او همچنین اظهار کرد: با توجه به تکمیل ظرفیت دفن اموات در دارالرحمه، از ۱۴ آبان ۱۴۰۲ تمامی خدمات شامل سردخانه، تغسیل، تکفین و دفن صرفا در آرامستان بهشت احمدی شیراز ارائه می‌شود‌.

رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری شیراز یادآور شد: به شهروندانی که از قبل در دارالرحمه دارای قبر بوده‌اند، پس از انجام فرآیند غسل و کفن در آرامستان بهشت احمدی، اجازه دفن در دارالرحمه شیراز توسط مسئولین دارالرحمه داده خواهد شد.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۸۲۳۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما