۰
plusresetminus
رئیس اداره تاسیسات و امور شهر شهرداری منطقه یک:

جلوگیری از تصرف و پاکسازی پیاده روها از موانع در راستای افزایش رضایتمندی شهروندان

تاریخ انتشارپنجشنبه ۹ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۲۱
بهمن باستان رئیس اداره تاسیسات و امور شهر منطقه با بیان اینکه یکی از عمده ترین درخواست های مردمی که در هشت ماه گذشته در سامانه ۱۳۷ شهرداری شیراز ثبت شده، جلوگیری و رفع  تصرف پیاده روها توسط واحدهای تجاری بوده که باعث نارضایتی عابران و شهروندان شده است.
جلوگیری از تصرف و پاکسازی پیاده روها از موانع در راستای افزایش رضایتمندی شهروندان
به گزارش حافظ خبر، بهمن باستان افزود: با توجه به نارضایتی مردمی و گزارشات عابران از عبور و مرور در پیاده‌روها و مشکلات ناشی از سدمعبر در سطح منطقه واحد امورشهر اقدام به اخطار و تذکر به مغازه‌داران کرد که در بسیاری از موارد پس از اخطار مالکین نسبت به رفع تخلف اقدام و در مواردی شهرداری با برگزاری طرحی ویژه اقدام به جمع آوری موانع نمود.

وی از اهداف این طرح، جلوگیری از تصرف غیر قانونی پیاده رو توسط واحد های صنفی، ایمنی و سهولت تردد شهروندان خصوصا افراد توانخواه و دارای معلولیت، رفع نازیبایی ها و آشفتگی های بصری و ناهنجاری های اجتماعی در معابر و پیاده رو های سطح منطقه برشمرد.

رئیس اداره تاسیسات و امور شهر شهرداری منطقه یک افزود: شایسته است افراد و کسبه‌ای که با اِشغال پیاده روها و معابر موجبات نارضایتی شهروندان را فراهم می‌نمایند، اقدام به رفع مزاحمت نموده تا با اقدام‌قانونی شهرداری مواجه نشوند.

در پایان لازم به توضیح است قرار دادن میز و صندلی بدون مجوز، نصب انواع تابلوهای غیر مجاز، نصب بنر و تابلوهای تجاری بدون مجوز، نصب سایه‌بان‌های بدون مجوز، ایجاد موانع مسدود کننده، قراردادن اجناس در مسیر تردد عابرین، قرارگیری هر گونه اشیاء متصل به دیوار یا بدنه معابر، بیرون کشیدن ویترین مغازه ها از مصادیق تصرف پیاده رو ها و زشت نمودن سیمای شهری می‌باشد.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۸۲۷۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما