۰
plusresetminus
استاندار فارس:

از فکر دانشگاهیان برای اداره استان استفاده می کنیم

تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۵۴
ایمانیه با اشاره به ایجاد اتاق فکر استانداری با حضور استادان و دانشجویان دانشگاه‌های شیراز گفت: اصل بنای ما در راه‌اندازی این اتاق فکر این بود که از فکر و ظرفیت دانشگاهیان برای اداره استان استفاده کنیم.
از فکر دانشگاهیان برای اداره استان استفاده می کنیم
به گزارش حافظ خبر،  محمد هادی ایمانیه شامگاه چهارشنبه در جمع دانشجویان استعدادهای درخشان دانشگاه‌ علوم پزشکی شیراز، گفت: ۱۰۰ نفر از استادان و دانشجویان مقاطع دکترا و فوق لیسانس دانشگاه های شیراز در این اتاق فکر  و در رشته‌های صنعت و معدن، سلامت، گردشگری، هوش مصنوعی، انرژی، محیط زیست و آب و کشاورزی و باغداری با ما همکاری می کنند و مشغول فعالیت هستند.
 
وی ادامه داد: این افراد حاصل همفکری خود را در قالب ارائه پیشنهادات در جلسه‌ای با حضور بنده و مدیران کل مرتبط مطرح می‌کنند و در آنجا به نتیجه می‌رسیم و اجرایی شدن آن تصمیم نیز توسط همین اتاق رصد می‌کنیم.
 
استاندار فارس، خواستار حفظ ارتباط با فارغ التحصیلان استعدادهای درخشان شد و گفت: این افراد پس از فارغ التحصیلی نباید رها شوند و ضرورت دارد که یک سامانه ارتباطی برای همین منظور راه‌اندازی شود.
 
دکتر ایمانیه افزود: همچنین یک ارتباط نیز بین این افراد با اتاق فکر استانداری برقرار شود و قطعا این ارتباط می تواند بسیار موثر بوده و آثار مثبتی به دنبال داشته باشد.
 
وی، با اشاره به توانمندی های حوزه‌های صنعت، معدن و کشاورزی استان گفت: این بخش ها در استان خوب و مطلوب هستند و فعالان این عرصه ها تلاش و کوشش می کنند و علاوه بر این استادان و دانشجویان ما تلاش و کوشش می‌کنند اما یک دیوار بی اعتمادی بین این دو ایجاد شده بود که طی ۲ سال گذشته سعی کردیم این دیوار را تخریب کنیم.
 
سنجش و ارزیابی علم و فناوری کشور در موسسه استنادی جهان اسلام
 
استاندار فارس با اشاره به جایگاه موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) گفت: این موسسه بعد از دو پایگاه اسکوپوس و Web of Science، به عنوان سومین نظام استنادی مستقل بین المللی، رسالت سنجش، ارزیابی و رصد علم و فناوری کشور، منطقه و کشورهای اسلامی و جهان را بر عهده دارد.
 
دکتر ایمانیه افزود: از جمله خدمات ارزنده‌ای که این موسسه برای جامعه علمی کشور انجام می دهد می توان به نظام ایده‌ها و نیازها اشاره کرد که پژوهشگران کشور می‌توانند با مراجعه به این سامانه، نیازها و ایده های خود را ثبت و در جهت حل مشکلات کشور گام بردارند.
 
وی اظهار کرد: سامانه منحصر به فرد درگاه آشنایی با نخبگان و آینده سازان از دیگر بسترهای علمی است که توسط این موسسه برای پژوهشگران ایجاد شده که دانشجویان و پژوهشگران می‌توانند با مراجعه به این درگاه از مزایای آن از جمله ایجاد شناسه منحصر به فرد برای هر پژوهشگر استفاده کنند.
 
افزایش فعالیت شرکت های دانش بنیان در شهرک صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی
 
استاندار فارس، با بیان اینکه زمینه فعالیت و افزایش حضور شرکت های دانش بنیان در شهرک صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی شیراز را فراهم می کنیم گفت: هم اینک تعدادی از استادان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پارک علم و فناوری و مراکز دانش بنیان پارک علم و فناوری مستقر هستند و در کنار آن در شهرک صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی شیراز شیراز نیز تعدادی از تولید کنندگان دارو و محصولات مرتبط با تجهیزات پزشکی مستقر هستند که با واگذاری زمین، فضای مخصوص فعالیت شرکت های دانش بنیان در این 2 مجموعه افزایش می یابد.
 
دکتر ایمانیه افزود: لذا آمادگی داریم و این نوید را می دهیم که قطعات زمین در شهرک صنعتی و پارک علم و فناوری و منطقه ویژه اقتصادی شیراز در اختیار کسانی که به شکل گروهی یا انفرادی در عرصه تولید دارو یا تجهیزات پزشکی، داروهای گیاهی و لوازم آرایشی و بهداشتی فعالیت می کنند قرار خواهد گرفت.
 
وی افزود: از سوی دیگر شهر سلامتی را در استان بنیان گذاشته‌ایم که در یکی از بهترین مناطق استان یعنی منطقه قلات قرار دارد که زیرساخت های آن در یک فضای هزار هکتاری در حال تامین است و سرمایه گذار و پیمانکار آن نیز مستقر است که در این مجموعه نیز فضایی ایجاد خواهد شد که هر یک از استادان دانشگاهی و استعدادهای درخشان که بخواهد بتوانند در تمام رشته های پزشکی، پیراپزشکی و سلامت سرمایه گذاری کنند.
 
استاندار فارس اظهار کرد: بنای ما این بود که شهر سلامت هم بتواند جلو مهاجرت را بگیرد و هم مهاجرت معکوس ایجاد کند و می کوشیم که یک شهر سلامت خوب و جذاب ایجاد شود.
 
در این دیدار صمیمی چند ساعته، استاندارد فارس پای درد دل و سخنان نمایندگان دانشجویان استعداد درخشان دانشگاه‌های علوم پزشکی استان نشست و مشکلات و دغدغه های آنها را شنید.
 
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۸۳۰۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما