۰
plusresetminus
دانشگاه علوم پزشکی شیراز :

تقویت حوزه سلامت، نیازمند همکاری های برون بخشی است

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۱۴
نشست شورای عالی سلامت و امنیت غذایی استان فارس، صبح امروز با حضور نماینده تام الاختیار وزیر کشور در حوزه سلامت به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد.
تقویت حوزه سلامت، نیازمند همکاری های برون بخشی است
به گزارش حافظ خبر، علی اکبر دور با حضور در نشست شورای عالی سلامت و امنیت غذایی استان فارس که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد، اظهار کرد: در دولت سیزدهم، شورای عالی سلامت و امنیت غذایی احیا شده و فعالیت ها بیش از پیش در حال انجام است.

او با بیان اینکه تسریع در رشد و تحقق حوزه سلامت، در دستور کار جدی وزارت کشور قرار دارد، افزود: همچنین رویکرد وزارت کشور، تسهیل گری و مطالبه گری است که در استانداری ها در حال انجام است.

دکتر دور وزارت بهداشت را سیاستگذار و متولی در حوزه سلامت عنوان کرد و ادامه داد: موفقیت در این حوزه بدون حضور و همکاری و همراهی سایر دستگاه های اجرایی، امکان پذیر نیست، بنابراین ملزم به همکاری جدی به حوزه سلامت هستند.

این مقام مسوول در وزارت کشور اظهار کرد: ارایه خدمات درمانی در همه استان های کشور با تمام قوا و با جدیت در حال انجام است و افزایش رضایتمندی بیماران و مراجعان نیز تقویت و ارتقای توانمندی های این حوزه را می طلبد.

دکتر دور اظهار کرد: برای تقویت حوزه سلامت و رسیدن به ارتقای کیفیت و مطلوب تر در ارایه خدمات، باید از زیرساخت‌های موجود و همکاری برون بخشی استفاده کرد.

نماینده تام الاختیار وزیر کشور در حوزه سلامت با اشاره به نقش حوزه بهداشت در ارتقای سلامت جامعه افزود: در حوزه بهداشت و پیشگیری، هر چه تلاش و هزینه کنیم، سرمایه گذاری است و از بسیاری از بیماری های جلوگیری می شود که اجرای پویش های ملی سلامت نیز در این امر باید استمرار یاید.

او همچنین پس از پایش گزارش اقدامات انجام شده در استان فارس، ارتقای خدمات سلامت روان با  همکاری تمامی دستگاه های اجرایی را از جمله اولویت های مهم و نیازمند اقدام عملیاتی برشمرد.

دکتر دور ادامه داد: ارائه خدمات بهداشتی درمانی در شیراز و شبکه های بهداشت و درمان شهرستان های استان نیز حجم قابل توجهی دارد که ضرورت دارد مردم از سوی رسانه ها و صدا و سیما، از آن آگاهی کامل داشته باشند.

این مقام مسوول در وزارت کشور استفاده از گروه های جهادی و ظرفیت های دستگاه های حمایتی، برای ارتقای سطح ارائه خدمات بهداشتی درمانی و رفع چالش های حوزه سلامت را از دیگر اقدامات کمک کننده در این زمینه برشمرد.

نماینده تام الاختیار وزیر کشور در حوزه سلامت در این نشست، آمادگی همکاری با دانشگاه های علوم پزشکی در راستای ارتقای سطح ارایه خدمات را اعلام کرد.

همچنین در نشست شورای عالی سلامت و امنیت غذایی استان، اعضای این شورا، پیشنهادات، نظرات و دغدغه های خود را با نماینده تام الاختیار وزیر کشور در حوزه سلامت در میان گذاشتند.

این نشست صبح امروز، بیستم آذر، در دانشگاه علوم پزشکی شیراز و با حضور رئیس دانشگاه، اعضای هیات رئیسه و نمایندگان سازمان های استان برگزار شد.

 
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۸۳۰۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما