۰
plusresetminus
سیاسی :

تلاش برای گذر از ، بحران‌ها و اتفاقات و دسیسه‌های پیچیده داخلی و خارجی

تاریخ انتشارجمعه ۸ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۱۴
صادق زارع مهذبیه معاون سیاسی ناحیه مقاومت بسیج سپاه ثارالله (ع) شیراز امروز، هشتم دی ماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران حرکت عظیمی است که با رهبری امام خمینی(ره) و همراهی توده عظیم مردم به پیروزی رسید، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در زمان امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری به لطف و تفضل الهی مقاطع و دوران‌های حساسی را پشت سر گذاشته، بحران‌ها و اتفاقات و دسیسه‌های پیچیده داخلی و خارجی را مدیریت و خنثی کرده و اکنون نیز با قوت و قدرت مسیر الهی خود را طی می‌کند.
تلاش برای گذر از ، بحران‌ها و اتفاقات و دسیسه‌های پیچیده داخلی و خارجی
به گزارش حافظ خبر، وی افزود: در طول این دوران دو اتفاق تاریخی یکی حادثه عظیم و حرکت تاریخی مردم در نهم دی ماه 1388 و  دیگری قیام مردمی و سرنوشت‌ساز مردم قم در نوزدهم دی ماه 1356 از حیث شباهت و تأثیرگذاری در روند انقلاب قابل توجه بوده و فارغ از وجوه مشترک این دو حادثه، مهم‌ترین عنصر در این دو واقعه نقش «بصیرت» توده مردم تحت رهبری دینی جامعه یکی در زمان رهبری حضرت امام خمینی(ره) در جهت پیروزی انقلاب و دیگری در دوران رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در راستای حفظ نظامی اسلامی و آرمان‌های آن است. 
زارع مهذبیه در خصوص نامگذاری دهه بصیرت در کشور نیز بیان کرد: مرکز اسناد انقلاب اسلامی بر اساس وظیفه و رسالتی که بر عهده دارد پیشنهاد می‌کند از 9 دی تا 19 دی ماه هرسال به عنوان «دهه بصیرت» نامگذاری شود، تا ضمن گرامیداشت این دو یوم‌الله، عنصر اصلی و اساسی در مقاطع مختلف تاریخ انقلاب نیز که همان بصیرت می‌باشد مورد توجه قرار گرفته و پیرامون آن تبیین‌ها و فعالیت‌های مختلف صورت پذیرد.
معاون سیاسی ناحیه مقاومت بسیج سپاه ثارالله (ع) شیراز بصیرت را همچون چشم برای انسان تشبیه کرد و اظهار داشت: اگر ما بصیرت نداشته باشیم، اگر ما بینش درست، چشم باز، هوشیاری لازم نداشته باشیم، نه درست منافع حقیقی‌مان را تشخیص میدهیم، نه درست راه رسیدن به این منافع را تشخیص میدهیم، نه درست آدمی را که باید این بار بزرگ را بر دوش بگیرد، می‌شناسیم. جوان بایستی در نگاه دینی و نگاه سیاسی عمق داشته باشد تا به هر شبهه‌ی کوچکی پایش نلغزد، یا در زمینه‌های مسائل سیاسی اشتباه نکند.
وی با بیان اینکه خیلی‌ از افراد در حوادثی همچون فتنه‌ی سال ۸۸ لغزیدند، اضافه کرد: آدمهای بدی نبودند اما به‌خاطر کم بودن بصیرت از راه خود منحرف شدند. اگر بصیرت نبود، همان ایمان ممکن است انسان را به بیراهه بکشاند. کسی که علم ندارد، بصیرت درست ندارد به آنچه پیرامون او دارد میگذرد، گاهی اوقات میشود که راه را عوضی طی میکند؛ همه‌ی نیروی او نه فقط هدر میرود، بلکه به کج‌راهه او را میرساند و میکشاند.
بنابه گفته این کارشناس امور سیاسی، بصیرت به معنای شناخت حقیقت و قدرت درک صحیح امور است و در کشاکش بحران‌ها و مشکلات فردی و اجتماعی، جوهره، ظرفیت و باورهای افراد ظهور می‌یابد؛ هر انسانی ممکن است پیش از مواجهه با مشکلات، ادعاهای فراوانی مبنی بر فضایل و داشته‌های فکری، اعتقادی، معنوی و مانند آن داشته باشد ولی این ادعا زمانی رنگ واقعیت را به خود خواهد دید که در هنگام بروز بحران‌های فکری، اعتقادی، اجتماعی و سیاسی نیز همچنان پابرجا و استوار بماند زیرا در این حالات بوده که توانایی تشخیص حق از باطل و درست از نادرست مشخص شده است ریزش‌ها و رویش‌های بسیاری صورت می‌گیرد و باورهای فکری و ناگفته‌ها و واقعیات درون، به صورت گفتار و رفتار بروز می‌کند.
زارع مهذبیه  ادامه داد: بنابراین باید دنبال راهکاری برای ثبات قدم و یافتن قوه درک حق و باطل، و سره و ناسره بود که بی‌تردید داشتن بصیرت، رمز و رازی غیر قابل انکار در ثبات فکری و استواری در حوادث گوناگون خواهد بود که با رعایت یک‌سری شرایط و بسترها حاصل خواهد شد.
 معاون سیاسی ناحیه مقاومت بسیج سپاه ثارالله (ع) شیراز رخدادهای روز نهم دی ماه و فتنه سال 88 را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: 9 دی روز بصیرت و میثاق مردم با ولایت نماد عزّت، استقلال و بصیرت مردمی است که تا پای جان برای حفظ اصول اسلام و آرمان‌های انقلاب ایستاده اند و با صدای رسا اعلام کردند که اگر دشمن در برابر دین آنها بایستد در برابرتمام دنیای آنها خواهند ایستاد.
وی با بیان اینکه ملت همیشه در صحنه ایران در روز ۹ دی با پشتیبانی به موقع از اسلام و ولایت ضمن خنثی کردن توطئه‌های دشمنان، بصیرت بالای خود را نشان دادند، اظهار کرد: این اقدام به موقع ملت ایران تحسین رهبر معظم انقلاب را برانگیخت و اینگونه 9 دی روز بصیرت نام‌گذاری شد همچنین بصیرت نوری است که موجب شناخت مسیر حق می‌شود تا انسان‌ها با پیمودن آن، به قرب الهی و کامیابی و سعادت هر دو جهان نائل شوند و ارزش و عظمت انسانی خودشان را پیدا کنند و هرگز در سختی‌ها و فتنه‌ها راه را گم نکنند به خصوص این که در روایات، تعابیر فوق‌العاده‌ای درباره بصیرت و بینش درونی وارد شده است.

زارع مهذبیه تصریح کرد: حضرت رسول الله صلی الله علیه و آله فرموده‌اند: لَیْسَ الْاَعْمَی مَنْ یَعْمَی بَصَرُهُ اِنَّمَا الْاَعْمَی مَنْ تَعْمَی بَصِیرَتُهُ کور آن نیست که چشماو کور است، کور آن است که بصیرت او کورباشد.» از منظر قرآن کریم نیز سعادت و خوشبختی انسان در گرو بصیرت اوست و بینای واقعی کسی است که دارای بصیرت درونی باشد، در غیر این صورت کوری بیش نیست.
معاون سیاسی ناحیه مقاومت بسیج سپاه ثارالله (ع) شیراز بصیرت افزایی در جامعه را برای مقابله با جنگ نرم دشمن از جمله راهبردی برشمرد که می تواند نقشه راه تمام عوام و خواص باشد و افزود: در این عرصه برای فایق آمدن بر جنگ نرم و توجه به لایه های جنگ نرم دشمن چون جریحه دار نمودن احساسات, عواطف, هنجارها, ارزش ها و باورهای مهم جامعه بوده که از طریق مدیریت بر ادراکات, احساسات و باورسازی در مقابل باورسوزی دشمن از الزامات و کار ویژه بصیرت است.
وی با بیان اینکه شبهه همانند موریانه بوده که دشمن به این موریانه‌ها دل بسته چراکه وقتی که وارد شد، خارج شدنش مشکل است، جزو بیماری‌های مسری هم هست، سرایت هم میکند گفت: البتّه اینکه «بعضی‌ها در مقابل تیر و شمشیر ایستادند، در مقابل شبهه نتوانستند بِایستند»، در این یک مقداری هم دنیاطلبی نقش دارد؛ این را هم نباید از نظر دور داشت. دنیا چیست؟ دنیای هر کسی فرق میکند؛ یکی دنیایش مال است، یکی دنیایش مقام است، یکی دنیایش شهوات جنسی است؛ اینها دنیاهای افراد مختلف است، اینها همه دنیا است. ممکن است توجیه هم درست کند برای خودش در این دنیاطلبی، امّا دنیاطلبی است دیگر؛ اینها هم تأثیر دارد.
بنابه گفته زارع مهذبیه، برای برآورده شدن این مهم باید امید آفرینی مد نظر قرار بگیرد اگر امید کاهش یابد اعتماد عمومی، مشارکت عمومی و احساس امنیت نیز کاهش می‌یابد. بیان توسعه کشور در تمامی حوزه‌ها علاوه برایجاد امید در جامعه می‌تواند اعتماد عمومی به نظام و انقلاب را نیز گسترش دهد. توسعه‌ها و پیشرفت‌های بالغ بر چهل سال از زمان پیروزی انقلاب تاکنون بیان این میزان پیشرفت و موفقیت به مردم می‌تواند به ایجاد امیدآفرینی و نشاط در کشور منجر شود.
معاون سیاسی ناحیه مقاومت بسیج سپاه ثارالله (ع) شیراز با بیان اینکه در زمان حاضر وضعیت کشور با یکسری دشوارهای اقتصادی که از سالها قبل وجود داشته ولی با فشارهای آمریکا و همراهی برخی کشورهایی اروپایی تشدید شده که با مشکلاتی مواجه شده است، خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی رسانه های خارجی با مدیریت اسراییلی‌ها و آمریکا و تامین هزینه از سوی عربستان، شب و روز در حال سم پاشی هستند و مدام بدنبال تزریق یاس و ناامیدی در جامعه هستند تا مردم را دلسرد کنند و مانع حرکت و همراهی آنها با نظام جمهوری اسلامی شوند،
این کارشناس علوم سیاسی با اشاره به سیاه نمایی و گسترش ناامیدی در کشور توسط دشمنان، تاکید کرد: تمام تلاش آنها این است که یک نقطه ضعف، عیب و یا مشکلی را در جایی پیدا کنند و به بزرگنمایی و برجسته کردن آن در اذهان بپردازند.کسی منکر برخی مشکلات و کمبودها در کشور نیست به هر حال در هر جامعه‌ای مشکلات در کنار توانمندیها وجود دارد همچنین رسانه‌های خارجی به هیچ وجه به طرحهایی که در این زمان به بهره‌برداری می‌رسد و به رونق اقتصادی و اشتغال زایی منجر می‌شود، نمی‌پردازند و تنها به دنبال یافتن و برجسته‌کردن مشکلات هستند.
وی یادآور شد: رسانه‌های داخلی باید با تلاش بیشتر به معرفی داشته‌ها و دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی بپردازند تا از این طریق چشمه امید را در جامعه به جوشش درآورند و مانع از دیده نشدن نقاط قوت کشور شوند همچنین این فرهنگ که برخی از مردم به اصطلاح صرف نیمه خالی لیوان را می‌بینند اشتباه است در عین حالیکه باید برای پُر شدن نیمه خالی لیوان تلاش شود و نقاط ضعف‌ها و کمبودها برطرف شده باید به نیمه پُر لیوان نیز نگریسته و پرداخته شود و این با تاثیرگذاری رسانه‌های داخلی ممکن است.
زارع مهذبیه با تاکید بر پیشرفت کشور در عرصه‌های مختلف بیان کرد: ملت ایران به فرموده امام خمینی(ره) ثابت کردند که می‌توانند و تاکنون هم با وجود فعالیت بیش از ۴۰۰ کانال خبری ضدانقلاب توانستند در برابر هجمه سنگین علیه این کشور، بیش از چهار دهه ماندگاری داشته و روز به روز با سرعت بیشتری در تمامی عرصه های علمی ، فرهنگی ، پزشکی، نظامی ، سیاسی، منطقه ای و هسته ای ، نانو تکنولوزی داشته باشیم.
معاون سیاسی ناحیه مقاومت بسیج سپاه ثارالله (ع) شیراز مشارکت در انتخابات را باعث نا امیدی دشمن و کور شدن چشم طمع دشمنانان خارجی به این مرز و بوم دانست و بیان کرد: مشارکت در انتخابات حساس و تاثیر گزار پیش رو  دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره‌ مجلس خبرگان رهبری در یازدهم اسفند ماه امسال بسیار مهم و حیاتی است و مردم برگزار کننده اصلی انتخابات اسفند ماه 1402 هستند  امیدواریم با ایجاد شور و نشاط سیاسی و همدلی بین آحاد مردم در سطح جامعه و برگزاری انتخابات بی طرف، شاهد افزایش حضور مردم در انتخابات باشیم.
 
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۸۳۷۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما