۰
plusresetminus
صمت :

تخلف میلیاردی عرضه کنندگان لوازم مصرفی خودروها

تاریخ انتشاريکشنبه ۱ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۴۳
معاون بازرسی اداره کل صمت فارس عنوان کرد: تخلف بیش از ۳۸۶ میلیارد ریال در کمتر از ۱۰ ماه انجام شد.
تخلف میلیاردی عرضه کنندگان لوازم مصرفی خودروها
به گزارش حافظ خبر، معاون بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون در حوزه انواع لوازم یدکی، روغن موتور و لاستیک ۶۴۰ پرونده تخلف به ارزش بیش از ۳۸۶ میلیارد ریال تشکیل و برای صدور حکم نهایی به تعزیرات حکومتی استان ارسال شده است.
مهدی حسنی اظهار داشت: نظارت بر بازار لوازم مصرفی خودروهای سبک و سنگین در دستور کار این معاونت قرار دارد.
به گفته وی، از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از۴هزار بازرسی از عرضه کنندگان لاستیک، فروشگاه های عرضه لوازم یدکی و عرضه کنندگان روغن موتور به عمل آمده است که طی آن ۶۴۰ متخلف شناسایی و پرونده تخلف برای آنها تشکیل و برای طی مراحل قانونی به سازمان تعزیرات حکومتی استان ارجاع شده است.
بر پایه اظهارات حسنی، در مدت زمان یاد شده ۹۳۳ بازرسی از صنف لاستیک فروشان انجام شد که طی آن برای ۸۹ متخلف پرونده تخلف احتکار، گرانفروشی، امتناع از فروش و یا عرضه خارج از شبکه به ارزش بیش ۱۰۶ میلیارد و ۳۲۴ میلیون ریال تشکیل شده و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.
معاون بازرسی اداره کل صمت فارس، همچنین به بازرسی از صنوف عرضه کنندگان لوازم یدکی اشاره کرد و گفت: از عرضه کنندگان لوازم یدکی خودرو بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ بازرسی به عمل امد که طی آن ۴۳۲ پرونده تخلف به ارزش ۲۷۷ میلیارد و ۵۵۹ میلیون ریال تشکیل و برای طی مراحل قانونی و صدور حکم به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.
به گفته حسنی بیشترین تخلف کشف شده در این صنوف گرانفروشی، تقلب، احتکار، عرضه خارج از شبکه و امتناع از فروش بود.
بر پایه این گزارش بیشترین لوازم یدکی تقلبی کشف شده شامل کاسه نمد، لنت ترمز، دیسک و صفحه پراید و پژو، فیلتر هوا، تسمه تایم بوده است.
معاون بازرسی اداره کل صمت فارس از تشکیل ۱۱۹ پرونده تخلف در حوزه روغن موتور خبر داد و گفت: از ۵۰۴ بازرسی به عمل آمده از عرضه کنندگان روغن موتور برای ۱۱۹ واحد پرونده تخلف به ارزش بیش از ۲ میلیارد و ۳۴۰ میلیون ریال تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شد.
تخلف این واحدها گرانفروشی، تقلب و احتکار بوده است که با هوشمندی بازرسان شناسایی و با متخلفان برخورد شد.
وی از مردم خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف موارد را از طریق تلفن 124 سامانه ستاد خبری اداره کل صمت فارس و یا 32340000 ستاد خبری اتاق اصناف استان اطلاع دهند تا بازرسان در اسرع وقت آن را مورد بررسی و رسیدگی قرار دهند.
کد مطلب : ۲۸۴۲۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما