۰
plusresetminus
استانداری فارس:

ساخت مسجد و مدرسه در نهضت ملی مسکن مورد توجه باشد

تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۲۴
استاندار فارس در دیدار با معاون وزیر راه و شهرسازی خواستار توجه جدی این وزارتخانه به ساخت مسجد و مدرسه در پروژه های نهضت ملی مسکن شد.
ساخت مسجد و مدرسه در نهضت ملی مسکن مورد توجه باشد
به گزارش حافظ خبر،  محمدهادی ایمانیه چهارشنبه ۱۱ بهمن ماه در دیدار با محمدعلی زهره‌ای معاون توسعه و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی، با تاکید بر اینکه باید به معیشت و مسکن کارکنان بخش دولتی نیز در کنار توجه به بخش خصوصی، نگاه عدالت گونه‌ای داشت، بر ضرورت مناسب سازی حقوق و مزایای کارکنان‌ ادارات دولتی بنا به افزایش هزینه‌های معمولی زندگی اشاره کرد.
 
 استاندار فارس همچنین به موضوع تامین زمین برای پروژه نهضت ملی مسکن در استان اشاره کرد و افزود: شورای عالی شهرسازی زمین‌های معرفی شده از جانب استان را زودتر تعیین تکلیف کند تا موضوع تامین زمین برای نهضت ملی مسکن در فارس و به ویژه شهرهای پرجمعیت به سرانجام برسد.
 
 وی به تامین هزینه اجرای زیرساخت‌ها از جمله تامین حامل‌های انرژی برای این منازل اشاره و تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی، وزارت نیرو و استانداری‌ها هر کدام به میزان یکسان برای این موضوع باید اعتباری اختصاص دهند لیکن مجموعه استانداری در تمام استان‌ها دارایی مناسب برای این مهم در اختیار ندارد که می‌بایست برای تامین آن از اموال اداره راه و شهرسازی استان‌ها استفاده کند.
 
 محمدهادی ایمانیه خواستار صدور مجوز مولدسازی املاک و زمین‌های راه و شهرسازی در استان شد و خاطرنشان کرد: پروژه‌های نیمه تمام وزارت راه و شهرسازی با مولدسازی حل می‌شود و دیگر مشمول گذر زمان برای اختصاص اعتبار و بودجه نخواهد شد.
 
 نماینده عالی دولت در فارس ضمن اینکه از معاون وزیر راه و شهرسازی خواست ساخت مسجد و مدرسه در تمام پروژه‌های نهضت ملی مسکن به صورت عملیاتی مورد توجه قرار گیرد، از تلاش برای ماندگاری نخبگان و اساتید در کشور سخن گفت و افزود: راه حل عملیاتی، برای ماندگاری نخبگان و اساتید جوان و جلوگیری از مهاجرت آنان به دو صورت میسر می‌شود. ابتدا در دوران تحصیل، افراد برجسته را بورسیه کنیم تا بلافاصله پس از فارغ التحصیلی در همان بخش خصوصی مشغول به کار شوند؛ موضوع دوم نیز تامین مسکن مناسب برای این گروه از جامعه است.
 
 وی با بیان اینکه سایر کشورها نیز همین دو مورد را برای نخبگان و اساتید جوان خود انجام می‌دهند، تصریح کرد: بنده با محیط‌های علمی و آموزشی از نزدیک در ارتباط هستم و یقین دارم در صورتی که این دو موضوع محقق شود علاوه بر اینکه نخبگان مهاجرت نخواهند کرد شاهد مهاجرت معکوس نیز به کشور خواهیم بود.
 
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۸۴۴۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما