۰
plusresetminus
استانداری فارس:

انقلاب اسلامی و مهدویت خدمات متقابل به یکدیگر ارائه کردند

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۲۴
استاندار فارس در سومین همایش ملی مهدویت و انقلاب اسلامی برخی از خدمات متقابل انقلاب اسلامی و فرهنگ مهدویت به یکدیگر را عنوان کرد.
انقلاب اسلامی و مهدویت خدمات متقابل به یکدیگر ارائه کردند
به گزارش حافظ خبر،  محمد هادی ایمانیه، یکشنبه در سومین همایش ملی مهدویت و انقلاب اسلامی که با حضور حجت الاسلام قرائتی رییس هیات امنای بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود کشور و حجت الاسلام صدیقی امام جمعه موقت تهران در شیراز برگزار شد، با اشاره به کتاب خدمات متقابل اسلام و ایران شهید مطهری، گفت: این کتاب به شکل منصفانه هم به خدمتی که اسلام به ایران و هم خدماتی که ایران به اسلام کرده، اشاره دارد.
 
وی ادامه داد: از جمله تاثیرات مهدویت در انقلاب اسلامی یکی این بود که پرچمدار این نظام و رهبر آن کسی بود که مردم به دید نایب الامام و مرجع شیعه به او نگاه می کردند. 
نماینده عالی دولت در فارس اظهار کرد: اینکه امام راحل فرمان حضور مردم در خیابان ها یا ترک پادگان ها توسط سربازان را صادر می کردند و این اتفاق نیز رقم می خورد علتش این بود که همه به ایشان به عنوان عنوان یک مرجع شیعی نگاه می کردند.
دکتر ایمانیه با تاکید بر اینکه، مهدویت و تفکر مهدویت باعث انتشار انقلاب اسلامی هم شد و در ایران اسلامی نیز محدود نماند، افزود: احزاب و گروه هایی که توسط شیعیان، اهل تسنن و حتی در بین غیر مسلمانان در نقاط مختلف جهان به استناد همین نهضت جهانی مهدویت شکل گرفت و به تدریج حوزه مقاومت در جهان به ویژه جهان اسلام گسترده شد.
استاندار فارس ادامه داد: نفی مشروعیت تمام قدرت ها به جز قدرت متعلق به یک مرجعیت شیعه و ولی فقیه نیز از دلایل اصلی انقلاب ما بود که مردم به حق تصور می کردند که باید یک نفر جانشین امام معصوم حاکم باشد و در غیر این صورت حکومت مشروعیت ندارد.
دکتر ایمانیه، با اشاره به تاثیر انقلاب اسلامی بر نهضت مهدویت نیز گفت: قبل از انقلاب ایده حاکم بر طرفداران فرهنگ مهدویت یک ایده عمدتا انفعالی بود و افراد به دعا برای ظهور و عمل به شکل انفعالی اکتفا می کردند.
وی افزود: انقلاب اسلامی کمکی که به فرهنگ مهدویت کرد این بود که این فرهنگ را کاملا تغییر داد و گفت منتظران کسانی هستند که مبارزه و تلاش کرده و شرایط را برای ظهور فراهم می کنند و می کوشند که یک جامعه الگویی ایجاد کنند که به همه مردم جهان بگویند که اگر امام ظهور کنند چیزی خیلی کامل تر از این الگویی که ارائه کردم خواهیم داشت؛ بنابراین انقلاب اسلامی آمد و انتظار فرج و فرهنگ مهدویت جهانی شد و بسیاری که با فرهنگ مهدویت بیگانه بودند با آن آشنا شدند.
دکتر ایمانیه با بیان اینکه، امروز بیش از ۱۰۰ دپارتمان دانشگاهی در دانشگاه‌های بزرگ دنیا در رابطه با مهدویت ایجاد شده و صدها فیلم کوتاه و بلند در این رابطه ساخته شده است، ادامه داد: بنابراین تغییر نگاه از انتظار انفعالی به انتظار همراه با مبارزه با فساد و تباهی از خدمات انقلاب اسلامی به مهدویت بود.
استاندار فارس در پایان تصریح کرد: انقلاب باعث شد که مکتب اهل بیت (ع) به عنوان بهترین راه نجات بشریت که شرق و غرب در آن دست و پا می زند معرفی شود و بسیاری از جوانان نیز جذب مهدویت شدند.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۸۴۶۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما