۰
plusresetminus
ورزشهای همگانی استان فارس:

اجرای ۲۰ برنامه فرهنگی و ورزشی ویژه کودکان اتیسم در فارس در گرامیداشت ماه اتیسم

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۴۸
برای اولین بار در کشور به همت کمیته فرهنگی و مسئولیت اجتماعی هیات ورزش های همگانی استان فارس و مراکز آموزش و حامیان اتیسم  ایستگاه اوتیسم در همایش ها، پیاده روی ها و اجتماع ورزشی راه اندازی شده است .
اجرای ۲۰ برنامه فرهنگی و ورزشی ویژه کودکان اتیسم در فارس در گرامیداشت ماه اتیسم
به گزارش حافظ خبر، محمدرضا جعفری  رئیس کمیته فرهنگی و مسئولیت اجتماعی هیات ورزش های همگانی استان فارس از اجرای ۲۰ برنامه  ورزشی، فرهنگی و همچنین مسئولیت اجتماعی  و دوره ای ویژه فرزندان اوتیسم در ماه گرامیداشت اتیسم از ۱۴ فروردین تا ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: برای اولین بار در کشور به همت کمیته فرهنگی و مسئولیت اجتماعی هیات ورزش های همگانی استان فارس و مراکز آموزش و حامیان اتیسم  ایستگاه اوتیسم در همایش ها، پیاده روی ها و اجتماع ورزشی راه اندازی شده است .
وی افزود: هدف از این اقدام، آشنایی عموم با طیف و مشکلات توان خواهان  اوتیسم است،  کارهای ارزشمندی در حوزه اتیسم  صورت گرفت و اکنون کمیته داوطلبین ورزشی هیات ورزش های همگانی استان فارس به سرپرستی محمد نظری  با اجرای  برنامه های ورزشی و فرهنگی جهت هم افزایی خانواده ها و ورزش همگانی برنامه هایی به‌صورت پیوسته و ماهانه برگزار میگردد.
عضو هیئت رئیسه هیات ورزش های همگانی استان فارس  گفت: فعالیت بدنی، آمادگی جسمانی کودکان و نوجوانان را افزایش می‌دهد و مهارت، موفقیت، اعتماد به نفس و روابط اجتماعی آنها را نیز بالا ببرد.
وی تاکید کرد: تصور کنید تمریناتی برای کودکان اتیسم تهیه شده باشد، کودکانی که از لحاظ اعتماد به نفس و روابط اجتماعی دچار مشکل هستند و دقیقا با ورزش می‌توان ضعف های این کودکان را برطرف کرد.

وی ادامه داد: جشنواره آب‌بازی، ورزش و کاردستی به همت کمیته داوطلبان ورزشی استان فارس و موسسه خیریه حامیان اوتیسم شیراز برای افرادی با بیماری‌های اوتیسم، سندروم داون و کم‌توانی ذهنی با دارا بودن اهداف اجتماعی و فرهنگی بسیار مهمی برای جامعه در نظر گرفته شده است.
وی اضافه کرد: این اقدامات می‌توانند افزایش شادی و نشاط را برای این بیماران به ارمغان بیاورند. همچنین ارائه آموزش‌ها و فرصت‌های ورزشی و هنری به افراد کم‌توانی ذهنی و اوتیسم می‌تواند مهارت‌های آنها را تقویت کند و به آنها اعتماد به نفس بیشتری بدهد.
وی ترویج فرهنگ تعامل اجتماعی را نیز دیگر دستاورد این برنامه‌ها عنوان کرد و گفت: با شرکت در جشنواره، افراد با اختلالات توانایی اجتماعی به تعامل با دیگران عادت می‌کنند و مهارت‌های ارتباطی خود را بهبود می‌بخشند، همچنین برگزاری جشنواره برای جامعه، افکار عمومی را نسبت به نیازها و توانایی‌های افراد با اوتیسم، سندروم داون و کم‌توانی ذهنی آگاه کرده و به تعمیق درک از این افراد کمک می‌کند.

او ترویج ورزش و هنر را از دیگر مزیت‌ها عنوان کرد و افزود: ایجاد علاقه به ورزش و هنر در این افراد باعث می‌شود که فعالیت‌های سالم و سازنده‌تری را در زندگی‌شان پیگیری کنند.
رئیس کمیته فرهنگی و مسئولیت اجتماعی هیات ورزش های همگانی استان فارس افزود:  این جشنواره ها نه تنها برای افراد با اختلالات توانایی، بلکه برای تمامی اعضای جامعه، یک فرصت برای ارتقاء تفهیم و تعامل اجتماعی، ایجاد شادی و نشاط و ترویج مهارت‌های ورزشی و هنری است.
وی در پایان گفت : برای پنجمین سال متوالی کمیته فرهنگی و مسئولیت اجتماعی هیات ورزش های همگانی استان فارس به عنوان حامی کودکان و خانواده های اتیسم فعالیت دارد و گذر های ورزشی متعددی در سال های گذشته برگزار شده است که امسال با برنامه ریزی های صورت گرفته به صورت پیوسته تا پایان سال ۱۴۰۳ انجام خواهد شد .
کد مطلب : ۲۸۵۴۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما