۰
plusresetminus
فرهنگی ، هنری:

بهره برداری کامل پردیس سینمایی «تارخ» در روز شیراز

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۶
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس از بهره برداری سینما کامل پردیس سینمایی «تارخ» توسط موسسه هنری «بهمن سبز» در روز شیراز خبر داد
بهره برداری کامل پردیس سینمایی «تارخ» در روز شیراز
به گزارش حافظ خبر، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس از بهره برداری سینما کامل پردیس سینمایی «تارخ» توسط موسسه هنری «بهمن سبز» در روز شیراز خبر داد و گفت: امضای موافقت اصولی احداث پردیس سینمایی «پرسیا» و «پیام» اواخر سال گذشته انجام شد و تا حدی هم تامین منابع آن تامین شده است و هشت پردیس سینمایی دارد و بزرگترین پردیس سینمایی شیراز خواهد شد و بیش از 10 هزار متر زیربنا خواهد داشت.
منصوره خسروبیگ راستین آنلاین :وحید نمازی، در جمع خبرنگاران گفت: سال گذشته یک سال پرکار در حوزه هنری انقلاب اسلامی بود و در بخش های مختلف برنامه های خوبی را اجرا کردیم.
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس با اشاره به اینکه ظرفیت هنری استان فارس قابل قیاس با سایر نقاط کشور نیست، اظهار کرد: در حوزه ادبیات پایداری، هر 2 ماه یک کتاب به زیور طبع آراسته شد و اکثر کتاب ها در عرصه توزیع و عرضه موفق عمل کردند.
وی اظهار کرد: کتاب شب افسانه ها با محوریت شهید دوران در نمایشگاه کتاب رونمایی خواهد شد و در حوزه رمان و داستان حرکت جدی روی داد و باغ رمان توسط فارس کلید خورد و استان فارس بیشترین ظرفیت را به خود اختصاص داد و هفت عنوان رمان مبتنی بر زیست بوم فرهنگی استان آماده شده و رونمایی خواهد شد.
نمازی اضافه کرد: برای نخستین بار 10 نمایشنامه از حوزه تاریخ شفاهی به صورت اقتباسی تولید شده است و بنا بر این داریم که به روی صحنه برود.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته گفت: 11 مستند در حوزه شهدا در حال آماده سازی است و مستند شهدای حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) از دیگر برنامه هایی است که در دستور کار قرار گرفت.
نمازی با تاکید بر اینکه 20 فروردین ماه سالروز شهادت شهید آوینی است که روز شهادت وی به عنوان روز هنر انقلاب اسلامی عنوان شده است، یادآور شد: برنامه های متعددی در این هفته در نظر گرفته می شد که امسال محور کار را تمرکززدایی کردیم و برنامه های این هفته در تمامی شهرستان ها برگزار می شود و توجه جدی به جامعه هنری را در دستور کار قرار داده ایم و سعی شده است به هنرمندان در این هفته بیشتر توجه شود.
وی، مهمترین برنامه هفته هنر انقلاب اسلامی را معرفی چهره سال هنر انقلاب عنوان کرد، گفت: در تمام رشته ها نامزد وجود دارد که این برنامه بعد از عید فطر انجام می شود و معرفی شهید هنری سال هم انجام خواهد شد.
نمازی گفت: در سال پیش رو در حوزه زیرساخت خبرهای خوبی را خواهیم داشت و در یک بازه زمانی کوتاه مدت، پردیس سینمایی تارخ توسط موسسه بهمن سبز مورد بهره برداری قرار می گیرد و این مجموعه سینمایی به چرخه سینمایی شهر شیراز اضافه می شود و بنا بر این داریم که روز شیراز این پردیس به طور کامل به بهره برداری برسد.
وی با اشاره به بهسازی سینما ایران، گفت: فرآیند بهسازی آن از اردیبهشت ماه آغاز می شود.
نمازی گفت: امضای موافقت اصولی احداث پردیس سینمایی «پرسیا» و «پیام» اواخر سال گذشته انجام شد و تا حدی هم تامین منابع آن تامین شده است و هشت پردیس سینمایی دارد و بزرگترین پردیس سینمایی شیراز خواهد شد و بیش از 10 هزار متر زیربنا خواهد داشت.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۸۵۴۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما