۰
plusresetminus
دانشگاه علوم پزشکی شیراز :

نقش گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت در ارتقای سلامت دانش‌آموزان

تاریخ انتشارسه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۰
رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت دانشگاه با اشاره به برنامه های واحد تغذیه در مدارس، تامین نیازهای تغذیه ای، رشد و تکامل مطلوب و همچنین شکل گیری عادات و رفتارهای تغذیه ای مناسب جهت پیشگیری از بیماری های واگیر مرتبط با تغذیه در دانش آموزان را از جمله اهداف این برنامه ها دانست.
نقش گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت در ارتقای سلامت دانش‌آموزان
به گزارش حافظ خبر، مریم مهارت ضمن بیان اینکه کم خونی ناشی از فقرآهن یکی از کمبودهای شایع در جهان و ایران است، گفت: به منظور پیشگیری و کنترل این موضوع، طرح مکمل یاری با قرص آهن در دختران متوسطه اول و دوم مدارس استان انجام می شود.

او افزود: از ابتدای سال تحصیلی 1402، توزیع یک میلیون و 391 هزار و 32 مکمل آهن در مدارس متوسطه اول و دوم دخترانه با همکاری آموزش و پرورش صورت گرفته است.

رییس گروه تغذیه معاونت بهداشت با اشاره به توزیع یک میلیون و 28 هزار و 928 مکمل ویتامین دی در مدارس متوسطه اول و دوم دخترانه و پسرانه از آغاز مهر 1402 تا کنون، گفت: با توجه به نقشی که ویتامین دی در سلامت ایفا می کند و کمبود آن در دختران و پسران شایع است، مصرف ماهیانه این ویتامین به صورت مکمل ۵۰ هزار توصیه می شود.

او ادامه داد: بهترین منبع دریافت ویتامین دی، نور خورشید است و با توجه به اینکه نوجوانان ساعات بسیار کمی در معرض نور خورشید قرار می گیرند، نیاز به دریافت ویتامین دی در این گروه سنی افزایش می یابد.

مهارت بیان کرد: چون گروهای سنی ۱۳ تا ۱۸ سال، بیشتر در معرض خطر هستند و میزان نیاز بدنی به ویتامین دی و آهن در این گروه سنی با توجه به شرایط فیزیولوژیکی و جهش رشدی که دارند بیشتر می‌شود، در طرح توزیع مکمل قرار می‌گیرند.

برنامه پیشگیری و کنترل اضافه وزن و چاقی در نوجوانان، طرح ملی توزیع شیر در مدارس، برنامه پایگاه تغذیه سالم با هدف ارتقای تأمین بخشی از انرژی، پروتئین و مواد مغذی مورد نیاز و جلوگیری از عرضه مواد غذایی کم ‌ارزش تغذیه‌ای به دانش آموزان از جمله اقدامات دیگر واحد تغذیه در مدارس است.

 
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۸۵۶۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما